vytisknout velikost písma Za nedanie smerovky pokuta 2 180 eur? V Rakúsku hrozí, ale skôr teoreticky

Za nedanie smerovky pokuta 2 180 eur? V Rakúsku hrozí, ale skôr teoreticky

Od januára 2016 čaká na vodičov po celej Európe rad zmien. Novinky u nás sme si už predstavili, pokiaľ ale idete za hranice, mohlo by vás všeličo prekvapiť.

Asi najväčšia pozornosť sa bude venovať novému rakúskemu predpisu, ktorý radí nedanie znamenie o zmene smeru jazdy medzi nebezpečné priestupky, trestané pokutou až 2 180 eur. Jedná sa o ale maximálnu možnú výšku, pričom v jednotlivých prípadoch záleží na miere nebezpečnosti a na následkoch priestupku v konkrétnej situácii.

Po novom zároveň v Rakúsku hrozí za spôsobenie smrteľnej nehody z nedbanlivosti až dvojročné väzenie namiesto skoršieho ročného žalára.
Za telefonovanie za volantom dostanete v Rakúsku pokutu 50 eur a rovnakú môžete dostať aj za ohrozenie chodca na priechode alebo nedodržanie bezpečného odstupu od cyklistov. V Rakúsku sa zdražujú diaľničné známky, ale jedná sa len o symbolické zdraženie v poriadku pár eur. Desaťdňová známka je drahšia o desať centov a bude teraz stáť 8,80 eur.

Francúzsko zavádza popri vyššej spotrebnej dani na naftu aj povinnosť voziť reflexnú vestu a výstražný trojuholník i na motocykli. Kam motorkári pomerne neskladný výstražný trojuholník schovajú, je samozrejme ich starosť.

V Nemecku sa potom upravuje pravidlo pre vytvorenie jazdného pruhu v kolóne pre vozidlá záchranných zložiek. Po novom musia vľavo uhnúť autá v ľavom pruhu a doprava uhýbajú vozidlá v ostatných pruhoch.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY