vytisknout velikost písma Závodné Polo GTI R5: Volkswagen sa vracia do rallye

Volkswagen pred časom opustil seriál WRC a začal pracovať na zákazníckom špeciáli R5. Ten bol aktuálne predstavený v rámci medzinárodnej prezentácie sériového Pola GTI novej generácie. V ostrom závode by sa prvé exempláre mali objaviť budúci rok na jeseň.
Závodné Polo GTI R5: Volkswagen sa vracia do rallye

Je to približne rok od momentu, kedy Volkswagen šokoval fanúšikov, keď potvrdil, že po zisku štvrtého titulu v seriáli WRC končí. Namiesto finančne náročných pretekov automobilka oznámila zámer sústrediť sa na špeciály, ktoré možno predávať zákazníkom. Po okruhovej verzii Golfu GTI TCR sa preto začalo pracovať na Volkswagene Polo GTI R5 určenom pre rallye.

Aktuálne prebieha na Malorke medzinárodná prezentácia, v rámci ktorej si prví novinári môžu vyskúšať nové sériové Polo GTI prvýkrát na vlastnej koži, čo je dobrá príležitosť ukázať aj závodný špeciál. Volkswagen ho predstavil včera. Oficiálne zdroje ponúkajú iba niekoľko málo fotografií, ale naša redakcia sa vyberie na Mallorcu už zajtra, takže si snáď budeme môcť aj túto pretekársku novinku bližšie prezrieť.

Volkswagen pri vývoji Pola GTI R5 samozrejme využil skúsenosti zo seriálu WRC, tlačová správa ale pripomína aj fakt, že sa na novom špeciáli podieľali aj ľudia zo Škody. Tá ponúka súťažnú Fabiu R5 už od roku 2015, pričom vozidlo to je veľmi úspešné.

V súlade s predpismi je Polo GTI R5 osadené preplňovanou tisícšesťstovkou naladenou na 200 kW (272 k) a 400 Nm. Nechýba sekvenčná päťstupňová prevodovka a pohon všetkých kolies. Vozidlo váži 1320 kg a šprint z nuly na 100 km/h zvládne za 4,1 s.

Volkswagen plánuje homologáciu svoje súťažnej novinky na leto budúceho roku, v prvých ostrých pretekoch by sa malo Polo GTI R5 objaviť zhruba o rok.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY