vytisknout velikost písma Zdieľanie áut v Anglicku končí, vodiči vraj majú príliš radi vlastné autá

Koncern Daimler po dvoch rokoch ukončil svoje pôsobenie v programe car2go v britských mestách Londýne a Birminghame. Projekt doplatil na nezáujem zákazníkov.
Zdieľanie áut v Anglicku končí, vodiči vraj majú príliš radi vlastné autá

Princíp car-sharing, čiže zdieľanie áut, je považovaný za jedno z východísk pri riešení kritických situácií v centrách veľkých miest a rámcovo sa s ním počíta aj v našich končinách. Car-sharing má byť zaujímavý najmä pre vodičov, ktorí auto potrebujú iba príležitostne a ročne toho celkovo veľa nenajazdia, a mal by centrá veľkomiest odľahčiť od postávajúcich áut v súkromnom vlastníctve.

Sdileni aut UK (3).jpgSdileni aut UK (6).jpgSdileni aut UK (5).jpg
Sdileni aut UK (4).jpgSdileni aut UK (8).jpgSdileni aut UK (7).jpgProjekt Car2go sa v Londýne a Birminghame opieral o flotilu vozidiel Smart

V princípe nejde o nič nové a počiatky car-sharingu nájdeme v Európe už v polovici minulého storočia, no v súčasnosti funguje predovšetkým v určitých mestách USA a Nemecka. Je to jednoduché: investor zaobstará autá, ktoré si účastníci programu, ktorí sa musia registrovať a zložiť vratnú zálohu, môžem vyhľadať cez internet alebo cez aplikáciu v smartfóne.

Stačí len priložiť kartu k čítačke za čelným sklom a vozidlo je vaše na tak dlho, na koľko potrebujete, pričom platí sa spravidla buď za najazdený kilometer, alebo čas užívania. Projekt car2go bol spoločným dieťaťom koncernu Daimler AG a spoločnosti Europcar a v Anglicku odštartoval na jeseň 2012 v Londýne a na jar 2013 v Birminghame s tým, že zákazníci platili 35 pencí za minútu užívania.

Teraz car2go vo Veľkej Británii definitívne končí, pričom autori projektu vidi za neúspechom svojho snaženia najmä logistické problémy a silnú väzbu britských zákazníkov na vlastníctvo súkromných áut. Aj napriek ukončeniu pôsobenia v Londýne a Birminghame v súčasnosti údajne car2go pôsobí v celkovo 25 mestách a združuje viac ako 700 000 zákazníkov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY