vytisknout velikost písma Zákaz mobilných telefónov nič nevyriešil. Američania búrajú stále rovnako

Zákaz mobilných telefónov nič nevyriešil. Američania búrajú stále rovnako

Nad bezpečnosťou používania mobilného telefónu bez sady handsfree sa vedú diskusie už dlho. Teraz majú odporcovia zákazu telefonovania za jazdy ďalší argument, ktorým môžu napádať obmedzenia. Američania totiž búrajú stále rovnako aj po zákaze telefonovanie za jazdy.

Američania sú používaním mobilov v aute posadnutí a mediálna masáž spôsobila, že verejnosť začala volať po zákaze. Tak sa stalo v 13 štátoch, kde telefón zakázali úplne a v 44 amerických štátoch zakázali výslovne písanie textových správ pri riadení, čoho sa Američania dopúšťali v miere viac než rozumnej.

Posledné štúdie sledujúce vývoj nehodovosti v Kalifornii ale ukazujú, že nehodovosť sa od 1. júla 2008, keď bolo používanie mobilov v aute zakázané, nijako dramaticky neznížila. Počet nehôd klesol iba z 66,7 na 65,2 denne a to je podľa štúdie bezvýznamný rozdiel.

K rovnakému výsledku sa dopracovali aj iné nezávislé štúdie poisťovní z rokov 2009 a 2010, ktoré tiež nezistili tendenciu k poklesu nedohovosti po zákaze používania mobilného telefónu.

Poslednou dobou je používanie mobilného telefónu v aute považované za hlavnú príčinu nehôd plynúcich z nevenovania sa riadenia, ale odborníci sa domnievajú, že vodič nie je rozptyľovaný iba mobilným telefónom, ale aj spolujazdcom, navigáciou, hlasnou hudbou, billboardmi, jedlom, ostatnými účastníkmi premávky, počasím a inými vplyvmi. To by sa asi muselo zakázať úplne všetko z toho...

Otázkou tiež zostáva, ako veľmi k srdcu si vodiči zákaz používania mobilu vzali. Dokazovanie, že vodič mobil skutočne použil, je bez videozáznamu veľmi zložité. Ostatne, rovnako problematické to majú aj policajti u nás. To už by ale bolo zase na iný prieskum. A ako to vidíte vy? Používate mobil bez handsfree? Píšete za jazdy SMSky? Napíšte nám do komentárov pod tento článok.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY