vytisknout velikost písma Zavedenie systému eCall sa odkladá. Dočkáme sa v roku 2017

Zavedenie systému eCall sa odkladá. Dočkáme sa v roku 2017

Koncom februára schválil európsky parlament zámer zaviesť do povinnej výbavy všetkých automobilov zariadenie eCall. Pôvodne bol ako najneskorší termín stanovený október budúceho roka, nakoniec ale došlo k odsunutiu. Definitívnym termínom pre spustenie je prvý október roku 2017.

Nový dátum je výsledkom vzájomnej dohody všetkých štátov EÚ a ukladá tiež všetkým krajinám povinnosť zabezpečiť potrebné veci pre spustenie najneskôr pol roka pred vyššie uvedeným termínom. Systém eCall bude povinne inštalovaný okrem nových automobilov tiež do nových dodávok.

K fungovaniu tejto novinky sú potrebné tri základné položky: palubná jednotka vozidla, mobilné telekomunikačné siete a strediská tiesňového volania 112. Po nehode sa jednotka vozidla automaticky aktivuje a odošle správu o mieste nehody a predbežne určí jej závažnosť. Aktiváciu bude možné spustiť aj ručne. Zariadenie vyjde približne na 100 eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY