vytisknout velikost písma Z Hummeru H1 sa stal ekologický hybrid. Mieri na južný pól

Z Hummeru H1 sa stal ekologický hybrid. Mieri na južný pól

V novembri tohto roku vyrazí na južný pól expedície zložená z dvoch Hummerov H1. To je samo o sebe celkom zaujímavé, lenže v tomto prípade je tu ešte jeden zaujímavejší detail. Pôvodné H1 totiž majú za sebou rozsiahle zmeny a výsledkom je fakt, že sa jedná o hybridy.

Projekt sa volá Zero South a realizácia beží už pomerne dlho. Tento rok by ale malo byť všetko prevedené do praxe. Na cestu vyrazí posádka zložená z dvoch automobilov, pričom jeden ešte potiahne vlek Airstream postavený na trochu väčších saniach.

Systém pohonu kombinuje naftový šesťvalec s objemom 3,2 litra a jeho maximálny výkon činí 160 kW (218 koní). Tomu potom pomáha dvojica elektromotorov, keď je každý umiestnený na jednej náprave. Lítium-iónové akumulátory majú kapacitu 24 kWh.

Ak všetko klapne tak, ako má, malo by ísť o prvé hybridy, ktoré sa dostanú na južný pól. Názov Zero South potom odkazuje na fakt, že ide o full hybridy schopné jazdy iba na elektrickú energiu. V praxi ale pôjde skôr o symbolický význam, pretože v čisto elektrickom režime (a ešte k tomu na pneumatikách, nie na pásoch) zvládne taký hybridný Hummer len 51 km.

hummer_05.jpghummer_10.jpghummer_08.jpghummer_11.jpghummer_12.jpghummer_13.jpghummer_14.jpghummer_15.jpghummer_16.jpghummer_17.jpghummer_18.jpghummer_01.jpghummer_04.jpghummer_02.jpghummer_03.jpghummer_06.jpghummer_07.jpghummer_09.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY