vytisknout velikost písma Výskum v ČR: Drahšia nafta výkon nezvýši

Za liter obyčajnej nafty môžete zaplatiť aktuálne aj menej ako 1,40 €, naopak za prémiové palivo viac ako 1,50 €. Test našich českých kolegov však ukázal, že tankovať drahšiu naftu v očakávaní vyššieho výkonu je zbytočné.
Výskum v ČR: Drahšia nafta výkon nezvýši

Mnohokrát sme boli svedkami debát na tému, akú naftu tankovať. Mnohokrát sme sa stretli s názormi, že s vybraným druhom vybranej značky auto jednoznačne lepšie ide. Vzácny nie je ani názor, že nafta predávaná na západ od našich hraníc je kvalitnejšia.

Naši kolegovia z AutoRevue.cz preto pripravili porovnávací test, ktorý si dal za cieľ overiť, či tomu tak skutočne je. Vybrali štyri najväčšie spoločnosti pôsobiace v ČR ak nim pridali zástupcu lacného "neznačeného" predajcu. A pre naftu si zašli aj do Nemecka.

nafta_ono_de_2.JPGnafta_ono_de_1.JPG
Do testu bola zaradená nafta od veľmi lacnej čerpacej stanice, bežné aj prémiové české paliva a pre porovnanie sme vyrazili natankovať aj k nemeckému Shellu.

Nakúpili celkom desať vzoriek, tu sú podľa abecedy:

  • Benzina Diesel Top Q
  • Benzina Verva Diesel
  • EuroOil Diesel Optimal
  • OMV Diesel
  • OMV Maxx Motion Diesel
  • ONO Diesel
  • Shell Fuelsave Diesel (český)
  • Shell Fuelsave Diesel (nemecký)
  • Shell V-Power Nitro+ Diesel (český)
  • Shell V-Power Nitro+ Diesel (nemecký)

Naftu kupovali priamo z čerpacích staníc a to úplne nezávisle. Jednotlivé spoločnosti sa výsledky dozvedia až z tohto článku, rovnako ako vy. Rozdiel v cene najlacnejšej a najdrahšej nafty bol 7,70 českých korún na liter, čo je 14%. V ďalších kapitolách článku uvidíte, že vôbec neplatí priama úmernosť medzi cenou a výkonom.

3_cena.png
Je rozdiel, keď kúpite liter nafty za 34,50 Kč, alebo za 42,20 Kč (resp. 40,50 Kč v prípade najdrahšie testovanej českej nafty). Čo za taký príplatok dostanete?

Na mape najdete místa, kde boli testované vzorky natankované.

Prekvapenie

Kvalitu nafty vyskúšali na Škode Octavia RS 2.0 TDI predchádzajúcej generácie. Bola vyrobená v roku 2007 a ​​pred začatím testu mala najazdených 142 860 km. Zisťoval sa maximálny výkon motora pri spaľovaní jednotlivých druhov náft a súčasne tiež teplota výfukových plynov.

Výsledky sú veľmi prekvapivé, a zaujímavé aj pre slovenský trh, ale možno iným spôsobom, než by ste čakali. Sami sa o tom presvedčíte hneď v nasledujúcej kapitole.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY