vytisknout velikost písma Závodné Porsche 911 GT3 R stojí 429 tisíc eur

Závodnú 911 GT3 R poháňa prakticky rovnaký motor, ktorý nájdete v cestnom aute, teda atmosférický plochý šesťvalec s objemom 4,0 l.
Závodné Porsche 911 GT3 R stojí 429 tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Porsche 911 GT3 R
  2. Fotogaléria: Porsche 911 GT3 R

Ak máte navyše 429 000 eur, môžete si kúpiť pretekárske Porsche 911 GT3 R. Novinka pre tento rok vychádza zo sériového Porsche 911 GT3 RS a môže súťažiť v kategórii FIA GT3.

911 gt3 r (1).jpg911 gt3 r (4).jpg911 gt3 r (8).jpgIste, karoséria sa dočkala oproti sériovému autu výrazných zmien. Ale Porsche tvrdí, že auto priamo vychádza z cestnej 911 GT3 RS. Motor sa vraj zmenil len minimálne

Závodné Porsche 911 GT3 R poháňa prakticky rovnaký motor, ktorý nájdete v cestnom aute, teda atmosférický plochý šesťvalec s objemom 4,0 l.

Napriek tomu má vraj aj s reštriktorom viac ako 500 koní, ale presnú hodnotu automobilka neuvádza. Silu potom prenáša na zadné kolesá šesťstupňová sekvenčná prevodovka s priamym ozubením s radením pod volantom.
Oproti minulej generácii má auto dlhší rázvor, čo vraj zaručuje väčšiu stabilitu a uľahčuje riaditeľnosť hlavne v rýchlych zákrutách. Znížilo sa ťažisko a odľahčená bola aj karoséria a okná. Prvýkrát je aj čelné okno vyrobené z tvrdeného polykarbonátu.

Porsche zapracovalo aj na brzdách a teraz má systém s nastaviteľným vyvážením brzdnej sily medzi nápravy vydržať ešte dlhšie. To má vraj zlepšiť výkonnosť počas vytrvalostných pretekov. Motor si potom zo 120-litrovej nádrže vezme v priemere menej paliva.

Závodné Porsche 911 GT3 R má podľa pravidiel hmotnosť 1220 kg, je samozrejme vybavené ochrannou klietkou a používa i ABS a kontrolu trakcie. Týchto elektronických pomocníkov FIA pri pretekoch dovoľuje. Zákazníci dostanú prvé autá v decembri.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY