vytisknout velikost písma Yamaha chce v Európe predávať ľahké a lacné dvojmiestne auto

Yamaha chce v Európe predávať ľahké a lacné dvojmiestne auto

Japonský výrobca motocyklov Yamaha sa chce presadiť na európskom trhu s výrobou automobilov. Do roku 2019 uvedie dvojmiestny ekonomický a ekologický model podobný prvej generácii Smartu poháňaný spaľovacím alebo elektrickým motorom. Novinka by sa mohla predávať aj v Japonsku a na ďalších ázijských trhoch.

yamaha-motive-00-1.jpgyamaha-motive-03-1.jpgyamaha-motive-05-1.jpgKoncept Yamaha Motiv.e je jednoduché a ľahké mestské auto. Koncept poháňa elektromotor, ale počíta sa aj s tradičným spaľovacím motorom.

Vozidlo by sa mohlo inšpirovať v koncepte Yamaha Motiv.e z tokijského autosalónu z roku 2013. Dvojmiestny koncept vznikol v spolupráci so slávnym konštruktérom Gordonom Murrayom, ktorý postavil napríklad legendárny McLaren F1.

Len pripomenieme, že dvojmiestne mestské auto Gordona Murraya využíva ním navrhnutý výrobný systém iStream. Jedná sa o kombináciu rôznych výrobných technológií, ktoré v porovnaní s konvenčným postupom zníži emisie CO2 počas celého životného cyklu auta o približne 40%.

Ak by Yamaha skutočne spustila sériovú produkciu, jednalo by sa o vôbec prvé auto po Toyote 2000GT z šesťdesiatych rokov, ktoré by vyrábala táto japonská značka. Yamaha sa teraz sústredí na motocykle, štvorkolky, skútre a lodné a stacionárne motory.

yamaha-motive-01-1.jpgyamaha-motive-02-1.jpgyamaha-motive-04-1.jpgyamaha-motive-06-1.jpgyamaha-motive-07-1.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY