vytisknout velikost písma Walmart: tahač budúcnosti dostal turbínu a karbónový náves

Walmart: tahač budúcnosti dostal turbínu a karbónový náves

Nielen v kategórii osobných automobilov sa môžeme stretnúť s rôznymi konceptmi, aj nákladné vozidlá samozrejme majú v tomto smere čo ponúknuť. Jednu veľmi zaujímavú štúdiu predstavil Walmart, ktorý v spolupráci so spoločnosťami Peterbilt, Great Dane Trailers a Capstone Turbine stvoril kamión budúcnosti.

Základným cieľom je logicky čo najviac znížiť spotrebu, čo možno pomocou vylepšenej aerodynamiky, ale aj prostredníctvom motora a znižovania hmotnosti. Aerodynamike bol podriadený tvar kabíny aj prívesu. Oproti súčasným ťahačom spoločnosti Wal tento ponúkne aerodynamiku lepšiu o dvadsať percent. V interiéri nájdeme jedno sedadlo umiestnené uprostred a miesto palubnej dosky dva veľké displeje.

Asi nikoho neprekvapí, že tento kamión budúcnosti je hybrid. Pohon samotný má na starosť bližšie nešpecifikovaný elektromotor, nechýbajú akumulátory a o prísun elektrickej energie sa stará turbína schopná spaľovať naftu, bionaftu alebo zemný plyn. V budúcnosti by mohol tento systém používať aj iné palivá.

Za zmienku určite stojí náves. Ten je z veľkej časti vyrobený z karbónu, pričom bočné panely sú vyvedené z jedného kusu dlhého zhruba šestnásť metrov. Predná časť návesu je zaguľatená, a to už kvôli spomínanej aerodynamike.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY