vytisknout velikost písma Z Hummeru H1 sa stal ekologický hybrid. Mieri na južný pól

Z Hummeru H1 sa stal ekologický hybrid. Mieri na južný pól

V novembri tohto roku vyrazí na južný pól expedície zložená z dvoch Hummerov H1. To je samo o sebe celkom zaujímavé, lenže v tomto prípade je tu ešte jeden zaujímavejší detail. Pôvodné H1 totiž majú za sebou rozsiahle zmeny a výsledkom je fakt, že sa jedná o hybridy.

Projekt sa volá Zero South a realizácia beží už pomerne dlho. Tento rok by ale malo byť všetko prevedené do praxe. Na cestu vyrazí posádka zložená z dvoch automobilov, pričom jeden ešte potiahne vlek Airstream postavený na trochu väčších saniach.

Systém pohonu kombinuje naftový šesťvalec s objemom 3,2 litra a jeho maximálny výkon činí 160 kW (218 koní). Tomu potom pomáha dvojica elektromotorov, keď je každý umiestnený na jednej náprave. Lítium-iónové akumulátory majú kapacitu 24 kWh.

Ak všetko klapne tak, ako má, malo by ísť o prvé hybridy, ktoré sa dostanú na južný pól. Názov Zero South potom odkazuje na fakt, že ide o full hybridy schopné jazdy iba na elektrickú energiu. V praxi ale pôjde skôr o symbolický význam, pretože v čisto elektrickom režime (a ešte k tomu na pneumatikách, nie na pásoch) zvládne taký hybridný Hummer len 51 km.

hummer_05.jpghummer_10.jpghummer_08.jpghummer_11.jpghummer_12.jpghummer_13.jpghummer_14.jpghummer_15.jpghummer_16.jpghummer_17.jpghummer_18.jpghummer_01.jpghummer_04.jpghummer_02.jpghummer_03.jpghummer_06.jpghummer_07.jpghummer_09.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY