vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: 5 elektrických kupé, ktoré dajú dohromady 2632 kW

Ženevský autosalón je prehliadkou aj menej známych značiek a hlavne ukážkou toho, že niektorí do budúcnosti počítajú s elektrickým pohonom aj pre vysoko výkonné športové automobily. Tu je päť ženevských elektrických kupé, ktoré svojimi výkonmi poskladajú dohromady 2632 kW (3580 k).
Ženeva 2016 naživo: 5 elektrických kupé, ktoré dajú dohromady 2632 kW

Náš zoznam začneme zľahka konceptom značky DS. Tá ukazuje kupé E-Tense, ktoré pracuje s elektromotorom s výkonom 300 kW (402 k) a ktorého krútiaci moment dosahuje na 516 Nm. E-Tense má zvládnuť šprint na 100 km/h za 4,5 s a maximálne môže ísť 250 km/h. Dojazd na jedno nabitie sľubuje Citroën (respektíve DS) dlhý 310 km mimo mesto, respektíve 360 km po meste.

ds_4.jpgds_2.jpgds_3.jpg
Elektrické športové kupé doviezla do Ženevy napríklad značka DS. Koncept E-Tense disponuje výkonom 300 kW (402 k)

Zaujímavejší koncept elektrického športového automobilu je vidieť na stánku spoločnosti Italdesign. Tá doviezla GTZero, ktoré pracuje hneď s trojicou elektromotorov. Dva poháňajú prednú nápravu a jeden sa stará o nápravu zadnú.

Celkový výkon systému je 360 kW (490 k), maximálna rýchlosť ale stále dosahuje na 250 km/h. Avšak dojazd by sa mal pohybovať okolo 500 km. Čas potrebný pre zrýchlenie na 100 km/h pri tom takmer päťmetrovom automobile Italdesign neudáva.

gt_zero_1.JPGgt_zero_3.JPGgt_zero_4.JPGgt_zero_5.JPGgt_zero_7.JPGgt_zero_6.JPG
O niečo výkonnejší elektromobil ukazuje Italdesign. Volá sa GTZero, má dva elektromotory a výkon 360 kW (490 k). A tiež veľmi dobre vyzerá 

Svoj príspevok do tejto kategórie priviezla aj spoločnosť Pininfarina. Koncept H2 Speed pracuje s dvojicou synchrónnych elektromotorov, pričom celkový výkon systému je 370 kW (503 k). Lenže na rozdiel od predchádzajúcich dvoch sú tu použité palivové články. Vozidlo je navyše veľmi ľahké, takže šprint 0-100 km/h je údajne otázkou 3,4 s, maximálna rýchlosť dosahuje na 300 km/h.

h2_1.JPGh2_3.JPGh2_4.JPG
Pininfarina H2 Speed je pre zmenu vodíkový elektromobil. Tentokrát sa bavíme o výkone 370 kW (503 k)

Tie najvýkonnejšie elektromobily ale hľadajte niekde inde. Chorvátska spoločnosť Rimac Automobili totiž dorazila s modelom One, ktorý pracuje dokonca so štyrmi elektromotormi, pričom každý poháňa jedno koleso. Celkovo má vodič k dispozícii 800 kW (1088 k) a 1600 Nm.

Tu sa už bavíme o zrýchlení na 100 km/h pod tri sekundy (2,6 s). Šprint 0-300 km/h prebehne na 14,2 s. Pohon všetkých kolies s nezávisle pracujúcimi motormi potom dáva veľké možnosti z pohľadu distribúcie výkonu a jazdných vlastností. Dohromady vznikne osem exemplárov.

rimac_1.JPGrimac_2.JPGrimac_3.JPGrimacc_1.jpgrimacc_2.jpgrimacc_3.jpgVôbec najrýchlejší elektromobil ukazuje chorvátska spoločnosť Rimac. Jej kupé One má rovno štyri elektromotory, výkon 800 kW (1088 k), stovku zvládne za 2,6 s a bude sa vyrábať

Ešte výkonnejšie (ale nie rýchlejšie) vozidlo prezentuje spoločnosť nanoFlowcell AG. Tá v Ženeve vystavuje najnovšiu verziu konceptu Quant FE, kde písmeno E v názve znamená slovo Evolution. Tu sa pre zmenu získava elektrická energia systémom prečerpávanie elektrolytu. Dohromady má vodič k dispozícii 802 kW (1090 k), stovka prebehne za 2,8 s a maximálna rýchlosť leží za hranicou 300 km/h.

quant fe_5.jpgquant fe_4.jpgquant fe_1.jpgquant fe_2.jpgquant fe_3.jpg
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY