vytisknout velikost písma Závody Audi Sport TT Cup odprevadí budúci rok seriál DTM

Závody Audi Sport TT Cup odprevadí budúci rok seriál DTM

Audi síce tento rok nevyhralo šampionát DTM medzi jazdcami (v ňom triumfovalo BMW), ale získalo pohár konštruktérov. A to dokonca s drvivou prevahou, keď obsadilo všetky tri miesta na stupňoch víťazov.

audi-motorsport-141017-7341-1.jpgaudi-motorsport-141017-7277-1.jpgaudi-motorsport-141017-7371-1.jpgVšetky tie krídla, spojlery a prieduchy majú na pretekárskom Audi TT skutočne nejakú funkciu. Vnútri nájdete len to najdôležitejšie, zmizol aj komplikovaný prístrojový panel

V rámci osláv ukončenia tohtoročného seriálu DTM Audi predstavilo nové pretekárske Audi TT, ktoré budúci rok odprevadí práve preteky DTM vlastným seriálom Audi Sport TT Cup. 

Pretekárske Audi TT vychádza zo sériového Audi TTS, používa dokonca rovnaký preplňovaný štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 310 koní a dvojspojkovú prevodovku S-Tronic. Auto má však zabudovaný systém pre dočasné zvýšenie výkonu o 30 koní, čo má zjednodušiť predbiehanie a zatraktívniť pretekanie pre divákov. 

Okruhové Audi TT je síce vybavené ochranným rámom a ďalšími predpísanými bezpečnostnými prvkami, ale aj tak bola jeho hmotnosť znížená asi o 100 kg - váži niečo málo cez 1100 kg. Všimnite si aj veľkého krídla a agresívneho aerodynamického paketu. 

Pri pretekoch bude štartovať 24 áut, z toho 18 budú stáli účastníci a 6 vozidiel budú riadiť pozvaní jazdci. Víťaz šampionátu potom získa sedadlo v oficiálnom pretekárskom tíme Audi v šampionáte GT3 s plnou továrenskou podporou. A to je veľmi veľká motivácia pre začínajúcich pretekárov.

audi-motorsport-141017-7297-1.jpgaudi-motorsport-141017-7331-1.jpgaudi-motorsport-141017-7357-1.jpgaudi-motorsport-141017-7372-1.jpgaudi-motorsport-141018-7539-1.jpgaudi-motorsport-141018-7540-1.jpgaudi-motorsport-141018-7541-1.jpgaudi-motorsport-141018-7543-1.jpgaudi-motorsport-141018-7548-1.jpgaudi-motorsport-141018-7549-1.jpgaudi-motorsport-141018-7550-1.jpgaudi-motorsport-141018-7551-1.jpgaudi-motorsport-141018-7553-1.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY