vytisknout velikost písma Vzácny prototyp Tatry 603 je na predaj. Lacný nebude

Na predaj je jediný prototyp sedanu Tatry 603 A. Vyrobený bol v roku 1961, v roku 2015 bola dokončená päťročná renovácia. Je to mimoriadna príležitosť, ako dobre investovať.
Vzácny prototyp Tatry 603 je na predaj. Lacný nebude

Klasickou "šesťstotrojku", teda Tatru 603, snáď pripomínať nemusíme. Tento luxusný automobil sa vyrábal v rokoch 1956 až 1975 a hoci bol ešte v ponuke aj pre súkromné ​​osoby (nástupca Tatru 613 už fasovali iba štátni a stranícki úradníci), bežný smrteľník sa k nemu ako k novému vozidlu dostal len veľmi ťažko.

Automobilka Tatra zvažovala na začiatku 60. rokov modernizáciu modelu 603 a zostrojila niekoľko prototypov. Prototyp Tatra 603 A z roku 1961 je zaujímavý predovšetkým modernejšou karosériou s novým dizajnom svetlometov a úplne inak vyhotovený zadkom. Vyzerá viac ako konvenčné vozidlo, napriek tomu má stále vzduchom chladený osemvalec vzadu. A teraz je tento prototyp opäť na predaj.

Motor má objem 2,5 l, výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 175 Nm. Prototyp používal štvorstupňovú mechanickú prevodovku, ale zvažovalo sa aj trojstupňové samočinné radenie. Sériovej výroby sa ale modernizácia 603 A nedočkala. Vedenie automobilky projekt zamietlo ako málo pokrokový. Nástupca v podobe modelu 613 sa začal projektovať na konci 60. rokov.

Prototyp Tatry 603 A sa už v roku 1963 po dokončení jazdných skúšok dostal do súkromného vlastníctva a majiteľ ho bežne používal. Každodennú prevádzku a nedostatok dielov (všetko bolo na prototyp unikátne) sa premietlo do stavu, takže od 80. rokov bolo auto nepojazdné, chátralo a menilo majiteľa.

Nakoniec sa ale na jediný zachovalý prototyp sedanu Tatry 603 A (druhý prototyp je sanita v múzeu tatroviek) usmialo šťastie. Dostal sa k človeku, ktorý do neho počas asi piatich rokov investoval viac ako 4 500 hodín práce. Voz prešiel kompletnou renováciou u firmy Eccora (hoci veľká časť pôvodnej technickej dokumentácie ani neexistuje) a vlastne aj dokončením, pretože prototyp neobsahoval všetky prvky obvyklé pri sériových vozidlách.

Jedná sa teda o naozajstný historický unikát. Ako predajca uvádza v inzeráte, cenu oznámi na požiadanie len vážnym záujemcom. Pre predstavu: zreštaurované Tatry 603 sa predávajú v prepočte aj za 70 až 100-tisíc eur. A to sú "bežné", sériovo vyrábané autá.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY