vytisknout velikost písma Walmart: tahač budúcnosti dostal turbínu a karbónový náves

Walmart: tahač budúcnosti dostal turbínu a karbónový náves

Nielen v kategórii osobných automobilov sa môžeme stretnúť s rôznymi konceptmi, aj nákladné vozidlá samozrejme majú v tomto smere čo ponúknuť. Jednu veľmi zaujímavú štúdiu predstavil Walmart, ktorý v spolupráci so spoločnosťami Peterbilt, Great Dane Trailers a Capstone Turbine stvoril kamión budúcnosti.

Základným cieľom je logicky čo najviac znížiť spotrebu, čo možno pomocou vylepšenej aerodynamiky, ale aj prostredníctvom motora a znižovania hmotnosti. Aerodynamike bol podriadený tvar kabíny aj prívesu. Oproti súčasným ťahačom spoločnosti Wal tento ponúkne aerodynamiku lepšiu o dvadsať percent. V interiéri nájdeme jedno sedadlo umiestnené uprostred a miesto palubnej dosky dva veľké displeje.

Asi nikoho neprekvapí, že tento kamión budúcnosti je hybrid. Pohon samotný má na starosť bližšie nešpecifikovaný elektromotor, nechýbajú akumulátory a o prísun elektrickej energie sa stará turbína schopná spaľovať naftu, bionaftu alebo zemný plyn. V budúcnosti by mohol tento systém používať aj iné palivá.

Za zmienku určite stojí náves. Ten je z veľkej časti vyrobený z karbónu, pričom bočné panely sú vyvedené z jedného kusu dlhého zhruba šestnásť metrov. Predná časť návesu je zaguľatená, a to už kvôli spomínanej aerodynamike.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY