vytisknout velikost písma Závodné Porsche 911 GT3 R stojí 429 tisíc eur

Závodnú 911 GT3 R poháňa prakticky rovnaký motor, ktorý nájdete v cestnom aute, teda atmosférický plochý šesťvalec s objemom 4,0 l.
Závodné Porsche 911 GT3 R stojí 429 tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Porsche 911 GT3 R
  2. Fotogaléria: Porsche 911 GT3 R

Ak máte navyše 429 000 eur, môžete si kúpiť pretekárske Porsche 911 GT3 R. Novinka pre tento rok vychádza zo sériového Porsche 911 GT3 RS a môže súťažiť v kategórii FIA GT3.

911 gt3 r (1).jpg911 gt3 r (4).jpg911 gt3 r (8).jpgIste, karoséria sa dočkala oproti sériovému autu výrazných zmien. Ale Porsche tvrdí, že auto priamo vychádza z cestnej 911 GT3 RS. Motor sa vraj zmenil len minimálne

Závodné Porsche 911 GT3 R poháňa prakticky rovnaký motor, ktorý nájdete v cestnom aute, teda atmosférický plochý šesťvalec s objemom 4,0 l.

Napriek tomu má vraj aj s reštriktorom viac ako 500 koní, ale presnú hodnotu automobilka neuvádza. Silu potom prenáša na zadné kolesá šesťstupňová sekvenčná prevodovka s priamym ozubením s radením pod volantom.
Oproti minulej generácii má auto dlhší rázvor, čo vraj zaručuje väčšiu stabilitu a uľahčuje riaditeľnosť hlavne v rýchlych zákrutách. Znížilo sa ťažisko a odľahčená bola aj karoséria a okná. Prvýkrát je aj čelné okno vyrobené z tvrdeného polykarbonátu.

Porsche zapracovalo aj na brzdách a teraz má systém s nastaviteľným vyvážením brzdnej sily medzi nápravy vydržať ešte dlhšie. To má vraj zlepšiť výkonnosť počas vytrvalostných pretekov. Motor si potom zo 120-litrovej nádrže vezme v priemere menej paliva.

Závodné Porsche 911 GT3 R má podľa pravidiel hmotnosť 1220 kg, je samozrejme vybavené ochrannou klietkou a používa i ABS a kontrolu trakcie. Týchto elektronických pomocníkov FIA pri pretekoch dovoľuje. Zákazníci dostanú prvé autá v decembri.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY