vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: 570GT je McLaren s "obrovským" batožinovým priestorom

Ženeva 2016 naživo: 570GT je McLaren s "obrovským" batožinovým priestorom

Od automobilky McLaren sme zvyknutí na vysoké výkony, vysokú rýchlosť a perfektné jazdné vlastnosti, lenže v Ženeve sa vystavuje niečo, čo tu ešte nebolo. McLaren doviezol model 570GT, u ktorého sa chváli objemom kufra.

Nie je to totiž tak dávno, čo táto automobilka predstavila rad Sport Series, ktorá obsahuje menej radikálne a cenovo dostupnejšie modely. Aj keď, všetko je relatívne, základ tohto radu a teda aj najdostupnejší McLaren vôbec má stále 540 koní. Novinka 570GT je tretím príspevkom do tejto série, kde doplní 540C Coupé a 570S Coupé.

mclaren_01.jpgmclaren_02.jpgmclaren_03.jpg
McLaren 570GT je v kontexte ostatných modelov tejto značky v podstate rodinné auto. Vďaka pridanému batožinového priestoru ponúkne objem 370 litrov

GT je zamerané na každodenné používanie a zdolávanie dlhých ciest a podľa toho je aj upravené. Výbava obsahuje elektricky nastaviteľné sedadlá i volant, ktorý sa navyše po vypnutí motora sám zasunie do palubnej dosky, nechýba poriadne ozvučenie, panoramatické okno, tichší výfuk v porovnaní s 570S a lepšiu odhlučnenie.

Najväčším rozdielom je ale kufor. Vpredu zostáva priehradka s objemom 150 litrov ako pri ostatných, ale GT dostalo ešte do strany výklopné zadné sklo, pod ktorým sa ukrýva priestor poskytujúci ďalších 220 litrov. To nám dohromady dáva 370 litrov, čo by mohlo na menšie výlety stačiť.

Napriek všetkým cestovným ústupkom vás bude vedieť aj tento McLaren poriadne natlačiť do sedačky. Preplňovaný osemvalec disponuje výkonom 570 koní a krútiacim momentom 600 Nm. Na stovke ste za 3,4 s a v Nemecku môžete cestovať rýchlosťou až 324 km/h.

Ďalším ženevským exponátom značky McLaren je model 675LT Spider, ktorý sa predstavil už v decembri. Používa rovnaký motor, ale ten je naladený na výkon 675 koní. Stovku tento model zvláda za 2,9 s.

mclaren_04.jpgmclaren_05.jpgmclaren_06.jpgmclaren_07.jpgmclaren_09.jpgmclaren_10.jpgmclaren_11.jpgmclaren_12.jpgmclaren_08.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY