vytisknout velikost písma Yamaha vezie do Tokia koncept superšportového automobilu

Yamaha vezie do Tokia koncept superšportového automobilu

Yamaha vyrába všetko možné, ale dvojkolesových vozidiel v ponuke tejto spoločnosti veľa nenájdete. To by sa však mohlo čoskoro zmeniť, pretože na nadchádzajúcom autosalóne v Tokiu sa ukáže okrem iného aj koncept športového kupé. Na čo sa máme tešiť, to naznačuje prvý obrázok.

Zatiaľ bohužiaľ nie sú k dispozícii žiadne bližšie informácie a nemôžeme ponúknuť ani lepšie fotografie, všetko si Yamaha stále necháva pre seba. Uspokojiť sa preto musíme iba s najzákladnejšími faktami, a síce že pôjde o dvojmiestne kupé s motorom umiestneným uprostred. Niektoré zdroje ale špekulujú aj o čisto elektrickom pohone.

Na odhalenie však nebudeme čakať príliš dlho, pretože Tokyo Motor Show 2015 štartuje už budúci týždeň.

Nové športové kupé ale nie je prvým automobilom, ktorý nesie značku Yamaha. Začiatkom tohto roka sa objavila správa, ktorá potvrdzovala výrobu mestského automobilu Motív city car. Ten by sa mal dostať na trh zhruba v roku 2019. V roku 2013 potom internetom kolovali fotky superšportu Yamaha R-Car, ktorý mal 300 kW (408 k) pri hmotnosti 1150 kg. Akcelerácia na 100 km/h bola otázkou 3,2 s.

yamaha.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY