vytisknout velikost písma Williams otvoril nové centrum. Bude pomáhať pri vývoji cestných áut

Williams otvoril nové centrum. Bude pomáhať pri vývoji cestných áut

Williams rozširuje svoje aktivity na poli vývoja nových technológií pre cestné vozidlá. Dokonca kvôli tomu otvoril nové centrum Williams Advanced Engineering. Už v ňom vraj pracuje na projekte pre automobilku Nissan a pomáha ladiť jeden z modelov Nismo.

Tím Williams patrí medzi najúspešnejšie stajne Formule 1 a bol to on, kto prišiel s veľmi revolučnými myšlienkami. Poslednou dobou sa tímu síce toľko nedarí, ale nikto nemôže spochybniť jeho know-how, keď od roku 1978 vyhral deväťkrát pohár konštruktérov, sedemkrát titul majstra sveta medzi jazdcami a hymnu mu hrali po 114 veľkých cenách.

Williams nie je žiadnym nováčikom, pokiaľ ide o ladenie cestných áut. Spoločnosť patrí medzi priekopníkov hybridnej technológie a drží niekoľko patentov. Patentovaný zotrvačník Williamsu pomáha napríklad závodnému Porsche 911 GT3 R Hybrid a spoločnosť je výhradným dodávateľom akumulátorov pre závodné sériu elektrických formúl Formula E.

Inžinieri Williamsu sa podieľali aj na vývoji niektorých veľmi exkluzívnych áut. Napríklad zrušený projekt Jaguaru C-X75 prešiel ich rukami a pracovali tiež na Nissane GT-R. Práve s Nissanom má Williams uzavretú dohodu o vzájomnej spolupráci.

williams (1).jpgwilliams (2).jpgwilliams (3).jpg

williams (4).jpgwilliams (5).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY