vytisknout velikost písma Závody Audi Sport TT Cup odprevadí budúci rok seriál DTM

Závody Audi Sport TT Cup odprevadí budúci rok seriál DTM

Audi síce tento rok nevyhralo šampionát DTM medzi jazdcami (v ňom triumfovalo BMW), ale získalo pohár konštruktérov. A to dokonca s drvivou prevahou, keď obsadilo všetky tri miesta na stupňoch víťazov.

audi-motorsport-141017-7341-1.jpgaudi-motorsport-141017-7277-1.jpgaudi-motorsport-141017-7371-1.jpgVšetky tie krídla, spojlery a prieduchy majú na pretekárskom Audi TT skutočne nejakú funkciu. Vnútri nájdete len to najdôležitejšie, zmizol aj komplikovaný prístrojový panel

V rámci osláv ukončenia tohtoročného seriálu DTM Audi predstavilo nové pretekárske Audi TT, ktoré budúci rok odprevadí práve preteky DTM vlastným seriálom Audi Sport TT Cup. 

Pretekárske Audi TT vychádza zo sériového Audi TTS, používa dokonca rovnaký preplňovaný štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 310 koní a dvojspojkovú prevodovku S-Tronic. Auto má však zabudovaný systém pre dočasné zvýšenie výkonu o 30 koní, čo má zjednodušiť predbiehanie a zatraktívniť pretekanie pre divákov. 

Okruhové Audi TT je síce vybavené ochranným rámom a ďalšími predpísanými bezpečnostnými prvkami, ale aj tak bola jeho hmotnosť znížená asi o 100 kg - váži niečo málo cez 1100 kg. Všimnite si aj veľkého krídla a agresívneho aerodynamického paketu. 

Pri pretekoch bude štartovať 24 áut, z toho 18 budú stáli účastníci a 6 vozidiel budú riadiť pozvaní jazdci. Víťaz šampionátu potom získa sedadlo v oficiálnom pretekárskom tíme Audi v šampionáte GT3 s plnou továrenskou podporou. A to je veľmi veľká motivácia pre začínajúcich pretekárov.

audi-motorsport-141017-7297-1.jpgaudi-motorsport-141017-7331-1.jpgaudi-motorsport-141017-7357-1.jpgaudi-motorsport-141017-7372-1.jpgaudi-motorsport-141018-7539-1.jpgaudi-motorsport-141018-7540-1.jpgaudi-motorsport-141018-7541-1.jpgaudi-motorsport-141018-7543-1.jpgaudi-motorsport-141018-7548-1.jpgaudi-motorsport-141018-7549-1.jpgaudi-motorsport-141018-7550-1.jpgaudi-motorsport-141018-7551-1.jpgaudi-motorsport-141018-7553-1.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY