vytisknout velikost písma Yamaha Star Eluder vychádza proti najpredávanejšiemu Harleyu

Star Eluder je "bagger" odvodený z cestovného modelu Venture. Okrem chýbajúcich veľkých písmen je hlavným rozdielom zjednodušené zariadenie. Motor a podvozok vrátane geometrie zostávajú rovnaké. Motocykel je určený pre severoamerický trh, do Európy sa nepozrie.
Yamaha Star Eluder vychádza proti najpredávanejšiemu Harleyu

Krátko po predstavení luxusného cestovného korábu Star Venture predstavuje Yamaha odvodený bagger - teda v podstate klasický cestovný motocykel bez horného kufra. Technický základ zostáva úplne totožný, to znamená vidlicový dvojvalec s objemom 1854 cm3 s krútiacim momentom 171 Nm, elektronický plyn s prepínateľnými mapami a bezúdržbový pohon zadného kolesa remeňom.

Oproti modelu Venture má Star Eluder nižšie, nepolohovateľné plexi, menej opulentné sedlo a zjednodušenú komfortnú výbavu. Neexistuje tu žiadny elektronický spínač, vyhrievaná rukoväť alebo hmlovky. Na oplátku však dostanete o niečo nižšiu váhu. Kým Venture ukáže na váhe strašidelných 434 kg, Eluder váži 397kg. Lepšie vybavený GT je o niečo náročnejší, ale stále je pod psychologickým limitom štyristo kilogramov. Porovnanie ďalších technických údajov nájdete v nasledujúcej tabuľke.

Pýchou motocykla je opäť infotainment s 7" LCD obrazovkou, ovládaním na riadidlách a podporou bezdrôtového streamovanie hudby. Bezkľúčové odomykanie dostanete v cene, ale navigáciu má len luxusnejší model GT.

Na cieľovom americkom trhu bude hlavnou konkurenciou Staru Eluder domáci Harley-Davidson Street Glide, najpredávanejší Harley v USA a zároveň najpredávanejší veľký motocykel na trhu. Preto je Street Glide súčasne skutočnou úrovňou triedy pre posudzovanie a konfrontáciu konkurenčných "baggerov".

Yamaha bude predávať Star Eluder v USA za 22.499 dolárov. To je o dva a pol tisíca menej ako cena Star Venture. Pokročilý model GT prichádza na úrovni 23 999 USD. Predaj v Európe sa zatiaľ neplánuje.

Technické údaje Yamaha Star Venture 2018 Yamaha Star Eluder 2018
Motor: vidlicový dvojvalec s uhlom rozovretia valcov 48°m chladený vzduchom a olejom; rozvod OHV, štyri ventily na valec vidlicový dvojvalec s uhlom rozovretia valcov 48°m chladený vzduchom a olejom; rozvod OHV, štyri ventily na valec
Zdvihový objem valcov (cm3): 1854 1854
Vrtanie x zdvih (mm): 100 x 118 100 x 118
Kompresný pomer: 9,5:1 9,5:1
Prevodovka: šesťstupňová; sekundárny prevod remeňom šesťstupňová; sekundárny prevod remeňom
Podvozok vpredu: teleskopická vidlica 46 mm, zdvih pérovania 130 mm teleskopická vidlica 46 mm, zdvih pérovánia 130 mm
Podvozok vzadu: centrálna jednotka s nastaviteľným predpätím, zdvih pérovania 109 mm centrálna jednotka s nastaviteľným predpätím, zdvih pérovania 109 mm
Pneumatika vpredu: 130/70R18 Bridgestone® Exedra 130/70R18 Bridgestone® Exedra
Pneumatika vzadu: 200/55R16 Bridgestone® Exedra 200/55R16 Bridgestone® Exedra
Dĺžka x šírka x výška (mm): 2700 x 1013 x 1410 2489 x 975 x 1275
Rázvor náprav (mm): 1717 1717
Závlek (mm): 145 145
Uhol hlavy riadenia (°): 31 31
Objem palivovej nádrže (l): 25 25
Prevádzková hmotnosť (kg): 434 397
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY