vytisknout velikost písma Za volantom Škody Element: Elektrický plavčík má v kufri televízii

Škoda Element je študentský projekt škodováckeho učilišťa. Jeho základom je malý elektromobil Volkswagen e-up! V kufri má Element domáce kino a chladničku.
Za volantom Škody Element: Elektrický plavčík má v kufri televízii

Pri pohľade na Element sa nemožno ubrániť spomienke na Trabant Tramp, ktorým automobilka zásobovala pohraničnú stráž bývalej NDR. Aj vtedy musela zmiznúť z Trabantu strecha i dvere, aby strážcovia hraníc mohli z auta pohotovo vybehnúť a rýchlo zneškodniť narušiteľa. Študentský prototyp škodovky má našťastie úplne iné poslanie - slúži k prechádzkam po pláži, na čo odkazuje aj žiarivá piesková farba karosérie a interiéru.

Nad projektom strávilo dvadsaťjeden študentov učilištia celkom 1500 hodín. "Najprv sme tri mesiace diskutovali, aké auto vlastne chceme postaviť," hovorí nám o projekte Ján Chadima, ktorý na učilišti študuje odbor Logistika, "potom padlo niekoľko návrhov, z ktorých sme hlasovaním vybrali ten najlepší." Samotná stavba vozidla začala tento rok v januári, pritom prototyp sa už na konci júna preháňal po chrtej dostihovej dráhe v pražskom Motole.

ELEMENT_0015.jpgELEMENT_0028.jpg

Základem štúdie je Volkswagen e-Up! s elektromotorom s výkonom 82 koní, ktorý napájajú lítium-iónové akumulátory s kapacitou 18,7 kWh. Reálny dojazd Elementu je nad hranicou 100 kilometrov. Karoséria je proti bežnému Citigo zvýšená o šesť centimetrov, do auta sa preto cez široké prahy nenastupuje práve ľahko.

Samotná jazda je pozoruhodne pokojná, počuť je len hučanie odvaľujúcich sa pneumatík a ľahké poryvy vetra, ktorý má do auta prístup hneď z troch strán. A je to vskutku štýlová jazda - prístrojová doska, rovnako ako anatomické sedačky sú obšité syntetickou kožou, ktorá dodáva Elementu mimoriadne luxusný nádych. Voz síce nemá strechu ani dvere, zato mu oproti sériovej škodovke na mieste zadných sedadiel po novom pribudol kufor, po ktorého otvorení sa objaví domáce kino a malá chladnička. Celé zábavné zariadenia berie energiu zo solárnych panelov, ktoré Element stále vozí na veku batožinového priestoru. Večerná vychádzka za kúpaním tak môže byť zavŕšená sledovaním obľúbeného filmu, ku ktorému si vodič môže otvoriť chladenú limonádu.

Študentská škodovka nemá ambície stať sa sériovým modelom, ale počas leta ju možno stretnete na niektorej z akcií, ktoré po republike Škoda chystá.

Prevzaté z časopisu Auto7

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY