vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: 570GT je McLaren s "obrovským" batožinovým priestorom

Ženeva 2016 naživo: 570GT je McLaren s "obrovským" batožinovým priestorom

Od automobilky McLaren sme zvyknutí na vysoké výkony, vysokú rýchlosť a perfektné jazdné vlastnosti, lenže v Ženeve sa vystavuje niečo, čo tu ešte nebolo. McLaren doviezol model 570GT, u ktorého sa chváli objemom kufra.

Nie je to totiž tak dávno, čo táto automobilka predstavila rad Sport Series, ktorá obsahuje menej radikálne a cenovo dostupnejšie modely. Aj keď, všetko je relatívne, základ tohto radu a teda aj najdostupnejší McLaren vôbec má stále 540 koní. Novinka 570GT je tretím príspevkom do tejto série, kde doplní 540C Coupé a 570S Coupé.

mclaren_01.jpgmclaren_02.jpgmclaren_03.jpg
McLaren 570GT je v kontexte ostatných modelov tejto značky v podstate rodinné auto. Vďaka pridanému batožinového priestoru ponúkne objem 370 litrov

GT je zamerané na každodenné používanie a zdolávanie dlhých ciest a podľa toho je aj upravené. Výbava obsahuje elektricky nastaviteľné sedadlá i volant, ktorý sa navyše po vypnutí motora sám zasunie do palubnej dosky, nechýba poriadne ozvučenie, panoramatické okno, tichší výfuk v porovnaní s 570S a lepšiu odhlučnenie.

Najväčším rozdielom je ale kufor. Vpredu zostáva priehradka s objemom 150 litrov ako pri ostatných, ale GT dostalo ešte do strany výklopné zadné sklo, pod ktorým sa ukrýva priestor poskytujúci ďalších 220 litrov. To nám dohromady dáva 370 litrov, čo by mohlo na menšie výlety stačiť.

Napriek všetkým cestovným ústupkom vás bude vedieť aj tento McLaren poriadne natlačiť do sedačky. Preplňovaný osemvalec disponuje výkonom 570 koní a krútiacim momentom 600 Nm. Na stovke ste za 3,4 s a v Nemecku môžete cestovať rýchlosťou až 324 km/h.

Ďalším ženevským exponátom značky McLaren je model 675LT Spider, ktorý sa predstavil už v decembri. Používa rovnaký motor, ale ten je naladený na výkon 675 koní. Stovku tento model zvláda za 2,9 s.

mclaren_04.jpgmclaren_05.jpgmclaren_06.jpgmclaren_07.jpgmclaren_09.jpgmclaren_10.jpgmclaren_11.jpgmclaren_12.jpgmclaren_08.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY