vytisknout velikost písma Walmart: tahač budúcnosti dostal turbínu a karbónový náves

Walmart: tahač budúcnosti dostal turbínu a karbónový náves

Nielen v kategórii osobných automobilov sa môžeme stretnúť s rôznymi konceptmi, aj nákladné vozidlá samozrejme majú v tomto smere čo ponúknuť. Jednu veľmi zaujímavú štúdiu predstavil Walmart, ktorý v spolupráci so spoločnosťami Peterbilt, Great Dane Trailers a Capstone Turbine stvoril kamión budúcnosti.

Základným cieľom je logicky čo najviac znížiť spotrebu, čo možno pomocou vylepšenej aerodynamiky, ale aj prostredníctvom motora a znižovania hmotnosti. Aerodynamike bol podriadený tvar kabíny aj prívesu. Oproti súčasným ťahačom spoločnosti Wal tento ponúkne aerodynamiku lepšiu o dvadsať percent. V interiéri nájdeme jedno sedadlo umiestnené uprostred a miesto palubnej dosky dva veľké displeje.

Asi nikoho neprekvapí, že tento kamión budúcnosti je hybrid. Pohon samotný má na starosť bližšie nešpecifikovaný elektromotor, nechýbajú akumulátory a o prísun elektrickej energie sa stará turbína schopná spaľovať naftu, bionaftu alebo zemný plyn. V budúcnosti by mohol tento systém používať aj iné palivá.

Za zmienku určite stojí náves. Ten je z veľkej časti vyrobený z karbónu, pričom bočné panely sú vyvedené z jedného kusu dlhého zhruba šestnásť metrov. Predná časť návesu je zaguľatená, a to už kvôli spomínanej aerodynamike.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY