vytisknout velikost písma Willys AW 380 Berlinetta je veľmi rýchla pripomienka Renaultu Alpine

Willys AW 380 Berlinetta je veľmi rýchla pripomienka Renaultu Alpine

Renault sľubuje duchovného nástupcu modelu A110 Alpine už dlho, ale stále sme nevideli ešte ani koncept. Nedočkavci tak môžu uspokojiť svoje túžby s výtvorom turínskej karosárne Carrozzeria Viotti. Volá sa Willys AW 380 Berlinetta a je pripomienkou prvého brazílskeho športového auta Willys Intarlagos, práve v licencii vyrábaného Alpine A108.

willys (10).jpgwillys (13).jpgwillys (7).jpgInteriér nám tvorcovia ešte neukázali. Rovnako ale pôjde o zákazkovú prácu, takže sa asi budú jednotlivé autá dosť líšiť podľa vkusu (a objemu peňaženky) každého zákazníka

Tých bolo medzi rokmi 1962 až 1966 vyrobených len 822 kusov. Montáž špeciálneho modelu prebieha v Taliansku a vyrobených bude iba 110 kusov za cenu od 380 000 eur. Za to dostane zákazník dvojdverové dvojmiestne kupé s dvakrát preplňovaným šesťvalcom 3,8 l s výkonom 449 kW (610 koní) v 6750 ot./min. a krútiacim momentom 830 Nm v 4300 ot./min. Nie, nie je to motor z Nissanu GT-R.

Motor, plochý šesťvalec, je spolu s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou umiestnený vzadu. Gény tak vedú k Porsche a aj dĺžka rázvoru 2418 mm napovedá, že by si toto auto mohlo základ vypožičať z prvej generácie Porsche Boxster, aj keď sa to v sprievodných materiáloch nikde nedočítate. No karbón-keramické brzdy sú od Porsche a vpredu majú kotúče priemer 380 mm, vzadu potom 360 mm.

willys (11).jpgwillys (16).jpgwillys (5).jpgDetaily sú celkom premyslené, všimnite si schované zadné minikrídlo či zakomponovanie predných hmloviek. Vzadu nájdete 20 "kolesá, vpredu sú devätnástky

Willys AW A380 Berlinetta má hmotnosť 1350 kg a na stovku zrýchli údajne len za 2,7 sekundy. Dosiahne aj maximálnej rýchlosti 340 km/h, čo sú veľmi solídne parametre. Tvorca sa pochválil aj cestovnou spotrebou paliva pod 10 litrov na 100 km. Prvé auto už bolo predaných, takže ich ešte 109 zostáva.

willys (1).jpgwillys (12).jpgwillys (14).jpgwillys (15).jpgwillys (2).jpgwillys (3).jpgwillys (6).jpgwillys (8).jpgwillys (9).jpgwillys (17).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY