vytisknout velikost písma Výročná Abarth 595 pripomína históriu škorpióna v novom videu

Výročná Abarth 595 pripomína históriu škorpióna v novom videu

Značka Abarth sa počas rokov značne vzdialila od pôvodného zamerania, na svoje korene ale nezabúda.

Carlo Abarth pôvodne založil svoju spoločnosť so škorpiónom v znaku kvôli stavbe pretekárskych áut. Neskôr pridal tiež výrobu dielov na zvýšenie výkonu pre cestné vozidlá.

Fiat jeho firmu kúpil na začiatku 70. rokov a jej význam sa postupne znižoval až do roku 2007, kedy jej materská automobilka dopriala znovuzrodenie a udelila jej štatút samostatnej značky.

Dnes Abarth ponúka ostré modely Abarth 500 a Abarth Punto v niekoľkých variáciách. Na autosalóne vo Frankfurte predstavil päťstovku vo výročnej edícii Abarth 595 50th Anniversary, ktorá vás prevedie týmto spomienkovým videom.

A čoho sa päťdesiate výročie týka? V roku 1963 bol na autosalóne v Turíne predstavený pôvodný Abarth 595. Kým vtedy číslo v jeho názve udávalo zdvihový objem motora, jeho dnešný menovec je poháňaný preplňovaným motorom 1,4 l. Pôvodný Abarth 595 zvládol s výkonom 27 koní nanajvýš 120 km/h, výročná novinka môže vďaka sile 180 koní uháňať rýchlosťou veľa cez 200 km/h.

Výročná séria modelu Abarth 595 50th Anniversary je obmedzená na 299 kusov.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY