vytisknout velikost písma Willys AW 380 Berlinetta je veľmi rýchla pripomienka Renaultu Alpine

Willys AW 380 Berlinetta je veľmi rýchla pripomienka Renaultu Alpine

Renault sľubuje duchovného nástupcu modelu A110 Alpine už dlho, ale stále sme nevideli ešte ani koncept. Nedočkavci tak môžu uspokojiť svoje túžby s výtvorom turínskej karosárne Carrozzeria Viotti. Volá sa Willys AW 380 Berlinetta a je pripomienkou prvého brazílskeho športového auta Willys Intarlagos, práve v licencii vyrábaného Alpine A108.

willys (10).jpgwillys (13).jpgwillys (7).jpgInteriér nám tvorcovia ešte neukázali. Rovnako ale pôjde o zákazkovú prácu, takže sa asi budú jednotlivé autá dosť líšiť podľa vkusu (a objemu peňaženky) každého zákazníka

Tých bolo medzi rokmi 1962 až 1966 vyrobených len 822 kusov. Montáž špeciálneho modelu prebieha v Taliansku a vyrobených bude iba 110 kusov za cenu od 380 000 eur. Za to dostane zákazník dvojdverové dvojmiestne kupé s dvakrát preplňovaným šesťvalcom 3,8 l s výkonom 449 kW (610 koní) v 6750 ot./min. a krútiacim momentom 830 Nm v 4300 ot./min. Nie, nie je to motor z Nissanu GT-R.

Motor, plochý šesťvalec, je spolu s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou umiestnený vzadu. Gény tak vedú k Porsche a aj dĺžka rázvoru 2418 mm napovedá, že by si toto auto mohlo základ vypožičať z prvej generácie Porsche Boxster, aj keď sa to v sprievodných materiáloch nikde nedočítate. No karbón-keramické brzdy sú od Porsche a vpredu majú kotúče priemer 380 mm, vzadu potom 360 mm.

willys (11).jpgwillys (16).jpgwillys (5).jpgDetaily sú celkom premyslené, všimnite si schované zadné minikrídlo či zakomponovanie predných hmloviek. Vzadu nájdete 20 "kolesá, vpredu sú devätnástky

Willys AW A380 Berlinetta má hmotnosť 1350 kg a na stovku zrýchli údajne len za 2,7 sekundy. Dosiahne aj maximálnej rýchlosti 340 km/h, čo sú veľmi solídne parametre. Tvorca sa pochválil aj cestovnou spotrebou paliva pod 10 litrov na 100 km. Prvé auto už bolo predaných, takže ich ešte 109 zostáva.

willys (1).jpgwillys (12).jpgwillys (14).jpgwillys (15).jpgwillys (2).jpgwillys (3).jpgwillys (6).jpgwillys (8).jpgwillys (9).jpgwillys (17).jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY