vytisknout velikost písma Základné Audi R8 dostane nakoniec šesťvalec 3,0 l bi-turbo

Základné Audi R8 dostane nakoniec šesťvalec 3,0 l bi-turbo

Pred časom sme informovali, že Audi pripravuje lepší a lacnejší model superšportu R8. Jedným z dôvodov sú napríklad dane v Číne, iným je ale aj skutočnosť, že v súčasnosti je model Audi R8 k dispozícii len s vrcholným desaťvalcom a niečo decentné pre masy chýba.

Teraz sa zdá, že slabší variant Audi R8, ktorý príde v roku 2018, dostane vidlicový šesťvalec 3,0 l s dvoma turbodúchadlami. Ten je teraz známy napríklad z nového Audi S4 a dostane ho aj RS4. V superšporte R8 bude mať motor proti štandardným modelom upravenú výkonovú charakteristiku.

V Audi S4 má šesťvalec výkon 260 kW (354 koní) a krútiaci moment 500 Nm, ale model R8 by sa mal s výkonom pohybovať niekde okolo 331 kW (450 koní), píše Car & Driver. Štandardom bude sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies quattro.

V súvislosti so základným Audi R8 sa hovorilo hlavne o päťvalcoch 2,5 l, ale podľa Audi by vraj mohla vzniknúť konkurencia pre ostrý model Audi TT RS, pre ktorý je práve vrcholná verzia päťvalca vyhradená.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY