vytisknout velikost písma Zdieľanie áut v Anglicku končí, vodiči vraj majú príliš radi vlastné autá

Koncern Daimler po dvoch rokoch ukončil svoje pôsobenie v programe car2go v britských mestách Londýne a Birminghame. Projekt doplatil na nezáujem zákazníkov.
Zdieľanie áut v Anglicku končí, vodiči vraj majú príliš radi vlastné autá

Princíp car-sharing, čiže zdieľanie áut, je považovaný za jedno z východísk pri riešení kritických situácií v centrách veľkých miest a rámcovo sa s ním počíta aj v našich končinách. Car-sharing má byť zaujímavý najmä pre vodičov, ktorí auto potrebujú iba príležitostne a ročne toho celkovo veľa nenajazdia, a mal by centrá veľkomiest odľahčiť od postávajúcich áut v súkromnom vlastníctve.

Sdileni aut UK (3).jpgSdileni aut UK (6).jpgSdileni aut UK (5).jpg
Sdileni aut UK (4).jpgSdileni aut UK (8).jpgSdileni aut UK (7).jpgProjekt Car2go sa v Londýne a Birminghame opieral o flotilu vozidiel Smart

V princípe nejde o nič nové a počiatky car-sharingu nájdeme v Európe už v polovici minulého storočia, no v súčasnosti funguje predovšetkým v určitých mestách USA a Nemecka. Je to jednoduché: investor zaobstará autá, ktoré si účastníci programu, ktorí sa musia registrovať a zložiť vratnú zálohu, môžem vyhľadať cez internet alebo cez aplikáciu v smartfóne.

Stačí len priložiť kartu k čítačke za čelným sklom a vozidlo je vaše na tak dlho, na koľko potrebujete, pričom platí sa spravidla buď za najazdený kilometer, alebo čas užívania. Projekt car2go bol spoločným dieťaťom koncernu Daimler AG a spoločnosti Europcar a v Anglicku odštartoval na jeseň 2012 v Londýne a na jar 2013 v Birminghame s tým, že zákazníci platili 35 pencí za minútu užívania.

Teraz car2go vo Veľkej Británii definitívne končí, pričom autori projektu vidi za neúspechom svojho snaženia najmä logistické problémy a silnú väzbu britských zákazníkov na vlastníctvo súkromných áut. Aj napriek ukončeniu pôsobenia v Londýne a Birminghame v súčasnosti údajne car2go pôsobí v celkovo 25 mestách a združuje viac ako 700 000 zákazníkov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY