vytisknout velikost písma Závod do vrchu Pikes Peak sa ide už tento víkend

Závod do vrchu Pikes Peak sa ide už tento víkend

Čo je 24 h Le Mans pre milovníkov okruhov, Tourist Trophy na ostrove Man pre motorkárov a Monako pre fanúšikov Formuly 1, to je Pikes Peak pre vrchárov. Tento najnáročnejší závod do vrchu štartuje túto nedeľu o 16 hodine nášho času a môžete ho sledovať naživo na internete.

Bohužiaľ ale nie zadarmo. No, pozrite sa na stránky usporiadateľa a rozmyslite si, či má cenu si tých dvadsať dolárov neobmedzeného sledovania zaplatiť. No táto udalosť, na ktorú sa schádzajú pretekári a nadšenci z celého sveta, je rozhodne zaujímavá show.

V minulom roku tu konkurenciu úplne zosmiešnil Peugeot so Sébastienom Loebom za volantom, keď ostatným nadelili na dvadsaťkilometrovej trati trištvrte minúty. Hranica bájnych ôsmich minút sa tak nebezpečne priblížila.

Loeb tento rok neštartuje, takže by to mohol byť zase trochu vyrovnaný závod. Na štart v nadmorskej výške 1440 metrov sa postaví 70 áut a 65 motoriek v rôznych kategóriách. Dúfajme, že všetci v zdraví dorazia do cieľa vo výške 4300 metrov nad morom po 156 zákrutách a dvadsiatich kilometroch.

Kým do roku 2011 bola trať z veľkej časti iba štrková a hranica desiatich minút bola zdanlivo neprekonateľná, teraz je celoasfaltová trať bezpečnejšia a samozrejme aj rýchlejšia. Očakávajú sa najrýchlejšie časy tesne pod deväť minút.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY