vytisknout velikost písma Vývoj podvozkov pre globálne modely necháva Ford na Európanoch

Zadná náprava Integral Link bola vymyslená, vyvinutá a vyladená v Európe. V Aachene Ford vyvíja aj asistenčné systémy a niektoré motory.
Vývoj podvozkov pre globálne modely necháva Ford na Európanoch

Že aktuálny Ford Mondeo je americký Ford Fusion ľahko prispôsobený pre Európu? V mnohých ohľadoch je to pravda, ale hoci Fusion prišiel na trh tri roky pred Mondeom, Európania prehovorili do jeho vývoja pomerne zásadne. O vývojové práce na nových globálnych modeloch sa totiž delia výskumné strediská automobilky v americkom Dearborne a v nemeckom Aachene. A Aachen majú na starosti okrem iného kompletné podvozky.

CD2I2222.JPGCD2I2231.JPGFordMustang2015_Parts_02.jpgVýskumné stredisko Fordu v Aachene vedie Pim van der Jagt; vyvíjajú sa tu okrem iného podvozky pre väčšinu nových Fordov

"S výnimkou veľkých úžitkových modelov, ako sú pick-upy na rebrinovom ráme, vyvíjame podvozky pre väčšinu našich áut tu v Aachene," hovorí Pim van der Jagt, výkonný riaditeľ výskumného centra.

Zadná náprava Integral Link bola teda vymyslená, vyvinutá a vyladená v Európe, hoci na americkom trhu sa objavila najskôr. Aktuálne ju nájdete v Mondeu, S-Maxu, Galaxy, ale aj v novom Mustangu. Práve ona má zásluhu na vnímanej kultivovanosti jazdy, ktorá patrí k najvýraznejším prednostiam týchto modelov. Zavesenie integral link dostane aj chystané SUV Ford Edge.

V Aachene sa vyvíjajú aj asistenčné systémy, ako je automatické brzdenie Active City Stop, stráženie mŕtvych uhlov, rozpoznávanie dopravných značiek atď. Stredisko oslavuje dvadsať rokov, bolo založené v roku 1995. "Vtedy nás sedelo 15 v prenajatej kancelárii," spomína van der Jagt . Dnes riadi areál, v ktorom pracuje cez 800 ľudí, prevažne odborníkov s vysokou kvalifikáciou.

Výskumné stredisko Fordu v Aachene vyvíja aj pohonné jednotky. Tunajší motorári majú "na svedomí" okrem iného preplňovaný trojvalec 1.0 EcoBoost, ktorý - ako Ford vždy rád pripomenie - trikrát za sebou celkovo zvíťazil v ankete Motor roka.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY