vytisknout velikost písma Zamestnanci VW môžu beztrestne hlásiť emisné nekalosti len do decembra

Automobilka sľubuje zamestnancom, že neprídu o prácu, keď prehovoria. Doterajšie výsledky programu sú podľa oficiálnych vyhlásení povzbudivé.
Zamestnanci VW môžu beztrestne hlásiť emisné nekalosti len do decembra

Volkswagen stupňuje tlak na zamestnancov, ktorí by mohli vedieť viac o manipuláciách s hodnotami emisií. Ak sa chcú vyhnúť prípadnému postihu pri neskoršom odhalení, musia podľa denníka Süddeutsche Zeitung sami ohlásiť, čo vedia, najneskôr do konca novembra.

Automobilka sľubuje zamestnancom, ktorí svojimi informáciami prispejú k objasneniu aféry Dieselgate, že neprídu o prácu a nebude sa po nich vymáhať náhrada škody. Na predstavenstvo a najvyššiu úroveň vedenia pod ním sa ale program nevzťahuje.

Pôvodne mali zamestnanci čas na beztrestné nahlásenie neprávostí až do konca decembra, ale automobilka potrebuje vyšetrovanie urýchliť najmä kvôli tlaku amerických úradov.

Doterajšie výsledky sú podľa oficiálnych vyhlásení "povzbudivé". Bol to práve tento program, ktorý viedol k odhaleniu, že popri emisií NOx Volkswagen zámerne manipuloval aj hodnoty emisií CO2.

Aféra Dieselgate prepukla v septembri, keď americkí zástupcovia koncernu priznali úradom, že riadiace jednotky motorov TDI obsahujú špeciálny softvér na obchádzanie certifikačného merania emisií. Neskôr vyšlo najavo, že problém sa týka až 11 miliónov motorov v mnohých modeloch vrátane tých, ktoré sa predávali na slovenskom trhu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY