vytisknout velikost písma Vývoj lacných modelov VW vedie značka Škoda. Zatiaľ pre Indiu

Škoda vyvíja nové cenovo dostupné modely VW pre Indiu. Volkswagen sa vďaka nim chce stať svetovou jednotkou. Indickým partnerom je koncern Tata.
Vývoj lacných modelov VW vedie značka Škoda. Zatiaľ pre Indiu

Česká automobilka Škoda dostala od koncernu Volkswagen veľkú samostatnú úlohu. Má na starosti vývoj nových cenovo dostupných modelov, ktoré zamieria zatiaľ na indický trh. Nová značka ešte čaká na svoje meno, ale už teraz vieme, že hlavným partnerom v Indii bude koncern Tata.

Je to odklon od predchádzajúcich postupov, kedy sa všetky kroky schvaľovali najvyšším vedením vo Wolfsburgu v Nemecku v centrále VW. Ako ale pripomínajú Automotive News, po prepuknutí emisného škandálu Dieselgate musel Volkswagen podstúpiť decentralizáciu rozhodovacích procesov. Jedným z dôsledkov je aj zverenie vývoja nových lacných modelov do rúk Škody.

Vývoj budgetovej značky pre indický trh (nie je vylúčené, že sa modely dostanú aj do iných krajín) nebude jednoduchý. Konkurencia je veľmi tvrdá. Kvôli clu alebo iným nesazebním opatrením je dôležité vyrábať autá priamo v Indii. Rozhodujúcim faktorom bude aj cena. Výrobné kapacity poskytnú nielen indické závody koncernu VW (svoju továreň tam má i Škoda), ale takisto závody skupiny Tata.

Zatiaľ nie je jasné, ako budú pripravované cenovo dostupné modely Volkswagenu vyzerať. Veľmi pravdepodobné sa javí využitie známych a osvedčených platforiem, ktoré už Volkswagen na európskom trhu nepoužíva alebo ich skoro prestane používať. Vďaka nim by mohlo byť jednoduchšie vyhovieť novým prísnejším indickým normám pasívnej bezpečnosti, ktoré sa už približujú tým európskym.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY