vytisknout velikost písma Za nedanie smerovky pokuta 2 180 eur? V Rakúsku hrozí, ale skôr teoreticky

Za nedanie smerovky pokuta 2 180 eur? V Rakúsku hrozí, ale skôr teoreticky

Od januára 2016 čaká na vodičov po celej Európe rad zmien. Novinky u nás sme si už predstavili, pokiaľ ale idete za hranice, mohlo by vás všeličo prekvapiť.

Asi najväčšia pozornosť sa bude venovať novému rakúskemu predpisu, ktorý radí nedanie znamenie o zmene smeru jazdy medzi nebezpečné priestupky, trestané pokutou až 2 180 eur. Jedná sa o ale maximálnu možnú výšku, pričom v jednotlivých prípadoch záleží na miere nebezpečnosti a na následkoch priestupku v konkrétnej situácii.

Po novom zároveň v Rakúsku hrozí za spôsobenie smrteľnej nehody z nedbanlivosti až dvojročné väzenie namiesto skoršieho ročného žalára.
Za telefonovanie za volantom dostanete v Rakúsku pokutu 50 eur a rovnakú môžete dostať aj za ohrozenie chodca na priechode alebo nedodržanie bezpečného odstupu od cyklistov. V Rakúsku sa zdražujú diaľničné známky, ale jedná sa len o symbolické zdraženie v poriadku pár eur. Desaťdňová známka je drahšia o desať centov a bude teraz stáť 8,80 eur.

Francúzsko zavádza popri vyššej spotrebnej dani na naftu aj povinnosť voziť reflexnú vestu a výstražný trojuholník i na motocykli. Kam motorkári pomerne neskladný výstražný trojuholník schovajú, je samozrejme ich starosť.

V Nemecku sa potom upravuje pravidlo pre vytvorenie jazdného pruhu v kolóne pre vozidlá záchranných zložiek. Po novom musia vľavo uhnúť autá v ľavom pruhu a doprava uhýbajú vozidlá v ostatných pruhoch.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY