vytisknout velikost písma Zákaz mobilných telefónov nič nevyriešil. Američania búrajú stále rovnako

Zákaz mobilných telefónov nič nevyriešil. Američania búrajú stále rovnako

Nad bezpečnosťou používania mobilného telefónu bez sady handsfree sa vedú diskusie už dlho. Teraz majú odporcovia zákazu telefonovania za jazdy ďalší argument, ktorým môžu napádať obmedzenia. Američania totiž búrajú stále rovnako aj po zákaze telefonovanie za jazdy.

Američania sú používaním mobilov v aute posadnutí a mediálna masáž spôsobila, že verejnosť začala volať po zákaze. Tak sa stalo v 13 štátoch, kde telefón zakázali úplne a v 44 amerických štátoch zakázali výslovne písanie textových správ pri riadení, čoho sa Američania dopúšťali v miere viac než rozumnej.

Posledné štúdie sledujúce vývoj nehodovosti v Kalifornii ale ukazujú, že nehodovosť sa od 1. júla 2008, keď bolo používanie mobilov v aute zakázané, nijako dramaticky neznížila. Počet nehôd klesol iba z 66,7 na 65,2 denne a to je podľa štúdie bezvýznamný rozdiel.

K rovnakému výsledku sa dopracovali aj iné nezávislé štúdie poisťovní z rokov 2009 a 2010, ktoré tiež nezistili tendenciu k poklesu nedohovosti po zákaze používania mobilného telefónu.

Poslednou dobou je používanie mobilného telefónu v aute považované za hlavnú príčinu nehôd plynúcich z nevenovania sa riadenia, ale odborníci sa domnievajú, že vodič nie je rozptyľovaný iba mobilným telefónom, ale aj spolujazdcom, navigáciou, hlasnou hudbou, billboardmi, jedlom, ostatnými účastníkmi premávky, počasím a inými vplyvmi. To by sa asi muselo zakázať úplne všetko z toho...

Otázkou tiež zostáva, ako veľmi k srdcu si vodiči zákaz používania mobilu vzali. Dokazovanie, že vodič mobil skutočne použil, je bez videozáznamu veľmi zložité. Ostatne, rovnako problematické to majú aj policajti u nás. To už by ale bolo zase na iný prieskum. A ako to vidíte vy? Používate mobil bez handsfree? Píšete za jazdy SMSky? Napíšte nám do komentárov pod tento článok.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY