vytisknout velikost písma Závodný Ford GT sa tiež ukázal v Le Mans. Budúci rok tu bude štartovať

Závodný Ford GT sa tiež ukázal v Le Mans. Budúci rok tu bude štartovať
Zoznam kapitol
  1. Ford GT
  2. Fotogaléria: Ford GT

Zatiaľ čo Renault priviezol iba koncept športovej zadokolesovky, Ford ukázal v Le Mans ostrú závodnú verziu svojho nového superšportu Ford GT. Navyše sa už teší na budúci rok, kedy priamo v Le Mans nasadí svoje vozidlá v kategórii GTE-Pro ako pripomienku 50 rokov historického úspechu z roku 1966, kedy tu Ford nielen vyhral, ale obsadil prvé tri miesta.

ford gt (13).jpgford gt (14).jpgford gt (15).jpgUž sa tiež začínate tešiť na budúci závod 24 h Le Mans? Ford nasadí tento špeciál a dúfa, že dôstojne oslávi päťdesiat rokov od drvivého víťazstva Fordu GT v roku 1966

Ford nasadí nový pretekársky špeciál v celom šampionáte WEC, takže sa stretne napríklad s Chevroletom Corvette C7R, Ferrari 458 Italia alebo 488 GTB (ak už do roku 2016 bude jeho pretekárska verzia) či s Astonom Martin Vantage. To bude iste veľmi zaujímavé.

Pod kapotou závodného Fordu GT je takisto dvomi turbami preplňovaný šesťvalec 3.5 EcoBoost, keďže pravidlá vyžadujú použitie produkčného modelu a motora. Iste, proti sériovému autu bude mať závodný špeciál výrazné aerodynamické úpravy. Všimnite si toho šialeného krídla, difúzora a tiež do strany vyvedených výfukov.

Legendárny Ford GT po víťazstve v pretekoch na 24 h Le Mans v roku 1966 pridal ešte víťazstvo v rokoch 1967, 1968 a 1969.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY