vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: 570GT je McLaren s "obrovským" batožinovým priestorom

Ženeva 2016 naživo: 570GT je McLaren s "obrovským" batožinovým priestorom

Od automobilky McLaren sme zvyknutí na vysoké výkony, vysokú rýchlosť a perfektné jazdné vlastnosti, lenže v Ženeve sa vystavuje niečo, čo tu ešte nebolo. McLaren doviezol model 570GT, u ktorého sa chváli objemom kufra.

Nie je to totiž tak dávno, čo táto automobilka predstavila rad Sport Series, ktorá obsahuje menej radikálne a cenovo dostupnejšie modely. Aj keď, všetko je relatívne, základ tohto radu a teda aj najdostupnejší McLaren vôbec má stále 540 koní. Novinka 570GT je tretím príspevkom do tejto série, kde doplní 540C Coupé a 570S Coupé.

mclaren_01.jpgmclaren_02.jpgmclaren_03.jpg
McLaren 570GT je v kontexte ostatných modelov tejto značky v podstate rodinné auto. Vďaka pridanému batožinového priestoru ponúkne objem 370 litrov

GT je zamerané na každodenné používanie a zdolávanie dlhých ciest a podľa toho je aj upravené. Výbava obsahuje elektricky nastaviteľné sedadlá i volant, ktorý sa navyše po vypnutí motora sám zasunie do palubnej dosky, nechýba poriadne ozvučenie, panoramatické okno, tichší výfuk v porovnaní s 570S a lepšiu odhlučnenie.

Najväčším rozdielom je ale kufor. Vpredu zostáva priehradka s objemom 150 litrov ako pri ostatných, ale GT dostalo ešte do strany výklopné zadné sklo, pod ktorým sa ukrýva priestor poskytujúci ďalších 220 litrov. To nám dohromady dáva 370 litrov, čo by mohlo na menšie výlety stačiť.

Napriek všetkým cestovným ústupkom vás bude vedieť aj tento McLaren poriadne natlačiť do sedačky. Preplňovaný osemvalec disponuje výkonom 570 koní a krútiacim momentom 600 Nm. Na stovke ste za 3,4 s a v Nemecku môžete cestovať rýchlosťou až 324 km/h.

Ďalším ženevským exponátom značky McLaren je model 675LT Spider, ktorý sa predstavil už v decembri. Používa rovnaký motor, ale ten je naladený na výkon 675 koní. Stovku tento model zvláda za 2,9 s.

mclaren_04.jpgmclaren_05.jpgmclaren_06.jpgmclaren_07.jpgmclaren_09.jpgmclaren_10.jpgmclaren_11.jpgmclaren_12.jpgmclaren_08.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY