vytisknout velikost písma Yokohama testuje pneumatiky so spojlermi. Majú znížiť spotrebu

Malé spojlery majú znížiť tlak okolo otáčajúceho sa kolesa, pomôžu s "vyčistením" prúdu vzduchu od turbulencií a vo výsledku znížia vztlak.
Yokohama testuje pneumatiky so spojlermi. Majú znížiť spotrebu

Pneumatikárska spoločnosť Yokohama privezie na autosalón v Tokiu koncept novej pneumatiky vybavené spojlermi. Čo je to za šialenosť? Yokohama s nápadom umiestniť na bočnici pneumatiky spojlery experimentuje už od roku 2012 a teraz je modifikovaný koncept hotový a pripravený na použitie.

Predtým sa spojlery objavili na vnútornej strane pneumatiky a mali predovšetkým znížiť tlak v podbehu. Spoločnosť Yokohama vykonávala simulácie na japonských superpočítačoch a výsledkom skúšok je pneumatika, ktorý má tiež na svojich vonkajších bočniciach umiestnené malé spojlery, ako môžete vidieť na priloženej počítačovej ilustrácii.

Veľkosť a typ materiálu, z ktorého sú spojlery vyrobené, sa asi ešte len dozvieme. Malé spojlery majú znížiť tlak okolo otáčajúceho sa kolesa, pomôžu s "vyčistením" prúdu vzduchu od turbulencií a vo výsledku znížia vztlak (čo pomôže lepšej priľnavosti pneumatík a ovládateľnosti) a tiež aerodynamický odpor. Popri lepšej ovládateľnosti sa tak máme dočkať aj nižšej spotreby.

Otázkou ale zostáva, či budú zákazníci na niečo také počúvať a ​​hlavne ako bude pneumatika v reálnej prevádzke fungovať. Nejako si napríklad nedokážeme predstaviť životnosť spojlerov pri častom parkovani k obrubníku. A svoje povie asi aj veľmi rozdielna aerodynamika áut naprieč celým trhom.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY