vytisknout velikost písma Závodné Porsche 911 GT3 R stojí 429 tisíc eur

Závodnú 911 GT3 R poháňa prakticky rovnaký motor, ktorý nájdete v cestnom aute, teda atmosférický plochý šesťvalec s objemom 4,0 l.
Závodné Porsche 911 GT3 R stojí 429 tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Porsche 911 GT3 R
  2. Fotogaléria: Porsche 911 GT3 R

Ak máte navyše 429 000 eur, môžete si kúpiť pretekárske Porsche 911 GT3 R. Novinka pre tento rok vychádza zo sériového Porsche 911 GT3 RS a môže súťažiť v kategórii FIA GT3.

911 gt3 r (1).jpg911 gt3 r (4).jpg911 gt3 r (8).jpgIste, karoséria sa dočkala oproti sériovému autu výrazných zmien. Ale Porsche tvrdí, že auto priamo vychádza z cestnej 911 GT3 RS. Motor sa vraj zmenil len minimálne

Závodné Porsche 911 GT3 R poháňa prakticky rovnaký motor, ktorý nájdete v cestnom aute, teda atmosférický plochý šesťvalec s objemom 4,0 l.

Napriek tomu má vraj aj s reštriktorom viac ako 500 koní, ale presnú hodnotu automobilka neuvádza. Silu potom prenáša na zadné kolesá šesťstupňová sekvenčná prevodovka s priamym ozubením s radením pod volantom.
Oproti minulej generácii má auto dlhší rázvor, čo vraj zaručuje väčšiu stabilitu a uľahčuje riaditeľnosť hlavne v rýchlych zákrutách. Znížilo sa ťažisko a odľahčená bola aj karoséria a okná. Prvýkrát je aj čelné okno vyrobené z tvrdeného polykarbonátu.

Porsche zapracovalo aj na brzdách a teraz má systém s nastaviteľným vyvážením brzdnej sily medzi nápravy vydržať ešte dlhšie. To má vraj zlepšiť výkonnosť počas vytrvalostných pretekov. Motor si potom zo 120-litrovej nádrže vezme v priemere menej paliva.

Závodné Porsche 911 GT3 R má podľa pravidiel hmotnosť 1220 kg, je samozrejme vybavené ochrannou klietkou a používa i ABS a kontrolu trakcie. Týchto elektronických pomocníkov FIA pri pretekoch dovoľuje. Zákazníci dostanú prvé autá v decembri.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY