vytisknout velikost písma Z Volkswagenu Amarok sa stal múzejný exponát. Prezriete si ho v Moskve

Z Volkswagenu Amarok sa stal múzejný exponát. Prezriete si ho v Moskve
Zoznam kapitol
  1. Video
  2. Fotogalerie

Ruské múzeum Retro-Auto má nový exponát. Od začiatku januára si návštevníci môžu prezrieť Volkswagen Amarok v úprave pre polárne expedíciu. Tento fakt celkom logicky ale nie je tak zaujímavý, ako auto samotné. Akcia, vďaka ktorej nový ruský exponát vznikol, totiž tak nejako úplne minula naše média.

Siedmeho februára tohto roka odštartovala z Moskvy polárna expedícia zložená z troch sériových a troch upravených Volkswagenov Amarok. Cieľom bolo mesto Petropavlovsk-Kamchatsky. Inak povedané Amarok prešiel kompletné celé Rusko, niekoľkokrát prekročil polárny kruh a prešiel viac ako 16 000 km. Dátum 7.2.2013 nebol náhodný, expedícia odštartovala presne rok pred začiatkom zimnej olympiády, pričom úlohou bolo "doviezť olympijského ducha do najodľahlejších častí Ruska".

Volkswagen Amarok vyrazil na trasu vo verzii s motorom 2.0 TDI (163 k) a off-roadovým variantom pohonu všetkých kolies, teda s manuálnou prevodovkou, priraditeľným pohonom prednej nápravy a redukciou. Autá dostali bezpečnostnú klietka, zosilnený rám, navijak, kompresor, strešný nosič, zväčšené podbehy kolies a kompletne prepracovaný podvozok tak, aby bolo možné použiť trochu väčšie penumatiky. Štandardom boli plášte 1080h13/R18, alternatívou potom nízkotlakové pneumatiky Arktiktrans 1300H700.

Nižšie nájdete videá mapujúce celú expedíciu zverejnenú v priebehu decembra.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY