vytisknout velikost písma Závody Audi Sport TT Cup odprevadí budúci rok seriál DTM

Závody Audi Sport TT Cup odprevadí budúci rok seriál DTM

Audi síce tento rok nevyhralo šampionát DTM medzi jazdcami (v ňom triumfovalo BMW), ale získalo pohár konštruktérov. A to dokonca s drvivou prevahou, keď obsadilo všetky tri miesta na stupňoch víťazov.

audi-motorsport-141017-7341-1.jpgaudi-motorsport-141017-7277-1.jpgaudi-motorsport-141017-7371-1.jpgVšetky tie krídla, spojlery a prieduchy majú na pretekárskom Audi TT skutočne nejakú funkciu. Vnútri nájdete len to najdôležitejšie, zmizol aj komplikovaný prístrojový panel

V rámci osláv ukončenia tohtoročného seriálu DTM Audi predstavilo nové pretekárske Audi TT, ktoré budúci rok odprevadí práve preteky DTM vlastným seriálom Audi Sport TT Cup. 

Pretekárske Audi TT vychádza zo sériového Audi TTS, používa dokonca rovnaký preplňovaný štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 310 koní a dvojspojkovú prevodovku S-Tronic. Auto má však zabudovaný systém pre dočasné zvýšenie výkonu o 30 koní, čo má zjednodušiť predbiehanie a zatraktívniť pretekanie pre divákov. 

Okruhové Audi TT je síce vybavené ochranným rámom a ďalšími predpísanými bezpečnostnými prvkami, ale aj tak bola jeho hmotnosť znížená asi o 100 kg - váži niečo málo cez 1100 kg. Všimnite si aj veľkého krídla a agresívneho aerodynamického paketu. 

Pri pretekoch bude štartovať 24 áut, z toho 18 budú stáli účastníci a 6 vozidiel budú riadiť pozvaní jazdci. Víťaz šampionátu potom získa sedadlo v oficiálnom pretekárskom tíme Audi v šampionáte GT3 s plnou továrenskou podporou. A to je veľmi veľká motivácia pre začínajúcich pretekárov.

audi-motorsport-141017-7297-1.jpgaudi-motorsport-141017-7331-1.jpgaudi-motorsport-141017-7357-1.jpgaudi-motorsport-141017-7372-1.jpgaudi-motorsport-141018-7539-1.jpgaudi-motorsport-141018-7540-1.jpgaudi-motorsport-141018-7541-1.jpgaudi-motorsport-141018-7543-1.jpgaudi-motorsport-141018-7548-1.jpgaudi-motorsport-141018-7549-1.jpgaudi-motorsport-141018-7550-1.jpgaudi-motorsport-141018-7551-1.jpgaudi-motorsport-141018-7553-1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY