vytisknout velikost písma Zamestnanci VW môžu beztrestne hlásiť emisné nekalosti len do decembra

Automobilka sľubuje zamestnancom, že neprídu o prácu, keď prehovoria. Doterajšie výsledky programu sú podľa oficiálnych vyhlásení povzbudivé.
Zamestnanci VW môžu beztrestne hlásiť emisné nekalosti len do decembra

Volkswagen stupňuje tlak na zamestnancov, ktorí by mohli vedieť viac o manipuláciách s hodnotami emisií. Ak sa chcú vyhnúť prípadnému postihu pri neskoršom odhalení, musia podľa denníka Süddeutsche Zeitung sami ohlásiť, čo vedia, najneskôr do konca novembra.

Automobilka sľubuje zamestnancom, ktorí svojimi informáciami prispejú k objasneniu aféry Dieselgate, že neprídu o prácu a nebude sa po nich vymáhať náhrada škody. Na predstavenstvo a najvyššiu úroveň vedenia pod ním sa ale program nevzťahuje.

Pôvodne mali zamestnanci čas na beztrestné nahlásenie neprávostí až do konca decembra, ale automobilka potrebuje vyšetrovanie urýchliť najmä kvôli tlaku amerických úradov.

Doterajšie výsledky sú podľa oficiálnych vyhlásení "povzbudivé". Bol to práve tento program, ktorý viedol k odhaleniu, že popri emisií NOx Volkswagen zámerne manipuloval aj hodnoty emisií CO2.

Aféra Dieselgate prepukla v septembri, keď americkí zástupcovia koncernu priznali úradom, že riadiace jednotky motorov TDI obsahujú špeciálny softvér na obchádzanie certifikačného merania emisií. Neskôr vyšlo najavo, že problém sa týka až 11 miliónov motorov v mnohých modeloch vrátane tých, ktoré sa predávali na slovenskom trhu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY