vytisknout velikost písma Vývoj Diesel Gate: Nielen EA189, razie vo Francúzsku, Nemci VW podporujú

Nelegálny softvér sa mal podľa Reuters používať v štyroch typoch vznetových motorov. Kým vyšetrovanie v Spojených štátoch pokračuje, do kauzy vstupujú úrady ďalších krajín.
Vývoj Diesel Gate: Nielen EA189, razie vo Francúzsku, Nemci VW podporujú

Softvér, ktorý detekoval prebiehajúcu homologizačnú skúšku a modifikoval fungovanie motora tak, aby testované auto vykázal nižšie emisie, existoval vo Volkswagene v niekoľkých verziách. S odkazom na tri rôzne zdroje oboznámené s kauzou o tom informovala agentúra Reuters.

Ilegálny softvér sa mal podľa Reuters používať v štyroch typoch vznetových motorov. To by znamenalo, že o úmyselnom klamaní pri emisných testoch mohlo vo firme vedieť oveľa viac ľudí, než Volkswagen zatiaľ pripúšťa.

Agentúra neuvádza, o ktoré štyri typy motorov sa jedná. Píše ale o tom, že softvér nasadený pôvodne v motoroch radu EA189 bol použitý aj v novšej rade EA288. Tie poháňajú väčšinu súčasných modelov VW vrátane aktuálnych škodoviek. V tento okamih nie je však jasné, či sa tajný softvér nachádza vo všetkých vyrobených jednotkách, alebo sa týka len niektorých sérií či niektorých trhov.

Kým vyšetrovanie v Spojených štátoch pokračuje, do kauzy vstupujú úrady ďalších krajín. Francúzska polícia podnikla v piatok raziu v sídle tamojšej centrály Volkswagenu a zabavila počítače. Do prípadu sa chce pustiť aj španielske štátne zastupiteľstvo, ktoré predložilo súdu návrh na začatie vyšetrovania.

Nemecká verejnosť však Volkswagen podporuje. Podľa online prieskumu, ktorý v pondelok zverejnila spoločnosť Prophet, považuje 65% respondentov škandál za prehnaný. 63 percent verí, že sa na Dieselgate čoskoro zabudne, a dve tretiny opýtaných uviedli, že Volkswagen podľa ich mienky vyrába vynikajúce autá.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY