vytisknout velikost písma Vývoj podvozkov pre globálne modely necháva Ford na Európanoch

Zadná náprava Integral Link bola vymyslená, vyvinutá a vyladená v Európe. V Aachene Ford vyvíja aj asistenčné systémy a niektoré motory.
Vývoj podvozkov pre globálne modely necháva Ford na Európanoch

Že aktuálny Ford Mondeo je americký Ford Fusion ľahko prispôsobený pre Európu? V mnohých ohľadoch je to pravda, ale hoci Fusion prišiel na trh tri roky pred Mondeom, Európania prehovorili do jeho vývoja pomerne zásadne. O vývojové práce na nových globálnych modeloch sa totiž delia výskumné strediská automobilky v americkom Dearborne a v nemeckom Aachene. A Aachen majú na starosti okrem iného kompletné podvozky.

CD2I2222.JPGCD2I2231.JPGFordMustang2015_Parts_02.jpgVýskumné stredisko Fordu v Aachene vedie Pim van der Jagt; vyvíjajú sa tu okrem iného podvozky pre väčšinu nových Fordov

"S výnimkou veľkých úžitkových modelov, ako sú pick-upy na rebrinovom ráme, vyvíjame podvozky pre väčšinu našich áut tu v Aachene," hovorí Pim van der Jagt, výkonný riaditeľ výskumného centra.

Zadná náprava Integral Link bola teda vymyslená, vyvinutá a vyladená v Európe, hoci na americkom trhu sa objavila najskôr. Aktuálne ju nájdete v Mondeu, S-Maxu, Galaxy, ale aj v novom Mustangu. Práve ona má zásluhu na vnímanej kultivovanosti jazdy, ktorá patrí k najvýraznejším prednostiam týchto modelov. Zavesenie integral link dostane aj chystané SUV Ford Edge.

V Aachene sa vyvíjajú aj asistenčné systémy, ako je automatické brzdenie Active City Stop, stráženie mŕtvych uhlov, rozpoznávanie dopravných značiek atď. Stredisko oslavuje dvadsať rokov, bolo založené v roku 1995. "Vtedy nás sedelo 15 v prenajatej kancelárii," spomína van der Jagt . Dnes riadi areál, v ktorom pracuje cez 800 ľudí, prevažne odborníkov s vysokou kvalifikáciou.

Výskumné stredisko Fordu v Aachene vyvíja aj pohonné jednotky. Tunajší motorári majú "na svedomí" okrem iného preplňovaný trojvalec 1.0 EcoBoost, ktorý - ako Ford vždy rád pripomenie - trikrát za sebou celkovo zvíťazil v ankete Motor roka.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY