vytisknout velikost písma Zavedenie systému eCall sa odkladá. Dočkáme sa v roku 2017

Zavedenie systému eCall sa odkladá. Dočkáme sa v roku 2017

Koncom februára schválil európsky parlament zámer zaviesť do povinnej výbavy všetkých automobilov zariadenie eCall. Pôvodne bol ako najneskorší termín stanovený október budúceho roka, nakoniec ale došlo k odsunutiu. Definitívnym termínom pre spustenie je prvý október roku 2017.

Nový dátum je výsledkom vzájomnej dohody všetkých štátov EÚ a ukladá tiež všetkým krajinám povinnosť zabezpečiť potrebné veci pre spustenie najneskôr pol roka pred vyššie uvedeným termínom. Systém eCall bude povinne inštalovaný okrem nových automobilov tiež do nových dodávok.

K fungovaniu tejto novinky sú potrebné tri základné položky: palubná jednotka vozidla, mobilné telekomunikačné siete a strediská tiesňového volania 112. Po nehode sa jednotka vozidla automaticky aktivuje a odošle správu o mieste nehody a predbežne určí jej závažnosť. Aktiváciu bude možné spustiť aj ručne. Zariadenie vyjde približne na 100 eur.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY