vytisknout velikost písma Za tri roky dorazí „nový“ Mercedes-Benz triedy G. Schudne o 200 kg

Za tri roky dorazí „nový“ Mercedes-Benz triedy G. Schudne o 200 kg

Na legendárny Mercedes-Benz triedy G čakajú veľké zmeny. Zhruba o tri roky príde nová verzia, o ktorej by sa dalo povedať, že to je nová generácia. Neoficiálne informácie zakladajúce sa na správach údajne poskytnutých ľuďmi z Mercedesu ale hovoria o dôkladnom facelifte. Každopádne trieda G bude priestrannejšia, pohodlnejšia a samozrejme tiež úspornejšia.

Inžinieri majú v pláne vo veľkej miere nasadiť hliníkové zliatiny, čo povedie k zníženiu hmotnosti. Nová trieda G zhodí 200 kg. Zároveň priberie na šírku 100 mm, dostane modernejšiu prednú nápravu a elektromechanický posilňovač riadenia.

Čo sa dizajnu týka, tam sa žiadne zásadné novinky neočakávajú. Zdroje britského Autocar pripúšťajú inšpiráciu pri koncepte Ener-G Force z roku 2012, avšakno výsledok bude stále hranatý a stále bude používať takmer kolmé čelné sklo.

Pod kapotou potom nájdeme benzínový motor s výkonom presahujúcim 360 koní alebo dieselovú alternatívu ponúkajúce cez 300 koní. Aj trieda G sa bude môcť pochváliť automatickou prevodovkou s deviatimi rýchlostnými stupňami.

Verzia AMG odvodená od tejto dôkladne prepracovanej triedy G bude nasledovať neskôr.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY