vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: 570GT je McLaren s "obrovským" batožinovým priestorom

Ženeva 2016 naživo: 570GT je McLaren s "obrovským" batožinovým priestorom

Od automobilky McLaren sme zvyknutí na vysoké výkony, vysokú rýchlosť a perfektné jazdné vlastnosti, lenže v Ženeve sa vystavuje niečo, čo tu ešte nebolo. McLaren doviezol model 570GT, u ktorého sa chváli objemom kufra.

Nie je to totiž tak dávno, čo táto automobilka predstavila rad Sport Series, ktorá obsahuje menej radikálne a cenovo dostupnejšie modely. Aj keď, všetko je relatívne, základ tohto radu a teda aj najdostupnejší McLaren vôbec má stále 540 koní. Novinka 570GT je tretím príspevkom do tejto série, kde doplní 540C Coupé a 570S Coupé.

mclaren_01.jpgmclaren_02.jpgmclaren_03.jpg
McLaren 570GT je v kontexte ostatných modelov tejto značky v podstate rodinné auto. Vďaka pridanému batožinového priestoru ponúkne objem 370 litrov

GT je zamerané na každodenné používanie a zdolávanie dlhých ciest a podľa toho je aj upravené. Výbava obsahuje elektricky nastaviteľné sedadlá i volant, ktorý sa navyše po vypnutí motora sám zasunie do palubnej dosky, nechýba poriadne ozvučenie, panoramatické okno, tichší výfuk v porovnaní s 570S a lepšiu odhlučnenie.

Najväčším rozdielom je ale kufor. Vpredu zostáva priehradka s objemom 150 litrov ako pri ostatných, ale GT dostalo ešte do strany výklopné zadné sklo, pod ktorým sa ukrýva priestor poskytujúci ďalších 220 litrov. To nám dohromady dáva 370 litrov, čo by mohlo na menšie výlety stačiť.

Napriek všetkým cestovným ústupkom vás bude vedieť aj tento McLaren poriadne natlačiť do sedačky. Preplňovaný osemvalec disponuje výkonom 570 koní a krútiacim momentom 600 Nm. Na stovke ste za 3,4 s a v Nemecku môžete cestovať rýchlosťou až 324 km/h.

Ďalším ženevským exponátom značky McLaren je model 675LT Spider, ktorý sa predstavil už v decembri. Používa rovnaký motor, ale ten je naladený na výkon 675 koní. Stovku tento model zvláda za 2,9 s.

mclaren_04.jpgmclaren_05.jpgmclaren_06.jpgmclaren_07.jpgmclaren_09.jpgmclaren_10.jpgmclaren_11.jpgmclaren_12.jpgmclaren_08.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY