vytisknout velikost písma Yamaha Sports Ride Concept je dvojmiestny športiak, ktorý váži 750 kg

Yamaha Sports Ride Concept je dvojmiestny športiak, ktorý váži 750 kg

Ďalšou premiérou tokijského autosalónu je Yamaha Sports Ride Concept. Ako bolo oznámené predtým, nejde o motocykel, ale o veľmi malý a predovšetkým veľmi ľahký dvojmiestny automobil. Zatiaľ sa jedná iba o štúdiu a navyše samotná Yamaha mnoho technických detailov o novinke neposkytla, napriek tomu stojí tento automobil za pozornosť.

Dôvodom je hlavne extrémne nízka hmotnosť. Základ tvorí karbónový monokok, na ktorom sú nasadené karbónové panely. Aj v interiéri bola snaha ušetriť čo najviac kilogramov, takže by mal byť podľa oficiálnych zdrojov minimalistický, ale zároveň luxusný. Výsledkom celého snaženia je fakt, že koncept váži iba 750 kg.

Na takú hmotnosť nie sú potrebné obrovské motory s výkonom mnohých stoviek koní, ale Yamaha bohužiaľ oficiálne nespresnila, čo konkrétne v aute je. Špekuluje sa o litrovom trojvalci s výkonom 60 kW (82 koní). Inak voz ako taký meria na dĺžku 3900 mm, široký je 1720 mm a vysoký iba 1170 mm. Dúfajme, že Yamaha nezostane len pri koncepte.

yamaha_13.jpgyamaha_02.jpgyamaha_01.jpgyamaha_11.jpgyamaha_03.jpgyamaha_08.jpgyamaha_07.jpgyamaha_09.jpgyamaha_10.jpgyamaha_12.jpg

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY