vytisknout velikost písma Záujem o krpcov z Kolína stále klesá, tento rok ich TPCA vyrobí ešte menej

Záujem o krpcov z Kolína stále klesá, tento rok ich TPCA vyrobí ešte menej

Objem výroby spoločného závodu automobiliek Toyota a PSA Peugeot Citroen v stredočeskom Kolíne bude tento rok činiť okolo 200 000 áut. Informoval o tom denník Autonews s odvolaním na hovorcu továrne Radka Kňavu.

V Kolíne sa vyrábajú technicky totožné minivozidlá Citroen C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo. Najväčší záujem o ne bol v roku 2009, kedy z továrne vyšlo k zákazníkom viac než 330 000 vozidiel.

V roku 2012 vyrobila továreň už len 215 000 áut, záujem o modely z jej výrobného programu však stále klesá. Predaje Peugeotu 107 v Európe sa za prvých osem mesiacov tohto roka medziročne prepadli o 30 percent. Aygo vykazuje medziročný stratu 14 percent a C1 jedenásť percent.

Kňava verí, že po tomto roku sa prepad dopytu zastaví a že čísla za rok 2014 budú rovnaké alebo mierne lepšie ako tento rok.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY