vytisknout velikost písma Závody Audi Sport TT Cup odprevadí budúci rok seriál DTM

Závody Audi Sport TT Cup odprevadí budúci rok seriál DTM

Audi síce tento rok nevyhralo šampionát DTM medzi jazdcami (v ňom triumfovalo BMW), ale získalo pohár konštruktérov. A to dokonca s drvivou prevahou, keď obsadilo všetky tri miesta na stupňoch víťazov.

audi-motorsport-141017-7341-1.jpgaudi-motorsport-141017-7277-1.jpgaudi-motorsport-141017-7371-1.jpgVšetky tie krídla, spojlery a prieduchy majú na pretekárskom Audi TT skutočne nejakú funkciu. Vnútri nájdete len to najdôležitejšie, zmizol aj komplikovaný prístrojový panel

V rámci osláv ukončenia tohtoročného seriálu DTM Audi predstavilo nové pretekárske Audi TT, ktoré budúci rok odprevadí práve preteky DTM vlastným seriálom Audi Sport TT Cup. 

Pretekárske Audi TT vychádza zo sériového Audi TTS, používa dokonca rovnaký preplňovaný štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 310 koní a dvojspojkovú prevodovku S-Tronic. Auto má však zabudovaný systém pre dočasné zvýšenie výkonu o 30 koní, čo má zjednodušiť predbiehanie a zatraktívniť pretekanie pre divákov. 

Okruhové Audi TT je síce vybavené ochranným rámom a ďalšími predpísanými bezpečnostnými prvkami, ale aj tak bola jeho hmotnosť znížená asi o 100 kg - váži niečo málo cez 1100 kg. Všimnite si aj veľkého krídla a agresívneho aerodynamického paketu. 

Pri pretekoch bude štartovať 24 áut, z toho 18 budú stáli účastníci a 6 vozidiel budú riadiť pozvaní jazdci. Víťaz šampionátu potom získa sedadlo v oficiálnom pretekárskom tíme Audi v šampionáte GT3 s plnou továrenskou podporou. A to je veľmi veľká motivácia pre začínajúcich pretekárov.

audi-motorsport-141017-7297-1.jpgaudi-motorsport-141017-7331-1.jpgaudi-motorsport-141017-7357-1.jpgaudi-motorsport-141017-7372-1.jpgaudi-motorsport-141018-7539-1.jpgaudi-motorsport-141018-7540-1.jpgaudi-motorsport-141018-7541-1.jpgaudi-motorsport-141018-7543-1.jpgaudi-motorsport-141018-7548-1.jpgaudi-motorsport-141018-7549-1.jpgaudi-motorsport-141018-7550-1.jpgaudi-motorsport-141018-7551-1.jpgaudi-motorsport-141018-7553-1.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY