vytisknout velikost písma Za nedanie smerovky pokuta 2 180 eur? V Rakúsku hrozí, ale skôr teoreticky

Za nedanie smerovky pokuta 2 180 eur? V Rakúsku hrozí, ale skôr teoreticky

Od januára 2016 čaká na vodičov po celej Európe rad zmien. Novinky u nás sme si už predstavili, pokiaľ ale idete za hranice, mohlo by vás všeličo prekvapiť.

Asi najväčšia pozornosť sa bude venovať novému rakúskemu predpisu, ktorý radí nedanie znamenie o zmene smeru jazdy medzi nebezpečné priestupky, trestané pokutou až 2 180 eur. Jedná sa o ale maximálnu možnú výšku, pričom v jednotlivých prípadoch záleží na miere nebezpečnosti a na následkoch priestupku v konkrétnej situácii.

Po novom zároveň v Rakúsku hrozí za spôsobenie smrteľnej nehody z nedbanlivosti až dvojročné väzenie namiesto skoršieho ročného žalára.
Za telefonovanie za volantom dostanete v Rakúsku pokutu 50 eur a rovnakú môžete dostať aj za ohrozenie chodca na priechode alebo nedodržanie bezpečného odstupu od cyklistov. V Rakúsku sa zdražujú diaľničné známky, ale jedná sa len o symbolické zdraženie v poriadku pár eur. Desaťdňová známka je drahšia o desať centov a bude teraz stáť 8,80 eur.

Francúzsko zavádza popri vyššej spotrebnej dani na naftu aj povinnosť voziť reflexnú vestu a výstražný trojuholník i na motocykli. Kam motorkári pomerne neskladný výstražný trojuholník schovajú, je samozrejme ich starosť.

V Nemecku sa potom upravuje pravidlo pre vytvorenie jazdného pruhu v kolóne pre vozidlá záchranných zložiek. Po novom musia vľavo uhnúť autá v ľavom pruhu a doprava uhýbajú vozidlá v ostatných pruhoch.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY