vytisknout velikost písma Zamestnanci VW môžu beztrestne hlásiť emisné nekalosti len do decembra

Automobilka sľubuje zamestnancom, že neprídu o prácu, keď prehovoria. Doterajšie výsledky programu sú podľa oficiálnych vyhlásení povzbudivé.
Zamestnanci VW môžu beztrestne hlásiť emisné nekalosti len do decembra

Volkswagen stupňuje tlak na zamestnancov, ktorí by mohli vedieť viac o manipuláciách s hodnotami emisií. Ak sa chcú vyhnúť prípadnému postihu pri neskoršom odhalení, musia podľa denníka Süddeutsche Zeitung sami ohlásiť, čo vedia, najneskôr do konca novembra.

Automobilka sľubuje zamestnancom, ktorí svojimi informáciami prispejú k objasneniu aféry Dieselgate, že neprídu o prácu a nebude sa po nich vymáhať náhrada škody. Na predstavenstvo a najvyššiu úroveň vedenia pod ním sa ale program nevzťahuje.

Pôvodne mali zamestnanci čas na beztrestné nahlásenie neprávostí až do konca decembra, ale automobilka potrebuje vyšetrovanie urýchliť najmä kvôli tlaku amerických úradov.

Doterajšie výsledky sú podľa oficiálnych vyhlásení "povzbudivé". Bol to práve tento program, ktorý viedol k odhaleniu, že popri emisií NOx Volkswagen zámerne manipuloval aj hodnoty emisií CO2.

Aféra Dieselgate prepukla v septembri, keď americkí zástupcovia koncernu priznali úradom, že riadiace jednotky motorov TDI obsahujú špeciálny softvér na obchádzanie certifikačného merania emisií. Neskôr vyšlo najavo, že problém sa týka až 11 miliónov motorov v mnohých modeloch vrátane tých, ktoré sa predávali na slovenskom trhu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY