vytisknout velikost písma Zabudnite na Lexus RC Cabrio, namiesto neho bude sedemmiestne SUV

Zabudnite na Lexus RC Cabrio, namiesto neho bude sedemmiestne SUV

Koncept kabrioletu Lexus LF-C2, ktorý mal napovedať budúci model RC Cabrio, sa do sériovej výroby nedostane. Dealeri automobilky totiž dotlačili značku k rozhodnutiu projekt otvoreného modelu odložiť a namiesto neho uviesť na trh veľké sedemmiestne SUV alebo crossover.

Automobilka Lexus, aspoň teda podľa informácií magazínu Motor Trend, pripravovala kabriolet niekoľko rokov a pretože sa mal nový model dostať na trh už v roku 2015, bol koncept LF-C2 na pomery konceptov veľmi prepracovaný. Mal napríklad už zosilnenú konštrukciu, čo u nefunkčných konceptov kabrioletov nebýva obvyklé.

Lenže dealeri automobilky v USA sa zastavili, lebo kabriolety tvoria údajne len jedno percento predajov a nedá sa na nich zbohatnúť. Namiesto víkendovej hračky tak donútili Lexus k zmene plánov a uprednostnili sedemmiestne SUV.

Lenže Lexus nemá na čom nové SUV postaviť. Platforma súčasného modelu RX neumožňuje ďalšie predĺženie a je potrebné vyvinúť úplne nové auto, zrejme na platforme budúceho modelu LS. Takže namiesto toho, aby díleri od budúceho roka predávali po troškách karbiolet, budú si musieť počkať až do roku 2018, ako bude nové sedemmiestne SUV, konkurujúce napríklad Audi Q7, hotové.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY