vytisknout velikost písma Vývoj podvozkov pre globálne modely necháva Ford na Európanoch

Zadná náprava Integral Link bola vymyslená, vyvinutá a vyladená v Európe. V Aachene Ford vyvíja aj asistenčné systémy a niektoré motory.
Vývoj podvozkov pre globálne modely necháva Ford na Európanoch

Že aktuálny Ford Mondeo je americký Ford Fusion ľahko prispôsobený pre Európu? V mnohých ohľadoch je to pravda, ale hoci Fusion prišiel na trh tri roky pred Mondeom, Európania prehovorili do jeho vývoja pomerne zásadne. O vývojové práce na nových globálnych modeloch sa totiž delia výskumné strediská automobilky v americkom Dearborne a v nemeckom Aachene. A Aachen majú na starosti okrem iného kompletné podvozky.

CD2I2222.JPGCD2I2231.JPGFordMustang2015_Parts_02.jpgVýskumné stredisko Fordu v Aachene vedie Pim van der Jagt; vyvíjajú sa tu okrem iného podvozky pre väčšinu nových Fordov

"S výnimkou veľkých úžitkových modelov, ako sú pick-upy na rebrinovom ráme, vyvíjame podvozky pre väčšinu našich áut tu v Aachene," hovorí Pim van der Jagt, výkonný riaditeľ výskumného centra.

Zadná náprava Integral Link bola teda vymyslená, vyvinutá a vyladená v Európe, hoci na americkom trhu sa objavila najskôr. Aktuálne ju nájdete v Mondeu, S-Maxu, Galaxy, ale aj v novom Mustangu. Práve ona má zásluhu na vnímanej kultivovanosti jazdy, ktorá patrí k najvýraznejším prednostiam týchto modelov. Zavesenie integral link dostane aj chystané SUV Ford Edge.

V Aachene sa vyvíjajú aj asistenčné systémy, ako je automatické brzdenie Active City Stop, stráženie mŕtvych uhlov, rozpoznávanie dopravných značiek atď. Stredisko oslavuje dvadsať rokov, bolo založené v roku 1995. "Vtedy nás sedelo 15 v prenajatej kancelárii," spomína van der Jagt . Dnes riadi areál, v ktorom pracuje cez 800 ľudí, prevažne odborníkov s vysokou kvalifikáciou.

Výskumné stredisko Fordu v Aachene vyvíja aj pohonné jednotky. Tunajší motorári majú "na svedomí" okrem iného preplňovaný trojvalec 1.0 EcoBoost, ktorý - ako Ford vždy rád pripomenie - trikrát za sebou celkovo zvíťazil v ankete Motor roka.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY