vytisknout velikost písma Yamaha chce v Európe predávať ľahké a lacné dvojmiestne auto

Yamaha chce v Európe predávať ľahké a lacné dvojmiestne auto

Japonský výrobca motocyklov Yamaha sa chce presadiť na európskom trhu s výrobou automobilov. Do roku 2019 uvedie dvojmiestny ekonomický a ekologický model podobný prvej generácii Smartu poháňaný spaľovacím alebo elektrickým motorom. Novinka by sa mohla predávať aj v Japonsku a na ďalších ázijských trhoch.

yamaha-motive-00-1.jpgyamaha-motive-03-1.jpgyamaha-motive-05-1.jpgKoncept Yamaha Motiv.e je jednoduché a ľahké mestské auto. Koncept poháňa elektromotor, ale počíta sa aj s tradičným spaľovacím motorom.

Vozidlo by sa mohlo inšpirovať v koncepte Yamaha Motiv.e z tokijského autosalónu z roku 2013. Dvojmiestny koncept vznikol v spolupráci so slávnym konštruktérom Gordonom Murrayom, ktorý postavil napríklad legendárny McLaren F1.

Len pripomenieme, že dvojmiestne mestské auto Gordona Murraya využíva ním navrhnutý výrobný systém iStream. Jedná sa o kombináciu rôznych výrobných technológií, ktoré v porovnaní s konvenčným postupom zníži emisie CO2 počas celého životného cyklu auta o približne 40%.

Ak by Yamaha skutočne spustila sériovú produkciu, jednalo by sa o vôbec prvé auto po Toyote 2000GT z šesťdesiatych rokov, ktoré by vyrábala táto japonská značka. Yamaha sa teraz sústredí na motocykle, štvorkolky, skútre a lodné a stacionárne motory.

yamaha-motive-01-1.jpgyamaha-motive-02-1.jpgyamaha-motive-04-1.jpgyamaha-motive-06-1.jpgyamaha-motive-07-1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY