vytisknout velikost písma Zakladateľ Facebooku mení auto, z GTI presadne do Pagani Huayra

Zakladateľ Facebooku mení auto, z GTI presadne do Pagani Huayra

Mark Zuckerberg, spoluzakladateľ a šéf sociálnej siete Facebook, údajne zložil zálohu na superšport Pagani Huayra. Bez upresnenia zdroje o tom informoval web GTspirit.com.

Zuckerberg doteraz pôsobil dojmom, že si na exotické a rýchle autá príliš nepotrpí. Vídaný bol v Acura TSX alebo vo Volkswagene Golf GTI. Je samozrejme možné, že nejaká športové autá vlastní alebo v nich pravidelne jazdí, ale darí sa mu neukazovať sa v nich verejne.

Pagani-Huayra_2012_1600x1200_wallpaper_03.jpgPagani-Huayra_2012_1600x1200_wallpaper_09.jpgPagani-Huayra_2012_1600x1200_wallpaper_10.jpgPagani-Huayra_2012_1600x1200_wallpaper_1f.jpgPagani-Huayra_2012_1600x1200_wallpaper_2c.jpgPagani-Huayra_2012_1600x1200_wallpaper_2d.jpg
Rovnako ako predchádzajúci model Zonda vyniká aj Huayra exotickým dizajnom

Ak je správa GTspirit pravdivá, čaká mladého miliardára prestup do úplne inej ligy. Pagani Huayra má pred zadnou nápravou vidlicový dvanásťvalec s objemom 6,0 l, osadený dvojicou turbodúchadiel. Vyrába ho AMG (športová divízia Mercedesu) špeciálne pre Horácia Paganiho. Motor dosahuje výkon 515 kW (700 koní) a krútiaci moment 1000 Nm. Vďaka odľahčenej konštrukcii s vysokým podielom horčíka a uhlíkových vlákien pritom Huayra váži iba 1350 kg.

Pagani Huyara stojí 1 056 000 eur bez DPH a miestnych daní. To je však len základná cena bez akejkoľvek príplatkovej výbavy. Zákazníci si môžu objednať napríklad sadu špeciálnej batožiny za 14 950 €, bicykle Zonda R za 9400 € alebo dokonca celokarbónovú karosériu za 112 500 eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY