vytisknout velikost písma Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselovým motorom sa aktuálne brojí vo veľkom, faktom ale zostáva, že vznetové jednotky majú isté výhody. Tou najväčšou je nízka spotreba. A to aj vtedy, ak so svojím dieselom nejazdíte práve šetrne. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 s motorom 1.6 BlueHDi je toho jasným dôkazom.

Za koľko teda môže jazdiť taký malý naftový crossover? Prehnané nároky na palivo naozaj nečakajte.

Ako sme jazdili

Testovaný Peugeot 2008 je v našej redakcii už dlhšie ako pol roka. Kvôli bežným týždennom testom nových áut ale neplatí, že by jazdil denne. Niekedy s ním jazdíme dva týždne v kuse, aby potom v podstate ďalšie dva týždne stál. Preto budeme počítať s doteraz prejdenou celkovou vzdialenosťou iba 7 393 km. Jasne, nie je to obrovské číslo, ale o spotrebe nám to už dobrú predstavu dá.

Dôležité je zdôrazniť prevádzku, v ktorej sa náš Peugeot väčšinou pohybuje. Síce už má za sebou dlhšie výlety napríklad na Šumavu alebo do Viedne (z Prahy), ale to sú skôr výnimky. Pokiaľ s ním niekam ideme, potom to je takmer vždy 30 kilometrov svižnej diaľničnej jazdy (a že táto 2008 nemá problém prekročiť 130 km/h), doplnených o menšie či väčšie posúvanie po Bratislave. Skrátka klasické dochádzanie z predmestia do centra a späť. Z pohľadu nízkej spotreby to nie je práve ideálny režim jazdy.

Dlhodobo pod šesť litrov

Spotrebu sme začali sledovať na prelome februára a marca. Od tej doby sme prešli už spomínaných 7393 km, pričom Peugeot doteraz spotreboval presne 436,86 litrov nafty. Jednoduchým prepočtom nám vychádza priemerná spotreba 5,91 l/100 km. Podľa palubného počítača by to malo byť 5,8 l/100 km.

Z nášho pohľadu sa jedná o veľmi slušné číslo, pretože, ako už ste asi z predchádzajúceho odseku pochopili, sa na spotrebu počas cestovania s 2008 príliš nepozeralo. Keby mal naše vozidlo preplňovaný zážihový trojvalec, výsledok by bol minimálne o dva litre horší.

Že Peugeot 2008 s motorom 1.6 BlueHDi o výkone 88 kW (120 koní) dokáže v porovnaní s dlhodobým priemerom jazdiť aj za menej, to dokazuje napríklad web spritmonitor.de. Ten eviduje celkom 11 exemplárov rovnakého modelu, ich priemerná spotreba je 4,80 l/100 km, teda takmer presne o liter nižšie. Keď sa pozrieme na naše čiastkové priemery počítané pri tankovaní plných nádrží, môžeme s pokojným svedomím povedať, že to je rozhodne reálne.

V čase okolo tohtoročnej Veľkej noci sme s Peugeotom najazdili ľahko cez tisíc kilometrov sčasti po diaľniciach, ale minimálne z polovice po okresných komunikáciách. Skrátka pokojná a plynulá jazda. Priemer z tohto obdobia je 4,9 l/100 km. Inak väčšinou pri našom bežnom dennom cestovaní s testovanou 2008 jazdíme niekedy za 5,8, inokedy za 6,1, l/100 km. V závislosti na tom, ako často sa vozidlo dostane do Prahy.

Vôbec najmenšej spotreby sme ale dosiahli na okreskách pri ekologicky zameranej jazde, keď sme porovnávali spotrebu malého dieselu a podobne výkonných hybridov. Vtedy sa dostal Peugeot na 3,8 l/100 km. Keď sa budete trochu snažiť, prejdete na jedno tankovanie viac ako 1000 km.

Čoskoro sa s ním rozlúčime

Dlhodobý test Peugeotu 2008 sa pomaly chýli ku koncu. O pár týždňov sa s týmto konkrétnym exemplárom rozlúčime. Zdá sa, že nám bude celkom chýbať. Jazda síce nie je žiadny dychberúci zážitok, na ktorý by sme ešte tri roky spomínali, ale pre denné dochádzanie do Prahy je tento malý crossover takmer ideálne. Najmä preto, že je celkom rýchly, ale pritom sa uspokojí s viac ako rozumným prídelom paliva.

Stav kilometrov (km) Množstvo tankovaného paliva (l)
19628 39,82
20287 40,36
20855 33,46
21426 34,1
22007 28,48
22496 24,1
23186 41,04
23863 42,01
24561 42,38
24939 23,3
25608 40,13
26233 13,08
26469 20,0
26797 14,6
aktuálny stav km - 27021 celkové množstvo nafty - 436,86
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY