vytisknout velikost písma Zákaz mobilných telefónov nič nevyriešil. Američania búrajú stále rovnako

Zákaz mobilných telefónov nič nevyriešil. Američania búrajú stále rovnako

Nad bezpečnosťou používania mobilného telefónu bez sady handsfree sa vedú diskusie už dlho. Teraz majú odporcovia zákazu telefonovania za jazdy ďalší argument, ktorým môžu napádať obmedzenia. Američania totiž búrajú stále rovnako aj po zákaze telefonovanie za jazdy.

Američania sú používaním mobilov v aute posadnutí a mediálna masáž spôsobila, že verejnosť začala volať po zákaze. Tak sa stalo v 13 štátoch, kde telefón zakázali úplne a v 44 amerických štátoch zakázali výslovne písanie textových správ pri riadení, čoho sa Američania dopúšťali v miere viac než rozumnej.

Posledné štúdie sledujúce vývoj nehodovosti v Kalifornii ale ukazujú, že nehodovosť sa od 1. júla 2008, keď bolo používanie mobilov v aute zakázané, nijako dramaticky neznížila. Počet nehôd klesol iba z 66,7 na 65,2 denne a to je podľa štúdie bezvýznamný rozdiel.

K rovnakému výsledku sa dopracovali aj iné nezávislé štúdie poisťovní z rokov 2009 a 2010, ktoré tiež nezistili tendenciu k poklesu nedohovosti po zákaze používania mobilného telefónu.

Poslednou dobou je používanie mobilného telefónu v aute považované za hlavnú príčinu nehôd plynúcich z nevenovania sa riadenia, ale odborníci sa domnievajú, že vodič nie je rozptyľovaný iba mobilným telefónom, ale aj spolujazdcom, navigáciou, hlasnou hudbou, billboardmi, jedlom, ostatnými účastníkmi premávky, počasím a inými vplyvmi. To by sa asi muselo zakázať úplne všetko z toho...

Otázkou tiež zostáva, ako veľmi k srdcu si vodiči zákaz používania mobilu vzali. Dokazovanie, že vodič mobil skutočne použil, je bez videozáznamu veľmi zložité. Ostatne, rovnako problematické to majú aj policajti u nás. To už by ale bolo zase na iný prieskum. A ako to vidíte vy? Používate mobil bez handsfree? Píšete za jazdy SMSky? Napíšte nám do komentárov pod tento článok.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY