vytisknout velikost písma Zážitok roka: Ťažkým terénom na zadnom sedadle Range Roveru Hybrid

Nový Range Rover HEV sľubuje dynamiku dieselového osemvalca pri spotrebe nižšej než pri šesťvalci. Terénnymi schopnosťami sa pritom tento "ekologický" off-road vyrovná svojim súrodencom s konvenčným pohonom.
Zážitok roka: Ťažkým terénom na zadnom sedadle Range Roveru Hybrid
Zoznam kapitol
  1. Úvod; Rovnako rýchly ako TDV8
  2. V náročnom teréne je to pravý Range Rover
  3. Video a obria fotogaléria

Cítim nutkavú potrebu sa štípnuť. Sedím v luxusnom koženom kresle, sledujem obrazovku multimediálneho systému zabudovanú do prednej hlavové opierky a oddávam sa príjemnému tlaku vzduchových mechov v operadle, ktoré striedavým nafukovaním a vyfukovaním vydarene napodobňujú prácu masérky.

Všade okolo je najjemnejšia koža, drevo s vysokým leskom a chladivý luxus pravého kovu. Pripadám si úplne rovnako ako na zadnom sedadle Mercedesu triedy S alebo sedmičkového BMW. S jedným drobným rozdielom. Za oknom nevidím ruch mesta alebo ubiehajúcu krajinu okolo diaľnice. Je tam voda. Žltá, blatistá voda siahajúca takmer až k oknám. Vie toto váš hybrid?

RR_Hybrid_138.JPGRR_Hybrid_106.JPGLR_range_G4_D1_054.JPG
Kontrastný svet Range Roveru: luxus limuzíny, off-road schopnosti traktora

Range Rover súčasnej generácie je na trhu len chvíľu a jeho menší príbuzný Range Rover Sport sa vlastne ešte len začal predávať. Napriek tomu britská automobilka rozšírila pre modelový rok 2014 ponuku motorizácií o úplne nové ústrojenstvo.

Prvé hybridné modely v histórii značky Land Rover sú zaujímavé hneď v niekoľkých nesamozrejmých rovinách. Range Rover SDV6 HEV je dosť možno prvý hybrid, ktorý nielenže nevznikol primárne pre americký trh, ale ani sa na ňom nebude predávať!

Dieselový hybrid pre Európu

Ako niektorí čitatelia možno spoznali už z obchodného označenia motorizácie, konštruktéri automobilky Jaguar Land Rover nešli obvyklou hybridnou cestou, spočívajúcou v spojení zážihového motora s elektromotorom. Range Rover HEV kombinuje elektromotor so šesťvalcovým dieselom.

"So zážihovým motorom by sme jednoducho nedosiahli takých parametrov," povedal nám David Tickle, vedúci hybridného programu Land Roveru. Samozrejme nehovorí o výkone alebo dynamike (k tým sa dostaneme neskôr), ale o hodnotách spotreby paliva a emisií CO2. Range Rover HEV sa pýši emisiami 169 g/km a kombinovanou spotrebou len 6,4 l/100 km.

Nikto, dokonca ani samotný výrobca, nepredstiera, že týchto hodnôt bude hybridný Range Rover dosahovať aj v bežnej prevádzke. "Vieme, že aj niektorým zákazníkom Range Roveru záleží na spotrebe, tu ide však najmä o obstarávaciu cenu," hovorí Tickle.

RR_Hybrid_143.JPGRR_Hybrid_085.JPGLR_range_G4_D1_048.JPG
Namiesto otáčkomeru má Range Rover HEV percentuálny ukazovateľ využitia výkonu

Viacmenej priznáva, že hybridný Range Rover je plodom nie trhového či snáď technického, ale legislatívneho vývoja. "V krajinách, kde sa cestná daň odvíja od emisií CO2 alebo sa na alternatívne pohony vzťahujú rôzne úľavy, bude Hybrid lacnejší ako porovnateľne rýchly vznetový osemvalec," vysvetlil.

V skutku, parametre hnacej sústavy motorizácie 3.0 SDV6 HVE a 4.4 SDV8 sú podobné až zarážajúcim spôsobom. Zhodný je výkon (340 koní) i krútiaci moment (700 Nm), zrýchlenie 0-100 km/h trvá identických 6,9 s. Najvyššia rýchlosť sa líši o jediný kilometer v hodine v prospech hybridu (218 km / h).

Pokračujte na jazdné dojmy z cesty i terénu:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY