vytisknout velikost písma Zabudnite na Lexus RC Cabrio, namiesto neho bude sedemmiestne SUV

Zabudnite na Lexus RC Cabrio, namiesto neho bude sedemmiestne SUV

Koncept kabrioletu Lexus LF-C2, ktorý mal napovedať budúci model RC Cabrio, sa do sériovej výroby nedostane. Dealeri automobilky totiž dotlačili značku k rozhodnutiu projekt otvoreného modelu odložiť a namiesto neho uviesť na trh veľké sedemmiestne SUV alebo crossover.

Automobilka Lexus, aspoň teda podľa informácií magazínu Motor Trend, pripravovala kabriolet niekoľko rokov a pretože sa mal nový model dostať na trh už v roku 2015, bol koncept LF-C2 na pomery konceptov veľmi prepracovaný. Mal napríklad už zosilnenú konštrukciu, čo u nefunkčných konceptov kabrioletov nebýva obvyklé.

Lenže dealeri automobilky v USA sa zastavili, lebo kabriolety tvoria údajne len jedno percento predajov a nedá sa na nich zbohatnúť. Namiesto víkendovej hračky tak donútili Lexus k zmene plánov a uprednostnili sedemmiestne SUV.

Lenže Lexus nemá na čom nové SUV postaviť. Platforma súčasného modelu RX neumožňuje ďalšie predĺženie a je potrebné vyvinúť úplne nové auto, zrejme na platforme budúceho modelu LS. Takže namiesto toho, aby díleri od budúceho roka predávali po troškách karbiolet, budú si musieť počkať až do roku 2018, ako bude nové sedemmiestne SUV, konkurujúce napríklad Audi Q7, hotové.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY