vytisknout velikost písma Zákaz mobilných telefónov nič nevyriešil. Američania búrajú stále rovnako

Zákaz mobilných telefónov nič nevyriešil. Američania búrajú stále rovnako

Nad bezpečnosťou používania mobilného telefónu bez sady handsfree sa vedú diskusie už dlho. Teraz majú odporcovia zákazu telefonovania za jazdy ďalší argument, ktorým môžu napádať obmedzenia. Američania totiž búrajú stále rovnako aj po zákaze telefonovanie za jazdy.

Američania sú používaním mobilov v aute posadnutí a mediálna masáž spôsobila, že verejnosť začala volať po zákaze. Tak sa stalo v 13 štátoch, kde telefón zakázali úplne a v 44 amerických štátoch zakázali výslovne písanie textových správ pri riadení, čoho sa Američania dopúšťali v miere viac než rozumnej.

Posledné štúdie sledujúce vývoj nehodovosti v Kalifornii ale ukazujú, že nehodovosť sa od 1. júla 2008, keď bolo používanie mobilov v aute zakázané, nijako dramaticky neznížila. Počet nehôd klesol iba z 66,7 na 65,2 denne a to je podľa štúdie bezvýznamný rozdiel.

K rovnakému výsledku sa dopracovali aj iné nezávislé štúdie poisťovní z rokov 2009 a 2010, ktoré tiež nezistili tendenciu k poklesu nedohovosti po zákaze používania mobilného telefónu.

Poslednou dobou je používanie mobilného telefónu v aute považované za hlavnú príčinu nehôd plynúcich z nevenovania sa riadenia, ale odborníci sa domnievajú, že vodič nie je rozptyľovaný iba mobilným telefónom, ale aj spolujazdcom, navigáciou, hlasnou hudbou, billboardmi, jedlom, ostatnými účastníkmi premávky, počasím a inými vplyvmi. To by sa asi muselo zakázať úplne všetko z toho...

Otázkou tiež zostáva, ako veľmi k srdcu si vodiči zákaz používania mobilu vzali. Dokazovanie, že vodič mobil skutočne použil, je bez videozáznamu veľmi zložité. Ostatne, rovnako problematické to majú aj policajti u nás. To už by ale bolo zase na iný prieskum. A ako to vidíte vy? Používate mobil bez handsfree? Píšete za jazdy SMSky? Napíšte nám do komentárov pod tento článok.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY