vytisknout velikost písma Základné Audi R8 dostane nakoniec šesťvalec 3,0 l bi-turbo

Základné Audi R8 dostane nakoniec šesťvalec 3,0 l bi-turbo

Pred časom sme informovali, že Audi pripravuje lepší a lacnejší model superšportu R8. Jedným z dôvodov sú napríklad dane v Číne, iným je ale aj skutočnosť, že v súčasnosti je model Audi R8 k dispozícii len s vrcholným desaťvalcom a niečo decentné pre masy chýba.

Teraz sa zdá, že slabší variant Audi R8, ktorý príde v roku 2018, dostane vidlicový šesťvalec 3,0 l s dvoma turbodúchadlami. Ten je teraz známy napríklad z nového Audi S4 a dostane ho aj RS4. V superšporte R8 bude mať motor proti štandardným modelom upravenú výkonovú charakteristiku.

V Audi S4 má šesťvalec výkon 260 kW (354 koní) a krútiaci moment 500 Nm, ale model R8 by sa mal s výkonom pohybovať niekde okolo 331 kW (450 koní), píše Car & Driver. Štandardom bude sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies quattro.

V súvislosti so základným Audi R8 sa hovorilo hlavne o päťvalcoch 2,5 l, ale podľa Audi by vraj mohla vzniknúť konkurencia pre ostrý model Audi TT RS, pre ktorý je práve vrcholná verzia päťvalca vyhradená.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY