vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: 5 elektrických kupé, ktoré dajú dohromady 2632 kW

Ženevský autosalón je prehliadkou aj menej známych značiek a hlavne ukážkou toho, že niektorí do budúcnosti počítajú s elektrickým pohonom aj pre vysoko výkonné športové automobily. Tu je päť ženevských elektrických kupé, ktoré svojimi výkonmi poskladajú dohromady 2632 kW (3580 k).
Ženeva 2016 naživo: 5 elektrických kupé, ktoré dajú dohromady 2632 kW

Náš zoznam začneme zľahka konceptom značky DS. Tá ukazuje kupé E-Tense, ktoré pracuje s elektromotorom s výkonom 300 kW (402 k) a ktorého krútiaci moment dosahuje na 516 Nm. E-Tense má zvládnuť šprint na 100 km/h za 4,5 s a maximálne môže ísť 250 km/h. Dojazd na jedno nabitie sľubuje Citroën (respektíve DS) dlhý 310 km mimo mesto, respektíve 360 km po meste.

ds_4.jpgds_2.jpgds_3.jpg
Elektrické športové kupé doviezla do Ženevy napríklad značka DS. Koncept E-Tense disponuje výkonom 300 kW (402 k)

Zaujímavejší koncept elektrického športového automobilu je vidieť na stánku spoločnosti Italdesign. Tá doviezla GTZero, ktoré pracuje hneď s trojicou elektromotorov. Dva poháňajú prednú nápravu a jeden sa stará o nápravu zadnú.

Celkový výkon systému je 360 kW (490 k), maximálna rýchlosť ale stále dosahuje na 250 km/h. Avšak dojazd by sa mal pohybovať okolo 500 km. Čas potrebný pre zrýchlenie na 100 km/h pri tom takmer päťmetrovom automobile Italdesign neudáva.

gt_zero_1.JPGgt_zero_3.JPGgt_zero_4.JPGgt_zero_5.JPGgt_zero_7.JPGgt_zero_6.JPG
O niečo výkonnejší elektromobil ukazuje Italdesign. Volá sa GTZero, má dva elektromotory a výkon 360 kW (490 k). A tiež veľmi dobre vyzerá 

Svoj príspevok do tejto kategórie priviezla aj spoločnosť Pininfarina. Koncept H2 Speed pracuje s dvojicou synchrónnych elektromotorov, pričom celkový výkon systému je 370 kW (503 k). Lenže na rozdiel od predchádzajúcich dvoch sú tu použité palivové články. Vozidlo je navyše veľmi ľahké, takže šprint 0-100 km/h je údajne otázkou 3,4 s, maximálna rýchlosť dosahuje na 300 km/h.

h2_1.JPGh2_3.JPGh2_4.JPG
Pininfarina H2 Speed je pre zmenu vodíkový elektromobil. Tentokrát sa bavíme o výkone 370 kW (503 k)

Tie najvýkonnejšie elektromobily ale hľadajte niekde inde. Chorvátska spoločnosť Rimac Automobili totiž dorazila s modelom One, ktorý pracuje dokonca so štyrmi elektromotormi, pričom každý poháňa jedno koleso. Celkovo má vodič k dispozícii 800 kW (1088 k) a 1600 Nm.

Tu sa už bavíme o zrýchlení na 100 km/h pod tri sekundy (2,6 s). Šprint 0-300 km/h prebehne na 14,2 s. Pohon všetkých kolies s nezávisle pracujúcimi motormi potom dáva veľké možnosti z pohľadu distribúcie výkonu a jazdných vlastností. Dohromady vznikne osem exemplárov.

rimac_1.JPGrimac_2.JPGrimac_3.JPGrimacc_1.jpgrimacc_2.jpgrimacc_3.jpgVôbec najrýchlejší elektromobil ukazuje chorvátska spoločnosť Rimac. Jej kupé One má rovno štyri elektromotory, výkon 800 kW (1088 k), stovku zvládne za 2,6 s a bude sa vyrábať

Ešte výkonnejšie (ale nie rýchlejšie) vozidlo prezentuje spoločnosť nanoFlowcell AG. Tá v Ženeve vystavuje najnovšiu verziu konceptu Quant FE, kde písmeno E v názve znamená slovo Evolution. Tu sa pre zmenu získava elektrická energia systémom prečerpávanie elektrolytu. Dohromady má vodič k dispozícii 802 kW (1090 k), stovka prebehne za 2,8 s a maximálna rýchlosť leží za hranicou 300 km/h.

quant fe_5.jpgquant fe_4.jpgquant fe_1.jpgquant fe_2.jpgquant fe_3.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY