vytisknout velikost písma Zabudnite na prievan, Maserati GranTurismo príde len ako kupé

Zabudnite na prievan, Maserati GranTurismo príde len ako kupé

Súčasné Maserati GranCabrio sa nástupcu nedočká a budúca generácia vrcholného športového modelu značky, ktorá príde na konci roka 2017, bude k dispozícii len ako kupé GranTurismo. Magazínu Auto Express to povedal manažér Maserati Peter Denton.

Otvorená verzia modelu GranTurismo nie je v plánoch. Počíta sa totiž s novým menším modelom Maserati Alfieri, ktorý dorazí o rok skôr a ktorý bude k dispozícii nielen ako kupé, ale práve ako kabriolet. Obidve otvorené vozidlá by si totiž mohli vzájomne parazitovať na zákazníkoch.

Nové Maserati GranTurismo bude menšie, ale napriek tomu si zrejme zachová usporiadanie 2+2. K pohonu bude slúžiť dvakrát preplňovaný osemvalec 3,8 l s výkonom okolo 550 koní. S motorom pomáhajú aj inžinieri Ferrari. Menšie Alfieri dostane iba šesťvalec, ale za príplatok aj pohon všetkých kolies. Jaguar F-Type tak bude mať ďalšie konkurenciu.

Plány automobilky Maserati počítajú s novým SUV Levante, ktoré sa predstaví už budúci rok. Očakáva sa aj priebežná modernizácia modelov Ghibli a Quattroporte.

Maserati sa postavilo na nohy. Kým v roku 2013 predalo odporných 15 000 áut, tento rok to bude až 38 000 vozidiel.

Automobilka by chcela už budúci rok dodať 50 000 áut a v roku 2017 dokonca 75 000 vozidiel. S tým majú práve pomôcť nové modely a lepšia obchodná stratégia. Značka chápe, že Maserati je veľmi prestížne meno, ale chce zákazníkom ukázať, že sa s vozidlami dá jazdiť aj každý deň, že to nie sú len víkendové hračky do klimatizovaných garáží.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY