vytisknout velikost písma Záhadné BMW je nakoniec aerodynamický plug-in hybrid

Záhadné BMW je nakoniec aerodynamický plug-in hybrid

Pred niekoľkými dňami sa na internete objavili patentové skice čudného BMW. Vyzeralo to na chystaný koncept vozidla s palivovými článkami a nádržami na vodík, ale nakoniec to bude trochu inak. V skutočnosti sa jedná o benzínový plug-in hybrid s novou generáciou rýchlonabíjacích akumulátorov.

Aspoň to tvrdí britský Autocar, ktorý sa odvoláva na svoj zdroj v automobilke blízky vývojovému oddeleniu. Pripravovanej tajné BMW je odpoveď na Volkswagen XL1 a má ísť o ešte úspornejšie a aerodynamickejšie auto.

Pod kapotou je benzínový litrový dvojvalec s preplňovaním. Aj keď toto BMW váži približne 1150 kg, údajne dosahuje kombinovanú spotrebu len 0,4 l na 100 km a emisie CO2 10 g/km. Len pre zaujímavosť, priemerný cyklista má emisie CO2 20 g/km. Koeficient odporu vzduchu nového BMW má robiť len 0,18 (XL1 má cd = 0,19).

Zaujímavosťou je, že koncept BMW je na rozdiel od dvojmiestneho XL1 štvormiestny a jeho batožinový priestor pojme 348 litrov. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za sedem sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY