vytisknout velikost písma Zdieľanie áut v Anglicku končí, vodiči vraj majú príliš radi vlastné autá

Koncern Daimler po dvoch rokoch ukončil svoje pôsobenie v programe car2go v britských mestách Londýne a Birminghame. Projekt doplatil na nezáujem zákazníkov.
Zdieľanie áut v Anglicku končí, vodiči vraj majú príliš radi vlastné autá

Princíp car-sharing, čiže zdieľanie áut, je považovaný za jedno z východísk pri riešení kritických situácií v centrách veľkých miest a rámcovo sa s ním počíta aj v našich končinách. Car-sharing má byť zaujímavý najmä pre vodičov, ktorí auto potrebujú iba príležitostne a ročne toho celkovo veľa nenajazdia, a mal by centrá veľkomiest odľahčiť od postávajúcich áut v súkromnom vlastníctve.

Sdileni aut UK (3).jpgSdileni aut UK (6).jpgSdileni aut UK (5).jpg
Sdileni aut UK (4).jpgSdileni aut UK (8).jpgSdileni aut UK (7).jpgProjekt Car2go sa v Londýne a Birminghame opieral o flotilu vozidiel Smart

V princípe nejde o nič nové a počiatky car-sharingu nájdeme v Európe už v polovici minulého storočia, no v súčasnosti funguje predovšetkým v určitých mestách USA a Nemecka. Je to jednoduché: investor zaobstará autá, ktoré si účastníci programu, ktorí sa musia registrovať a zložiť vratnú zálohu, môžem vyhľadať cez internet alebo cez aplikáciu v smartfóne.

Stačí len priložiť kartu k čítačke za čelným sklom a vozidlo je vaše na tak dlho, na koľko potrebujete, pričom platí sa spravidla buď za najazdený kilometer, alebo čas užívania. Projekt car2go bol spoločným dieťaťom koncernu Daimler AG a spoločnosti Europcar a v Anglicku odštartoval na jeseň 2012 v Londýne a na jar 2013 v Birminghame s tým, že zákazníci platili 35 pencí za minútu užívania.

Teraz car2go vo Veľkej Británii definitívne končí, pričom autori projektu vidi za neúspechom svojho snaženia najmä logistické problémy a silnú väzbu britských zákazníkov na vlastníctvo súkromných áut. Aj napriek ukončeniu pôsobenia v Londýne a Birminghame v súčasnosti údajne car2go pôsobí v celkovo 25 mestách a združuje viac ako 700 000 zákazníkov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY