vytisknout velikost písma Závodný Ford GT sa tiež ukázal v Le Mans. Budúci rok tu bude štartovať

Závodný Ford GT sa tiež ukázal v Le Mans. Budúci rok tu bude štartovať
Zoznam kapitol
  1. Ford GT
  2. Fotogaléria: Ford GT

Zatiaľ čo Renault priviezol iba koncept športovej zadokolesovky, Ford ukázal v Le Mans ostrú závodnú verziu svojho nového superšportu Ford GT. Navyše sa už teší na budúci rok, kedy priamo v Le Mans nasadí svoje vozidlá v kategórii GTE-Pro ako pripomienku 50 rokov historického úspechu z roku 1966, kedy tu Ford nielen vyhral, ale obsadil prvé tri miesta.

ford gt (13).jpgford gt (14).jpgford gt (15).jpgUž sa tiež začínate tešiť na budúci závod 24 h Le Mans? Ford nasadí tento špeciál a dúfa, že dôstojne oslávi päťdesiat rokov od drvivého víťazstva Fordu GT v roku 1966

Ford nasadí nový pretekársky špeciál v celom šampionáte WEC, takže sa stretne napríklad s Chevroletom Corvette C7R, Ferrari 458 Italia alebo 488 GTB (ak už do roku 2016 bude jeho pretekárska verzia) či s Astonom Martin Vantage. To bude iste veľmi zaujímavé.

Pod kapotou závodného Fordu GT je takisto dvomi turbami preplňovaný šesťvalec 3.5 EcoBoost, keďže pravidlá vyžadujú použitie produkčného modelu a motora. Iste, proti sériovému autu bude mať závodný špeciál výrazné aerodynamické úpravy. Všimnite si toho šialeného krídla, difúzora a tiež do strany vyvedených výfukov.

Legendárny Ford GT po víťazstve v pretekoch na 24 h Le Mans v roku 1966 pridal ešte víťazstvo v rokoch 1967, 1968 a 1969.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY