vytisknout velikost písma Zavedenie systému eCall sa odkladá. Dočkáme sa v roku 2017

Zavedenie systému eCall sa odkladá. Dočkáme sa v roku 2017

Koncom februára schválil európsky parlament zámer zaviesť do povinnej výbavy všetkých automobilov zariadenie eCall. Pôvodne bol ako najneskorší termín stanovený október budúceho roka, nakoniec ale došlo k odsunutiu. Definitívnym termínom pre spustenie je prvý október roku 2017.

Nový dátum je výsledkom vzájomnej dohody všetkých štátov EÚ a ukladá tiež všetkým krajinám povinnosť zabezpečiť potrebné veci pre spustenie najneskôr pol roka pred vyššie uvedeným termínom. Systém eCall bude povinne inštalovaný okrem nových automobilov tiež do nových dodávok.

K fungovaniu tejto novinky sú potrebné tri základné položky: palubná jednotka vozidla, mobilné telekomunikačné siete a strediská tiesňového volania 112. Po nehode sa jednotka vozidla automaticky aktivuje a odošle správu o mieste nehody a predbežne určí jej závažnosť. Aktiváciu bude možné spustiť aj ručne. Zariadenie vyjde približne na 100 eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY