vytisknout velikost písma Za tri roky dorazí „nový“ Mercedes-Benz triedy G. Schudne o 200 kg

Za tri roky dorazí „nový“ Mercedes-Benz triedy G. Schudne o 200 kg

Na legendárny Mercedes-Benz triedy G čakajú veľké zmeny. Zhruba o tri roky príde nová verzia, o ktorej by sa dalo povedať, že to je nová generácia. Neoficiálne informácie zakladajúce sa na správach údajne poskytnutých ľuďmi z Mercedesu ale hovoria o dôkladnom facelifte. Každopádne trieda G bude priestrannejšia, pohodlnejšia a samozrejme tiež úspornejšia.

Inžinieri majú v pláne vo veľkej miere nasadiť hliníkové zliatiny, čo povedie k zníženiu hmotnosti. Nová trieda G zhodí 200 kg. Zároveň priberie na šírku 100 mm, dostane modernejšiu prednú nápravu a elektromechanický posilňovač riadenia.

Čo sa dizajnu týka, tam sa žiadne zásadné novinky neočakávajú. Zdroje britského Autocar pripúšťajú inšpiráciu pri koncepte Ener-G Force z roku 2012, avšakno výsledok bude stále hranatý a stále bude používať takmer kolmé čelné sklo.

Pod kapotou potom nájdeme benzínový motor s výkonom presahujúcim 360 koní alebo dieselovú alternatívu ponúkajúce cez 300 koní. Aj trieda G sa bude môcť pochváliť automatickou prevodovkou s deviatimi rýchlostnými stupňami.

Verzia AMG odvodená od tejto dôkladne prepracovanej triedy G bude nasledovať neskôr.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY