vytisknout velikost písma Willys AW 380 Berlinetta je veľmi rýchla pripomienka Renaultu Alpine

Willys AW 380 Berlinetta je veľmi rýchla pripomienka Renaultu Alpine

Renault sľubuje duchovného nástupcu modelu A110 Alpine už dlho, ale stále sme nevideli ešte ani koncept. Nedočkavci tak môžu uspokojiť svoje túžby s výtvorom turínskej karosárne Carrozzeria Viotti. Volá sa Willys AW 380 Berlinetta a je pripomienkou prvého brazílskeho športového auta Willys Intarlagos, práve v licencii vyrábaného Alpine A108.

willys (10).jpgwillys (13).jpgwillys (7).jpgInteriér nám tvorcovia ešte neukázali. Rovnako ale pôjde o zákazkovú prácu, takže sa asi budú jednotlivé autá dosť líšiť podľa vkusu (a objemu peňaženky) každého zákazníka

Tých bolo medzi rokmi 1962 až 1966 vyrobených len 822 kusov. Montáž špeciálneho modelu prebieha v Taliansku a vyrobených bude iba 110 kusov za cenu od 380 000 eur. Za to dostane zákazník dvojdverové dvojmiestne kupé s dvakrát preplňovaným šesťvalcom 3,8 l s výkonom 449 kW (610 koní) v 6750 ot./min. a krútiacim momentom 830 Nm v 4300 ot./min. Nie, nie je to motor z Nissanu GT-R.

Motor, plochý šesťvalec, je spolu s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou umiestnený vzadu. Gény tak vedú k Porsche a aj dĺžka rázvoru 2418 mm napovedá, že by si toto auto mohlo základ vypožičať z prvej generácie Porsche Boxster, aj keď sa to v sprievodných materiáloch nikde nedočítate. No karbón-keramické brzdy sú od Porsche a vpredu majú kotúče priemer 380 mm, vzadu potom 360 mm.

willys (11).jpgwillys (16).jpgwillys (5).jpgDetaily sú celkom premyslené, všimnite si schované zadné minikrídlo či zakomponovanie predných hmloviek. Vzadu nájdete 20 "kolesá, vpredu sú devätnástky

Willys AW A380 Berlinetta má hmotnosť 1350 kg a na stovku zrýchli údajne len za 2,7 sekundy. Dosiahne aj maximálnej rýchlosti 340 km/h, čo sú veľmi solídne parametre. Tvorca sa pochválil aj cestovnou spotrebou paliva pod 10 litrov na 100 km. Prvé auto už bolo predaných, takže ich ešte 109 zostáva.

willys (1).jpgwillys (12).jpgwillys (14).jpgwillys (15).jpgwillys (2).jpgwillys (3).jpgwillys (6).jpgwillys (8).jpgwillys (9).jpgwillys (17).jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY