vytisknout velikost písma Základné Audi R8 dostane nakoniec šesťvalec 3,0 l bi-turbo

Základné Audi R8 dostane nakoniec šesťvalec 3,0 l bi-turbo

Pred časom sme informovali, že Audi pripravuje lepší a lacnejší model superšportu R8. Jedným z dôvodov sú napríklad dane v Číne, iným je ale aj skutočnosť, že v súčasnosti je model Audi R8 k dispozícii len s vrcholným desaťvalcom a niečo decentné pre masy chýba.

Teraz sa zdá, že slabší variant Audi R8, ktorý príde v roku 2018, dostane vidlicový šesťvalec 3,0 l s dvoma turbodúchadlami. Ten je teraz známy napríklad z nového Audi S4 a dostane ho aj RS4. V superšporte R8 bude mať motor proti štandardným modelom upravenú výkonovú charakteristiku.

V Audi S4 má šesťvalec výkon 260 kW (354 koní) a krútiaci moment 500 Nm, ale model R8 by sa mal s výkonom pohybovať niekde okolo 331 kW (450 koní), píše Car & Driver. Štandardom bude sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies quattro.

V súvislosti so základným Audi R8 sa hovorilo hlavne o päťvalcoch 2,5 l, ale podľa Audi by vraj mohla vzniknúť konkurencia pre ostrý model Audi TT RS, pre ktorý je práve vrcholná verzia päťvalca vyhradená.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY