vytisknout velikost písma Vývoj podvozkov pre globálne modely necháva Ford na Európanoch

Zadná náprava Integral Link bola vymyslená, vyvinutá a vyladená v Európe. V Aachene Ford vyvíja aj asistenčné systémy a niektoré motory.
Vývoj podvozkov pre globálne modely necháva Ford na Európanoch

Že aktuálny Ford Mondeo je americký Ford Fusion ľahko prispôsobený pre Európu? V mnohých ohľadoch je to pravda, ale hoci Fusion prišiel na trh tri roky pred Mondeom, Európania prehovorili do jeho vývoja pomerne zásadne. O vývojové práce na nových globálnych modeloch sa totiž delia výskumné strediská automobilky v americkom Dearborne a v nemeckom Aachene. A Aachen majú na starosti okrem iného kompletné podvozky.

CD2I2222.JPGCD2I2231.JPGFordMustang2015_Parts_02.jpgVýskumné stredisko Fordu v Aachene vedie Pim van der Jagt; vyvíjajú sa tu okrem iného podvozky pre väčšinu nových Fordov

"S výnimkou veľkých úžitkových modelov, ako sú pick-upy na rebrinovom ráme, vyvíjame podvozky pre väčšinu našich áut tu v Aachene," hovorí Pim van der Jagt, výkonný riaditeľ výskumného centra.

Zadná náprava Integral Link bola teda vymyslená, vyvinutá a vyladená v Európe, hoci na americkom trhu sa objavila najskôr. Aktuálne ju nájdete v Mondeu, S-Maxu, Galaxy, ale aj v novom Mustangu. Práve ona má zásluhu na vnímanej kultivovanosti jazdy, ktorá patrí k najvýraznejším prednostiam týchto modelov. Zavesenie integral link dostane aj chystané SUV Ford Edge.

V Aachene sa vyvíjajú aj asistenčné systémy, ako je automatické brzdenie Active City Stop, stráženie mŕtvych uhlov, rozpoznávanie dopravných značiek atď. Stredisko oslavuje dvadsať rokov, bolo založené v roku 1995. "Vtedy nás sedelo 15 v prenajatej kancelárii," spomína van der Jagt . Dnes riadi areál, v ktorom pracuje cez 800 ľudí, prevažne odborníkov s vysokou kvalifikáciou.

Výskumné stredisko Fordu v Aachene vyvíja aj pohonné jednotky. Tunajší motorári majú "na svedomí" okrem iného preplňovaný trojvalec 1.0 EcoBoost, ktorý - ako Ford vždy rád pripomenie - trikrát za sebou celkovo zvíťazil v ankete Motor roka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY