vytisknout velikost písma Ženeva 2016 naživo: 5 elektrických kupé, ktoré dajú dohromady 2632 kW

Ženevský autosalón je prehliadkou aj menej známych značiek a hlavne ukážkou toho, že niektorí do budúcnosti počítajú s elektrickým pohonom aj pre vysoko výkonné športové automobily. Tu je päť ženevských elektrických kupé, ktoré svojimi výkonmi poskladajú dohromady 2632 kW (3580 k).
Ženeva 2016 naživo: 5 elektrických kupé, ktoré dajú dohromady 2632 kW

Náš zoznam začneme zľahka konceptom značky DS. Tá ukazuje kupé E-Tense, ktoré pracuje s elektromotorom s výkonom 300 kW (402 k) a ktorého krútiaci moment dosahuje na 516 Nm. E-Tense má zvládnuť šprint na 100 km/h za 4,5 s a maximálne môže ísť 250 km/h. Dojazd na jedno nabitie sľubuje Citroën (respektíve DS) dlhý 310 km mimo mesto, respektíve 360 km po meste.

ds_4.jpgds_2.jpgds_3.jpg
Elektrické športové kupé doviezla do Ženevy napríklad značka DS. Koncept E-Tense disponuje výkonom 300 kW (402 k)

Zaujímavejší koncept elektrického športového automobilu je vidieť na stánku spoločnosti Italdesign. Tá doviezla GTZero, ktoré pracuje hneď s trojicou elektromotorov. Dva poháňajú prednú nápravu a jeden sa stará o nápravu zadnú.

Celkový výkon systému je 360 kW (490 k), maximálna rýchlosť ale stále dosahuje na 250 km/h. Avšak dojazd by sa mal pohybovať okolo 500 km. Čas potrebný pre zrýchlenie na 100 km/h pri tom takmer päťmetrovom automobile Italdesign neudáva.

gt_zero_1.JPGgt_zero_3.JPGgt_zero_4.JPGgt_zero_5.JPGgt_zero_7.JPGgt_zero_6.JPG
O niečo výkonnejší elektromobil ukazuje Italdesign. Volá sa GTZero, má dva elektromotory a výkon 360 kW (490 k). A tiež veľmi dobre vyzerá 

Svoj príspevok do tejto kategórie priviezla aj spoločnosť Pininfarina. Koncept H2 Speed pracuje s dvojicou synchrónnych elektromotorov, pričom celkový výkon systému je 370 kW (503 k). Lenže na rozdiel od predchádzajúcich dvoch sú tu použité palivové články. Vozidlo je navyše veľmi ľahké, takže šprint 0-100 km/h je údajne otázkou 3,4 s, maximálna rýchlosť dosahuje na 300 km/h.

h2_1.JPGh2_3.JPGh2_4.JPG
Pininfarina H2 Speed je pre zmenu vodíkový elektromobil. Tentokrát sa bavíme o výkone 370 kW (503 k)

Tie najvýkonnejšie elektromobily ale hľadajte niekde inde. Chorvátska spoločnosť Rimac Automobili totiž dorazila s modelom One, ktorý pracuje dokonca so štyrmi elektromotormi, pričom každý poháňa jedno koleso. Celkovo má vodič k dispozícii 800 kW (1088 k) a 1600 Nm.

Tu sa už bavíme o zrýchlení na 100 km/h pod tri sekundy (2,6 s). Šprint 0-300 km/h prebehne na 14,2 s. Pohon všetkých kolies s nezávisle pracujúcimi motormi potom dáva veľké možnosti z pohľadu distribúcie výkonu a jazdných vlastností. Dohromady vznikne osem exemplárov.

rimac_1.JPGrimac_2.JPGrimac_3.JPGrimacc_1.jpgrimacc_2.jpgrimacc_3.jpgVôbec najrýchlejší elektromobil ukazuje chorvátska spoločnosť Rimac. Jej kupé One má rovno štyri elektromotory, výkon 800 kW (1088 k), stovku zvládne za 2,6 s a bude sa vyrábať

Ešte výkonnejšie (ale nie rýchlejšie) vozidlo prezentuje spoločnosť nanoFlowcell AG. Tá v Ženeve vystavuje najnovšiu verziu konceptu Quant FE, kde písmeno E v názve znamená slovo Evolution. Tu sa pre zmenu získava elektrická energia systémom prečerpávanie elektrolytu. Dohromady má vodič k dispozícii 802 kW (1090 k), stovka prebehne za 2,8 s a maximálna rýchlosť leží za hranicou 300 km/h.

quant fe_5.jpgquant fe_4.jpgquant fe_1.jpgquant fe_2.jpgquant fe_3.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY