vytisknout velikost písma Williams otvoril nové centrum. Bude pomáhať pri vývoji cestných áut

Williams otvoril nové centrum. Bude pomáhať pri vývoji cestných áut

Williams rozširuje svoje aktivity na poli vývoja nových technológií pre cestné vozidlá. Dokonca kvôli tomu otvoril nové centrum Williams Advanced Engineering. Už v ňom vraj pracuje na projekte pre automobilku Nissan a pomáha ladiť jeden z modelov Nismo.

Tím Williams patrí medzi najúspešnejšie stajne Formule 1 a bol to on, kto prišiel s veľmi revolučnými myšlienkami. Poslednou dobou sa tímu síce toľko nedarí, ale nikto nemôže spochybniť jeho know-how, keď od roku 1978 vyhral deväťkrát pohár konštruktérov, sedemkrát titul majstra sveta medzi jazdcami a hymnu mu hrali po 114 veľkých cenách.

Williams nie je žiadnym nováčikom, pokiaľ ide o ladenie cestných áut. Spoločnosť patrí medzi priekopníkov hybridnej technológie a drží niekoľko patentov. Patentovaný zotrvačník Williamsu pomáha napríklad závodnému Porsche 911 GT3 R Hybrid a spoločnosť je výhradným dodávateľom akumulátorov pre závodné sériu elektrických formúl Formula E.

Inžinieri Williamsu sa podieľali aj na vývoji niektorých veľmi exkluzívnych áut. Napríklad zrušený projekt Jaguaru C-X75 prešiel ich rukami a pracovali tiež na Nissane GT-R. Práve s Nissanom má Williams uzavretú dohodu o vzájomnej spolupráci.

williams (1).jpgwilliams (2).jpgwilliams (3).jpg

williams (4).jpgwilliams (5).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY