vytisknout velikost písma Za tri roky dorazí „nový“ Mercedes-Benz triedy G. Schudne o 200 kg

Za tri roky dorazí „nový“ Mercedes-Benz triedy G. Schudne o 200 kg

Na legendárny Mercedes-Benz triedy G čakajú veľké zmeny. Zhruba o tri roky príde nová verzia, o ktorej by sa dalo povedať, že to je nová generácia. Neoficiálne informácie zakladajúce sa na správach údajne poskytnutých ľuďmi z Mercedesu ale hovoria o dôkladnom facelifte. Každopádne trieda G bude priestrannejšia, pohodlnejšia a samozrejme tiež úspornejšia.

Inžinieri majú v pláne vo veľkej miere nasadiť hliníkové zliatiny, čo povedie k zníženiu hmotnosti. Nová trieda G zhodí 200 kg. Zároveň priberie na šírku 100 mm, dostane modernejšiu prednú nápravu a elektromechanický posilňovač riadenia.

Čo sa dizajnu týka, tam sa žiadne zásadné novinky neočakávajú. Zdroje britského Autocar pripúšťajú inšpiráciu pri koncepte Ener-G Force z roku 2012, avšakno výsledok bude stále hranatý a stále bude používať takmer kolmé čelné sklo.

Pod kapotou potom nájdeme benzínový motor s výkonom presahujúcim 360 koní alebo dieselovú alternatívu ponúkajúce cez 300 koní. Aj trieda G sa bude môcť pochváliť automatickou prevodovkou s deviatimi rýchlostnými stupňami.

Verzia AMG odvodená od tejto dôkladne prepracovanej triedy G bude nasledovať neskôr.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY