vytisknout velikost písma Záhadné BMW je nakoniec aerodynamický plug-in hybrid

Záhadné BMW je nakoniec aerodynamický plug-in hybrid

Pred niekoľkými dňami sa na internete objavili patentové skice čudného BMW. Vyzeralo to na chystaný koncept vozidla s palivovými článkami a nádržami na vodík, ale nakoniec to bude trochu inak. V skutočnosti sa jedná o benzínový plug-in hybrid s novou generáciou rýchlonabíjacích akumulátorov.

Aspoň to tvrdí britský Autocar, ktorý sa odvoláva na svoj zdroj v automobilke blízky vývojovému oddeleniu. Pripravovanej tajné BMW je odpoveď na Volkswagen XL1 a má ísť o ešte úspornejšie a aerodynamickejšie auto.

Pod kapotou je benzínový litrový dvojvalec s preplňovaním. Aj keď toto BMW váži približne 1150 kg, údajne dosahuje kombinovanú spotrebu len 0,4 l na 100 km a emisie CO2 10 g/km. Len pre zaujímavosť, priemerný cyklista má emisie CO2 20 g/km. Koeficient odporu vzduchu nového BMW má robiť len 0,18 (XL1 má cd = 0,19).

Zaujímavosťou je, že koncept BMW je na rozdiel od dvojmiestneho XL1 štvormiestny a jeho batožinový priestor pojme 348 litrov. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za sedem sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY