vytisknout velikost písma Vývoj podvozkov pre globálne modely necháva Ford na Európanoch

Zadná náprava Integral Link bola vymyslená, vyvinutá a vyladená v Európe. V Aachene Ford vyvíja aj asistenčné systémy a niektoré motory.
Vývoj podvozkov pre globálne modely necháva Ford na Európanoch

Že aktuálny Ford Mondeo je americký Ford Fusion ľahko prispôsobený pre Európu? V mnohých ohľadoch je to pravda, ale hoci Fusion prišiel na trh tri roky pred Mondeom, Európania prehovorili do jeho vývoja pomerne zásadne. O vývojové práce na nových globálnych modeloch sa totiž delia výskumné strediská automobilky v americkom Dearborne a v nemeckom Aachene. A Aachen majú na starosti okrem iného kompletné podvozky.

CD2I2222.JPGCD2I2231.JPGFordMustang2015_Parts_02.jpgVýskumné stredisko Fordu v Aachene vedie Pim van der Jagt; vyvíjajú sa tu okrem iného podvozky pre väčšinu nových Fordov

"S výnimkou veľkých úžitkových modelov, ako sú pick-upy na rebrinovom ráme, vyvíjame podvozky pre väčšinu našich áut tu v Aachene," hovorí Pim van der Jagt, výkonný riaditeľ výskumného centra.

Zadná náprava Integral Link bola teda vymyslená, vyvinutá a vyladená v Európe, hoci na americkom trhu sa objavila najskôr. Aktuálne ju nájdete v Mondeu, S-Maxu, Galaxy, ale aj v novom Mustangu. Práve ona má zásluhu na vnímanej kultivovanosti jazdy, ktorá patrí k najvýraznejším prednostiam týchto modelov. Zavesenie integral link dostane aj chystané SUV Ford Edge.

V Aachene sa vyvíjajú aj asistenčné systémy, ako je automatické brzdenie Active City Stop, stráženie mŕtvych uhlov, rozpoznávanie dopravných značiek atď. Stredisko oslavuje dvadsať rokov, bolo založené v roku 1995. "Vtedy nás sedelo 15 v prenajatej kancelárii," spomína van der Jagt . Dnes riadi areál, v ktorom pracuje cez 800 ľudí, prevažne odborníkov s vysokou kvalifikáciou.

Výskumné stredisko Fordu v Aachene vyvíja aj pohonné jednotky. Tunajší motorári majú "na svedomí" okrem iného preplňovaný trojvalec 1.0 EcoBoost, ktorý - ako Ford vždy rád pripomenie - trikrát za sebou celkovo zvíťazil v ankete Motor roka.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY