vytisknout velikost písma Závody Audi Sport TT Cup odprevadí budúci rok seriál DTM

Závody Audi Sport TT Cup odprevadí budúci rok seriál DTM

Audi síce tento rok nevyhralo šampionát DTM medzi jazdcami (v ňom triumfovalo BMW), ale získalo pohár konštruktérov. A to dokonca s drvivou prevahou, keď obsadilo všetky tri miesta na stupňoch víťazov.

audi-motorsport-141017-7341-1.jpgaudi-motorsport-141017-7277-1.jpgaudi-motorsport-141017-7371-1.jpgVšetky tie krídla, spojlery a prieduchy majú na pretekárskom Audi TT skutočne nejakú funkciu. Vnútri nájdete len to najdôležitejšie, zmizol aj komplikovaný prístrojový panel

V rámci osláv ukončenia tohtoročného seriálu DTM Audi predstavilo nové pretekárske Audi TT, ktoré budúci rok odprevadí práve preteky DTM vlastným seriálom Audi Sport TT Cup. 

Pretekárske Audi TT vychádza zo sériového Audi TTS, používa dokonca rovnaký preplňovaný štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 310 koní a dvojspojkovú prevodovku S-Tronic. Auto má však zabudovaný systém pre dočasné zvýšenie výkonu o 30 koní, čo má zjednodušiť predbiehanie a zatraktívniť pretekanie pre divákov. 

Okruhové Audi TT je síce vybavené ochranným rámom a ďalšími predpísanými bezpečnostnými prvkami, ale aj tak bola jeho hmotnosť znížená asi o 100 kg - váži niečo málo cez 1100 kg. Všimnite si aj veľkého krídla a agresívneho aerodynamického paketu. 

Pri pretekoch bude štartovať 24 áut, z toho 18 budú stáli účastníci a 6 vozidiel budú riadiť pozvaní jazdci. Víťaz šampionátu potom získa sedadlo v oficiálnom pretekárskom tíme Audi v šampionáte GT3 s plnou továrenskou podporou. A to je veľmi veľká motivácia pre začínajúcich pretekárov.

audi-motorsport-141017-7297-1.jpgaudi-motorsport-141017-7331-1.jpgaudi-motorsport-141017-7357-1.jpgaudi-motorsport-141017-7372-1.jpgaudi-motorsport-141018-7539-1.jpgaudi-motorsport-141018-7540-1.jpgaudi-motorsport-141018-7541-1.jpgaudi-motorsport-141018-7543-1.jpgaudi-motorsport-141018-7548-1.jpgaudi-motorsport-141018-7549-1.jpgaudi-motorsport-141018-7550-1.jpgaudi-motorsport-141018-7551-1.jpgaudi-motorsport-141018-7553-1.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY