vytisknout velikost písma Že sa v druhom rade netreba pripútať? To sa škaredo mýlite

IIHS pripomína, že je nutné používať bezpečnostný pás aj v druhom rade. Podľa prieskumov niektorí považujú druhý rad sedadiel za bezpečnejší, preto sa tam nepútajú. Nepripútaný zadný cestujúci môže vážne zraniť alebo rovno usmrtiť osobu sediacu vpredu.
Že sa v druhom rade netreba pripútať? To sa škaredo mýlite

Bezpečnostné pásy zachránili od čias, kedy ich do svojich áut začalo montovať Volvo ako prvá automobilka, bezpočet životov. Dnes je tento prvok úplným základom bezpečnosti všetkých osobných áut. Napriek tomu americká organizácia IIHS upozorňuje, že každým rokom zomrie na tamojších cestách polovica ľudí usmrtených pri dopravných nehodách iba kvôli nepoužitiu bezpečnostného pásu. Aktuálne zverejnila video, ktoré dôležitosť pásov aj pre zadných cestujúcich pripomína.

Podľa prieskumu IIHS z minulého roku 91% opýtaných uviedlo, že na prednom sedadle používajú bezpečnostný pás vždy. Pokiaľ ide ale o druhý rad sedadiel, rovnako odpovedalo iba 72%. Pre IIHS to nie je nič nové, pretože výsledky podobného prieskumu z roku 2015 boli v podstate rovnaké.

Čo presne sa stane, keď sa človek v druhej rade nepripúta, ukazuje vyššie priložené video. Fyzika je samozrejme úplne neúprosná. Kým predného cestujúceho zachytí airbag a pás, nepripútaný cestujúci pokračuje pôvodnou rýchlosťou vozidla ďalej a zastaví sa o vpredu sediacu osobu. Výsledkom sú vážne zranenia, v horších prípadoch rovno usmrtenie. Pre úplnosť dodajme, že aktuálny test IIHS sa odohral v rýchlosti 56 km/h, čo veru nie je veľa.

Nižšie pre zaujímavosť nájdete ešte jedno video, kde môžete priamo porovnať priebeh nehody pri pripútaných a nepripútaných osobách. Tentoraz pri náraze rýchlosťou 40 km/h.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY