vytisknout velikost písma Zdieľanie áut v Anglicku končí, vodiči vraj majú príliš radi vlastné autá

Koncern Daimler po dvoch rokoch ukončil svoje pôsobenie v programe car2go v britských mestách Londýne a Birminghame. Projekt doplatil na nezáujem zákazníkov.
Zdieľanie áut v Anglicku končí, vodiči vraj majú príliš radi vlastné autá

Princíp car-sharing, čiže zdieľanie áut, je považovaný za jedno z východísk pri riešení kritických situácií v centrách veľkých miest a rámcovo sa s ním počíta aj v našich končinách. Car-sharing má byť zaujímavý najmä pre vodičov, ktorí auto potrebujú iba príležitostne a ročne toho celkovo veľa nenajazdia, a mal by centrá veľkomiest odľahčiť od postávajúcich áut v súkromnom vlastníctve.

Sdileni aut UK (3).jpgSdileni aut UK (6).jpgSdileni aut UK (5).jpg
Sdileni aut UK (4).jpgSdileni aut UK (8).jpgSdileni aut UK (7).jpgProjekt Car2go sa v Londýne a Birminghame opieral o flotilu vozidiel Smart

V princípe nejde o nič nové a počiatky car-sharingu nájdeme v Európe už v polovici minulého storočia, no v súčasnosti funguje predovšetkým v určitých mestách USA a Nemecka. Je to jednoduché: investor zaobstará autá, ktoré si účastníci programu, ktorí sa musia registrovať a zložiť vratnú zálohu, môžem vyhľadať cez internet alebo cez aplikáciu v smartfóne.

Stačí len priložiť kartu k čítačke za čelným sklom a vozidlo je vaše na tak dlho, na koľko potrebujete, pričom platí sa spravidla buď za najazdený kilometer, alebo čas užívania. Projekt car2go bol spoločným dieťaťom koncernu Daimler AG a spoločnosti Europcar a v Anglicku odštartoval na jeseň 2012 v Londýne a na jar 2013 v Birminghame s tým, že zákazníci platili 35 pencí za minútu užívania.

Teraz car2go vo Veľkej Británii definitívne končí, pričom autori projektu vidi za neúspechom svojho snaženia najmä logistické problémy a silnú väzbu britských zákazníkov na vlastníctvo súkromných áut. Aj napriek ukončeniu pôsobenia v Londýne a Birminghame v súčasnosti údajne car2go pôsobí v celkovo 25 mestách a združuje viac ako 700 000 zákazníkov.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY