vytisknout velikost písma Zákaz mobilných telefónov nič nevyriešil. Američania búrajú stále rovnako

Zákaz mobilných telefónov nič nevyriešil. Američania búrajú stále rovnako

Nad bezpečnosťou používania mobilného telefónu bez sady handsfree sa vedú diskusie už dlho. Teraz majú odporcovia zákazu telefonovania za jazdy ďalší argument, ktorým môžu napádať obmedzenia. Američania totiž búrajú stále rovnako aj po zákaze telefonovanie za jazdy.

Američania sú používaním mobilov v aute posadnutí a mediálna masáž spôsobila, že verejnosť začala volať po zákaze. Tak sa stalo v 13 štátoch, kde telefón zakázali úplne a v 44 amerických štátoch zakázali výslovne písanie textových správ pri riadení, čoho sa Američania dopúšťali v miere viac než rozumnej.

Posledné štúdie sledujúce vývoj nehodovosti v Kalifornii ale ukazujú, že nehodovosť sa od 1. júla 2008, keď bolo používanie mobilov v aute zakázané, nijako dramaticky neznížila. Počet nehôd klesol iba z 66,7 na 65,2 denne a to je podľa štúdie bezvýznamný rozdiel.

K rovnakému výsledku sa dopracovali aj iné nezávislé štúdie poisťovní z rokov 2009 a 2010, ktoré tiež nezistili tendenciu k poklesu nedohovosti po zákaze používania mobilného telefónu.

Poslednou dobou je používanie mobilného telefónu v aute považované za hlavnú príčinu nehôd plynúcich z nevenovania sa riadenia, ale odborníci sa domnievajú, že vodič nie je rozptyľovaný iba mobilným telefónom, ale aj spolujazdcom, navigáciou, hlasnou hudbou, billboardmi, jedlom, ostatnými účastníkmi premávky, počasím a inými vplyvmi. To by sa asi muselo zakázať úplne všetko z toho...

Otázkou tiež zostáva, ako veľmi k srdcu si vodiči zákaz používania mobilu vzali. Dokazovanie, že vodič mobil skutočne použil, je bez videozáznamu veľmi zložité. Ostatne, rovnako problematické to majú aj policajti u nás. To už by ale bolo zase na iný prieskum. A ako to vidíte vy? Používate mobil bez handsfree? Píšete za jazdy SMSky? Napíšte nám do komentárov pod tento článok.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY