vytisknout velikost písma Výskum v ČR: Drahšia nafta výkon nezvýši

Za liter obyčajnej nafty môžete zaplatiť aktuálne aj menej ako 1,40 €, naopak za prémiové palivo viac ako 1,50 €. Test našich českých kolegov však ukázal, že tankovať drahšiu naftu v očakávaní vyššieho výkonu je zbytočné.
Výskum v ČR: Drahšia nafta výkon nezvýši

Mnohokrát sme boli svedkami debát na tému, akú naftu tankovať. Mnohokrát sme sa stretli s názormi, že s vybraným druhom vybranej značky auto jednoznačne lepšie ide. Vzácny nie je ani názor, že nafta predávaná na západ od našich hraníc je kvalitnejšia.

Naši kolegovia z AutoRevue.cz preto pripravili porovnávací test, ktorý si dal za cieľ overiť, či tomu tak skutočne je. Vybrali štyri najväčšie spoločnosti pôsobiace v ČR ak nim pridali zástupcu lacného "neznačeného" predajcu. A pre naftu si zašli aj do Nemecka.

nafta_ono_de_2.JPGnafta_ono_de_1.JPG
Do testu bola zaradená nafta od veľmi lacnej čerpacej stanice, bežné aj prémiové české paliva a pre porovnanie sme vyrazili natankovať aj k nemeckému Shellu.

Nakúpili celkom desať vzoriek, tu sú podľa abecedy:

  • Benzina Diesel Top Q
  • Benzina Verva Diesel
  • EuroOil Diesel Optimal
  • OMV Diesel
  • OMV Maxx Motion Diesel
  • ONO Diesel
  • Shell Fuelsave Diesel (český)
  • Shell Fuelsave Diesel (nemecký)
  • Shell V-Power Nitro+ Diesel (český)
  • Shell V-Power Nitro+ Diesel (nemecký)

Naftu kupovali priamo z čerpacích staníc a to úplne nezávisle. Jednotlivé spoločnosti sa výsledky dozvedia až z tohto článku, rovnako ako vy. Rozdiel v cene najlacnejšej a najdrahšej nafty bol 7,70 českých korún na liter, čo je 14%. V ďalších kapitolách článku uvidíte, že vôbec neplatí priama úmernosť medzi cenou a výkonom.

3_cena.png
Je rozdiel, keď kúpite liter nafty za 34,50 Kč, alebo za 42,20 Kč (resp. 40,50 Kč v prípade najdrahšie testovanej českej nafty). Čo za taký príplatok dostanete?

Na mape najdete místa, kde boli testované vzorky natankované.

Prekvapenie

Kvalitu nafty vyskúšali na Škode Octavia RS 2.0 TDI predchádzajúcej generácie. Bola vyrobená v roku 2007 a ​​pred začatím testu mala najazdených 142 860 km. Zisťoval sa maximálny výkon motora pri spaľovaní jednotlivých druhov náft a súčasne tiež teplota výfukových plynov.

Výsledky sú veľmi prekvapivé, a zaujímavé aj pre slovenský trh, ale možno iným spôsobom, než by ste čakali. Sami sa o tom presvedčíte hneď v nasledujúcej kapitole.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY