vytisknout velikost písma XC40 je typické Volvo v menšom balení (prvé jazdné dojmy)

Volvo XC40 na prvý pohľad nezaprie príslušnosť k značke. Sústava panoramatických kamier má najkvalitnejší obraz, aký sme zatiaľ videli. Volvo za vás vyriešilo otázky typu kam dať tablet, telefón, vreckovky...
XC40 je typické Volvo v menšom balení (prvé jazdné dojmy)

Na prvý pohľad nový najmenší model XC nezaprie, že sa jedná o Volvo, typické Thorove kladivá z LED pásikov v predných svetlách sú už z diaľky rozpoznateľné a zadná časť je tiež nezameniteľná, hoci tú Volvo pojalo po novom. Ale unifikovanosť nie je hnaná do extrému, a tak nový model ľahko rozpoznáte.

Menšia veľkosť nie je na škodu, najmä ak auto stále ponúka dostatok priestoru vo vnútri, ale zároveň lepšiu manévrovateľnosť v meste. XC40 je plnohodnotné Volvo so všetkým, čo k nemu patrí. Teda naozaj kvalitným spracovaním každého detailu, vertikálnymi prvkami v interiéri vrátane veľkého displeja so skvelým rozlíšením, prémiovými materiálmi a intuitívnym ovládaním.

Volvo-XC40-jízdní-dojmy-00001.jpg

Pro lepší prehľad v meste aj v teréne XC40 prináša sústavu panoramatických kamier, ktoré ponúkajú zatiaľ asi ten najkvalitnejší obraz, ktorý sme videli. Máte tak informácie o všetkom, čo sa okolo auta deje, a orientácia pri parkovaní alebo v teréne sa dostáva na novú úroveň.

Na príjemný život sa myslelo od začiatku, takže za vás automobilka vyriešila otázky typu, kam dať tablet, kam telefón, kam krabičku s vreckovkami a kam ich následne vyhadzovať. Všetko má svoje miesto presne tam, kde ho očakávate. Kvôli tomu však museli dvere opustiť klasické veľké reproduktory. Je to nezvyčajný krok, ktorý vzbudzuje nedôveru v kvalitu zvukového prejavu. Ten je však úplne bezchybný, v predných dverách sa stále nachádza menší reproduktor, navyše v ideálnej výške, a potom ďalší v A-stĺpiku. V palubnej doske je vzduchom chladený subwoofer, čo je úplná novinka.

Sedačky nemajú najsilnejšie bočné vedenie a bedrová opierka dokáže pri zlom nastavení nepríjemne tlačiť. To prvé je však vlastnosť, nejedná sa o žiadny športový model, a tak anatomické sedačky nie sú na mieste, a to druhé je ľahko vyriešiteľná záležitosť.

Ponuka motorov je zo začiatku predaja obmedzená na dva, konkrétne na benzínový T5 a naftový D4, oba s pohonom všetkých kolies. V budúcom roku dorazia ale aj ďalšie štvorvalce T3, T4 a D3 a s nimi aj možnosť poháňania len jednej nápravy. Výkony budú od 110 kW v najslabšom dieseli po 182 kW pri vrcholnej T5. Tú sme mali možnosť vyskúšať, spolu s naftovou D4. Silný benzín jazdí skvele, kľukaté horské cestičky si auto vyložene užívalo a my s ním. Nebol problém nabrať slušnú rýchlosť, s ktorou si potom podvozok a brzdy hravo poradili. V budúcnosti dorazí ale aj trojvalec a hybrid.

Volvo-XC40-jízdní-dojmy-00015.jpgVolvo-XC40-jízdní-dojmy-00016.jpg

Naftový motor má výrazne nižšiu spotrebu a za jazdy takmer nebadateľný chod. Pri zastavení s vypnutým audiom ale spoznáte, aké palivo spaľuje. Výkonu má stále dostatok, na dlhšie cestovanie sa tak jedná o skvelú voľbu.

O bezpečnosť sa stará nielen pasívne pevná konštrukcia auta, ale aj aktívne moderné systémy kamier. Tie dokážu rozpoznať autá, osoby a veľké zvieratá. Sami sme si tak overili, že ak napríklad cúvate z parkovacieho miesta a z boku nečkane vyjde chodec, auto vás nielen upozorní, ale v prípade potreby aj samo zastaví, aby sa nikomu nič nestalo. Pri jazde v mestských rýchlostiach dokáže systém sám zastaviť a zabrániť tým nehode, pri vyšších rýchlostiach sa pokúsi jej následky minimalizovať.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY