vytisknout velikost písma Willys AW 380 Berlinetta je veľmi rýchla pripomienka Renaultu Alpine

Willys AW 380 Berlinetta je veľmi rýchla pripomienka Renaultu Alpine

Renault sľubuje duchovného nástupcu modelu A110 Alpine už dlho, ale stále sme nevideli ešte ani koncept. Nedočkavci tak môžu uspokojiť svoje túžby s výtvorom turínskej karosárne Carrozzeria Viotti. Volá sa Willys AW 380 Berlinetta a je pripomienkou prvého brazílskeho športového auta Willys Intarlagos, práve v licencii vyrábaného Alpine A108.

willys (10).jpgwillys (13).jpgwillys (7).jpgInteriér nám tvorcovia ešte neukázali. Rovnako ale pôjde o zákazkovú prácu, takže sa asi budú jednotlivé autá dosť líšiť podľa vkusu (a objemu peňaženky) každého zákazníka

Tých bolo medzi rokmi 1962 až 1966 vyrobených len 822 kusov. Montáž špeciálneho modelu prebieha v Taliansku a vyrobených bude iba 110 kusov za cenu od 380 000 eur. Za to dostane zákazník dvojdverové dvojmiestne kupé s dvakrát preplňovaným šesťvalcom 3,8 l s výkonom 449 kW (610 koní) v 6750 ot./min. a krútiacim momentom 830 Nm v 4300 ot./min. Nie, nie je to motor z Nissanu GT-R.

Motor, plochý šesťvalec, je spolu s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou umiestnený vzadu. Gény tak vedú k Porsche a aj dĺžka rázvoru 2418 mm napovedá, že by si toto auto mohlo základ vypožičať z prvej generácie Porsche Boxster, aj keď sa to v sprievodných materiáloch nikde nedočítate. No karbón-keramické brzdy sú od Porsche a vpredu majú kotúče priemer 380 mm, vzadu potom 360 mm.

willys (11).jpgwillys (16).jpgwillys (5).jpgDetaily sú celkom premyslené, všimnite si schované zadné minikrídlo či zakomponovanie predných hmloviek. Vzadu nájdete 20 "kolesá, vpredu sú devätnástky

Willys AW A380 Berlinetta má hmotnosť 1350 kg a na stovku zrýchli údajne len za 2,7 sekundy. Dosiahne aj maximálnej rýchlosti 340 km/h, čo sú veľmi solídne parametre. Tvorca sa pochválil aj cestovnou spotrebou paliva pod 10 litrov na 100 km. Prvé auto už bolo predaných, takže ich ešte 109 zostáva.

willys (1).jpgwillys (12).jpgwillys (14).jpgwillys (15).jpgwillys (2).jpgwillys (3).jpgwillys (6).jpgwillys (8).jpgwillys (9).jpgwillys (17).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY