vytisknout velikost písma Vývoj Diesel Gate: Nielen EA189, razie vo Francúzsku, Nemci VW podporujú

Nelegálny softvér sa mal podľa Reuters používať v štyroch typoch vznetových motorov. Kým vyšetrovanie v Spojených štátoch pokračuje, do kauzy vstupujú úrady ďalších krajín.
Vývoj Diesel Gate: Nielen EA189, razie vo Francúzsku, Nemci VW podporujú

Softvér, ktorý detekoval prebiehajúcu homologizačnú skúšku a modifikoval fungovanie motora tak, aby testované auto vykázal nižšie emisie, existoval vo Volkswagene v niekoľkých verziách. S odkazom na tri rôzne zdroje oboznámené s kauzou o tom informovala agentúra Reuters.

Ilegálny softvér sa mal podľa Reuters používať v štyroch typoch vznetových motorov. To by znamenalo, že o úmyselnom klamaní pri emisných testoch mohlo vo firme vedieť oveľa viac ľudí, než Volkswagen zatiaľ pripúšťa.

Agentúra neuvádza, o ktoré štyri typy motorov sa jedná. Píše ale o tom, že softvér nasadený pôvodne v motoroch radu EA189 bol použitý aj v novšej rade EA288. Tie poháňajú väčšinu súčasných modelov VW vrátane aktuálnych škodoviek. V tento okamih nie je však jasné, či sa tajný softvér nachádza vo všetkých vyrobených jednotkách, alebo sa týka len niektorých sérií či niektorých trhov.

Kým vyšetrovanie v Spojených štátoch pokračuje, do kauzy vstupujú úrady ďalších krajín. Francúzska polícia podnikla v piatok raziu v sídle tamojšej centrály Volkswagenu a zabavila počítače. Do prípadu sa chce pustiť aj španielske štátne zastupiteľstvo, ktoré predložilo súdu návrh na začatie vyšetrovania.

Nemecká verejnosť však Volkswagen podporuje. Podľa online prieskumu, ktorý v pondelok zverejnila spoločnosť Prophet, považuje 65% respondentov škandál za prehnaný. 63 percent verí, že sa na Dieselgate čoskoro zabudne, a dve tretiny opýtaných uviedli, že Volkswagen podľa ich mienky vyrába vynikajúce autá.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY