vytisknout velikost písma Záhadné BMW je nakoniec aerodynamický plug-in hybrid

Záhadné BMW je nakoniec aerodynamický plug-in hybrid

Pred niekoľkými dňami sa na internete objavili patentové skice čudného BMW. Vyzeralo to na chystaný koncept vozidla s palivovými článkami a nádržami na vodík, ale nakoniec to bude trochu inak. V skutočnosti sa jedná o benzínový plug-in hybrid s novou generáciou rýchlonabíjacích akumulátorov.

Aspoň to tvrdí britský Autocar, ktorý sa odvoláva na svoj zdroj v automobilke blízky vývojovému oddeleniu. Pripravovanej tajné BMW je odpoveď na Volkswagen XL1 a má ísť o ešte úspornejšie a aerodynamickejšie auto.

Pod kapotou je benzínový litrový dvojvalec s preplňovaním. Aj keď toto BMW váži približne 1150 kg, údajne dosahuje kombinovanú spotrebu len 0,4 l na 100 km a emisie CO2 10 g/km. Len pre zaujímavosť, priemerný cyklista má emisie CO2 20 g/km. Koeficient odporu vzduchu nového BMW má robiť len 0,18 (XL1 má cd = 0,19).

Zaujímavosťou je, že koncept BMW je na rozdiel od dvojmiestneho XL1 štvormiestny a jeho batožinový priestor pojme 348 litrov. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za sedem sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY