vytisknout velikost písma Yamaha Sports Ride Concept je dvojmiestny športiak, ktorý váži 750 kg

Yamaha Sports Ride Concept je dvojmiestny športiak, ktorý váži 750 kg

Ďalšou premiérou tokijského autosalónu je Yamaha Sports Ride Concept. Ako bolo oznámené predtým, nejde o motocykel, ale o veľmi malý a predovšetkým veľmi ľahký dvojmiestny automobil. Zatiaľ sa jedná iba o štúdiu a navyše samotná Yamaha mnoho technických detailov o novinke neposkytla, napriek tomu stojí tento automobil za pozornosť.

Dôvodom je hlavne extrémne nízka hmotnosť. Základ tvorí karbónový monokok, na ktorom sú nasadené karbónové panely. Aj v interiéri bola snaha ušetriť čo najviac kilogramov, takže by mal byť podľa oficiálnych zdrojov minimalistický, ale zároveň luxusný. Výsledkom celého snaženia je fakt, že koncept váži iba 750 kg.

Na takú hmotnosť nie sú potrebné obrovské motory s výkonom mnohých stoviek koní, ale Yamaha bohužiaľ oficiálne nespresnila, čo konkrétne v aute je. Špekuluje sa o litrovom trojvalci s výkonom 60 kW (82 koní). Inak voz ako taký meria na dĺžku 3900 mm, široký je 1720 mm a vysoký iba 1170 mm. Dúfajme, že Yamaha nezostane len pri koncepte.

yamaha_13.jpgyamaha_02.jpgyamaha_01.jpgyamaha_11.jpgyamaha_03.jpgyamaha_08.jpgyamaha_07.jpgyamaha_09.jpgyamaha_10.jpgyamaha_12.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY