vytisknout velikost písma World Car of the Year 2014: v užšom výbere sa drží aj Škoda Octavia

Vyhlásenie najlepšieho automobilu roka 2014 sa blíži a zverejnené boli užšie nominácie.
World Car of the Year 2014: v užšom výbere sa drží aj Škoda Octavia

Autom roka 2014 na Slovensku sa stal Peugeot 308. Meno nositeľa titulu európske auto roka 2014 (COTY) sa dozvieme na ženevskom autosalóne. Teraz tak prichádza na rad najprestížnejšiu (čo je samozrejme relatívne) anketu, ktorá hľadá najlepšie auto sveta, teda World Car of the Year (WCOTY), a ktorej výsledky sa dozvieme na aprílovom autosalóne v New Yorku, teda zhruba mesiac po COTY.

Nižšie nájdete finalistov vo všetkých kategóriách, vždy v abecednom poradí. Možno vás prekvapí, koľko európskych modelov sa v týchto zoznamoch nachádza. Zaradenie konkrétnych modelov do konkrétnych kategórií môžeme komentovať v diskusii, pretože iný kraj, iný mrav.

Najlepšie auto na svete (World Car of the Year)

Audi A3.jpg
Audi A3
BMW radu 4
BMW i3
Cadillac CTS
Citroën C4 Picasso
Ford Mondeo (Fusion)
Infiniti Q50
Jeep Cherokee
Lexus IS
Mazda 3
Peugeot 308
Škoda Octavia

Výkonný voz (World Performance Car)

Alfa Romeo 4C.jpg
Alfa Romeo 4C
Audi RS6 Avant
BMW M6 Gran Coupe
Chevrolet Corvette Stingray (C7)
Ferrari 458 Speciale
Ford Fiesta ST
Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster
Mercedes-Benz A/CLA 45 AMG
Porsche 911 GT3
Porsche 911 Turbo
Volkswagen Golf GTI

Nasledujú zoznamy adeptov na tituly Luxusný automobil a Najlepší dizajn.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY