vytisknout velikost písma Vývoj Diesel Gate: Nielen EA189, razie vo Francúzsku, Nemci VW podporujú

Nelegálny softvér sa mal podľa Reuters používať v štyroch typoch vznetových motorov. Kým vyšetrovanie v Spojených štátoch pokračuje, do kauzy vstupujú úrady ďalších krajín.
Vývoj Diesel Gate: Nielen EA189, razie vo Francúzsku, Nemci VW podporujú

Softvér, ktorý detekoval prebiehajúcu homologizačnú skúšku a modifikoval fungovanie motora tak, aby testované auto vykázal nižšie emisie, existoval vo Volkswagene v niekoľkých verziách. S odkazom na tri rôzne zdroje oboznámené s kauzou o tom informovala agentúra Reuters.

Ilegálny softvér sa mal podľa Reuters používať v štyroch typoch vznetových motorov. To by znamenalo, že o úmyselnom klamaní pri emisných testoch mohlo vo firme vedieť oveľa viac ľudí, než Volkswagen zatiaľ pripúšťa.

Agentúra neuvádza, o ktoré štyri typy motorov sa jedná. Píše ale o tom, že softvér nasadený pôvodne v motoroch radu EA189 bol použitý aj v novšej rade EA288. Tie poháňajú väčšinu súčasných modelov VW vrátane aktuálnych škodoviek. V tento okamih nie je však jasné, či sa tajný softvér nachádza vo všetkých vyrobených jednotkách, alebo sa týka len niektorých sérií či niektorých trhov.

Kým vyšetrovanie v Spojených štátoch pokračuje, do kauzy vstupujú úrady ďalších krajín. Francúzska polícia podnikla v piatok raziu v sídle tamojšej centrály Volkswagenu a zabavila počítače. Do prípadu sa chce pustiť aj španielske štátne zastupiteľstvo, ktoré predložilo súdu návrh na začatie vyšetrovania.

Nemecká verejnosť však Volkswagen podporuje. Podľa online prieskumu, ktorý v pondelok zverejnila spoločnosť Prophet, považuje 65% respondentov škandál za prehnaný. 63 percent verí, že sa na Dieselgate čoskoro zabudne, a dve tretiny opýtaných uviedli, že Volkswagen podľa ich mienky vyrába vynikajúce autá.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY