vytisknout velikost písma Ženeva 2014: kompletný prehľad všetkých očakávaných premiér

Ženevské Palexpo sa už o niekoľko dní stane strediskom záujmu všetkých priaznivcov automobilov. Hostiť bude autosalón "84. Geneva International Motor Show ". Načo sa môžeme tešiť?
Ženeva 2014: kompletný prehľad všetkých očakávaných premiér
Zoznam kapitol
  1. Ženeva 2014 - Novinky
  2. Prehľad noviniek – koncepčné štúdie

(Aktualizované 5. 3., 12:40)

Začiatok najväčšieho jarného automobilového sviatku nadišiel. Ženevské Palexpo sa v dňoch 6. až 16. marca 2014 stane dejiskom 84. ženevského autosalónu, ale všetko vypuklo už v utorok: 4. a 5. marca totiž boli expozície vyhradené odbornej verejnosti, a práve v týchto dňoch prebehli všetky premiéry. Sme samozrejme na mieste, aby sme vám naživo prinášali informácie a fotografie k všetkému dôležitému.

Všetky potrebné informácie nájdete na oficiálnych stránkach autosalónu. Okrem osobných automobilov tu objavíte aj tuning, príslušenstvo alebo vybavenie autoservisov. Prihlásených bolo cez 250 vystavovateľov z viac ako 30 krajín, ktorých expozície obsadili celkom 80 047 metrov štvorcových. Nahlásených bolo 146 svetových a európskych premiér, takže určite je o čom písať a vy máte o čom čítať. Objavila sa medzi nimi aj štúdia Škoda VisionC.

Už v pondelok 3. marca bol v Kongresovom centre Palexpo vyhlásený nositeľ titulu Auto roka 2014 (COTY), ktorým sa nakoniec stal Peugeot 308. V Ženeve toho ale je k videniu ďaleko viac, spomeňme napríklad zvláštne expozície dvoch desiatok pretekárskych automobilov pripomínajúcich 90. výročie závodu Le Mans.

Ženeva 2014 - všetky súvisiace články

Kompletný prehľad noviniek - sériové modely

Arash: Arash
Alfa Romeo: Alfa Romeo MiTo QV (facelift), Alfa Romeo Giulietta QV (facelift)
Alpina: Alpina B4 Bi-Turbo Cabrio
Audi: Audi A1 (facelift), Audi S1 Quattro, Audi A3 g-tron, Audi S3 Cabrio, Audi A4/A5/A6 Ultra, Audi A8L Security, Audi TT,  Audi TTS
Arash: Arash
Bentley: Bentley Mulsanne Birkin Edition
BMW: BMW 2 Active Tourer, BMW 4 Gran Coupe, BMW X3 (facelift)
Bugatti: Bugatti Veyron Rembrandt Edition
Citroën: Citroën C1, Citroën DS3 Racing Cabrio, Citroën C4 Cactus, Citroën C5 Cross Tourer
Ferrari: Ferrari California T
Fiat: Fiat Panda 4x4, Fiat Freemont Cross
Ford: Ford Focus (facelift)
Honda: Honda Civic Type-R
Jaguar: Jaguar XF R-Sport, Jaguar XFR-S Sportbrake
Jeep: Jeep Cherokee (EU), Jeep Renegade
Koenigsegg: Koenigsegg One:1
Lamborghini: Lamborghini Huracan
Lexus: Lexus CT200h (EU), Lexus NX, Lexus RC F
McLaren: McLaren 650 S
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz S Coupe, Mercedes-Benz triedy V
Nissan: Nissan Almera, Nissan GT-R Nismo (EU), Nissan Juke (facelift), Nissan Note DIG-S
Opel: Opel Adam Rocks, Opel Astra OPC Extreme, Opel Vivaro, Opel Adam S
Peugeot: Peugeot 108, Peugeot 308 SW
Qoros: Qoros 3 Hatchback, Qoros 3 Kombi
Renault: Renault Twingo, Renault Clio RS Monaco GP, Renault Trafic
Rolls-Royce: Rolls-Royce Ghost V-Spec, Rolls-Royce Waterspeed Phantom Coupe, Rolls-Royce Ghost II
Seat: Seat Leon Cupra
Subaru: Subaru WRX STi,
Suzuki: Suzuki Celerio (EU)
Škoda: Škoda Octavia Scout, Škoda Octavia G-TEC CNG, Škoda Octavia Laurin a Klement, Škoda Yeti Monte Carlo
Toyota: Toyota Aygo
Volvo: Volvo Ocean Race
Volkswagen: Volkswagen Polo (facelift), Volkswagen CrossPolo (facelift), Volkswagen Golf GTE, Volkswagen Scirocco (facelift), Volkswagen Amarok (facelift)

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY