vytisknout velikost písma Základné Audi R8 dostane nakoniec šesťvalec 3,0 l bi-turbo

Základné Audi R8 dostane nakoniec šesťvalec 3,0 l bi-turbo

Pred časom sme informovali, že Audi pripravuje lepší a lacnejší model superšportu R8. Jedným z dôvodov sú napríklad dane v Číne, iným je ale aj skutočnosť, že v súčasnosti je model Audi R8 k dispozícii len s vrcholným desaťvalcom a niečo decentné pre masy chýba.

Teraz sa zdá, že slabší variant Audi R8, ktorý príde v roku 2018, dostane vidlicový šesťvalec 3,0 l s dvoma turbodúchadlami. Ten je teraz známy napríklad z nového Audi S4 a dostane ho aj RS4. V superšporte R8 bude mať motor proti štandardným modelom upravenú výkonovú charakteristiku.

V Audi S4 má šesťvalec výkon 260 kW (354 koní) a krútiaci moment 500 Nm, ale model R8 by sa mal s výkonom pohybovať niekde okolo 331 kW (450 koní), píše Car & Driver. Štandardom bude sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies quattro.

V súvislosti so základným Audi R8 sa hovorilo hlavne o päťvalcoch 2,5 l, ale podľa Audi by vraj mohla vzniknúť konkurencia pre ostrý model Audi TT RS, pre ktorý je práve vrcholná verzia päťvalca vyhradená.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY