vytisknout velikost písma Výročná Abarth 595 pripomína históriu škorpióna v novom videu

Výročná Abarth 595 pripomína históriu škorpióna v novom videu

Značka Abarth sa počas rokov značne vzdialila od pôvodného zamerania, na svoje korene ale nezabúda.

Carlo Abarth pôvodne založil svoju spoločnosť so škorpiónom v znaku kvôli stavbe pretekárskych áut. Neskôr pridal tiež výrobu dielov na zvýšenie výkonu pre cestné vozidlá.

Fiat jeho firmu kúpil na začiatku 70. rokov a jej význam sa postupne znižoval až do roku 2007, kedy jej materská automobilka dopriala znovuzrodenie a udelila jej štatút samostatnej značky.

Dnes Abarth ponúka ostré modely Abarth 500 a Abarth Punto v niekoľkých variáciách. Na autosalóne vo Frankfurte predstavil päťstovku vo výročnej edícii Abarth 595 50th Anniversary, ktorá vás prevedie týmto spomienkovým videom.

A čoho sa päťdesiate výročie týka? V roku 1963 bol na autosalóne v Turíne predstavený pôvodný Abarth 595. Kým vtedy číslo v jeho názve udávalo zdvihový objem motora, jeho dnešný menovec je poháňaný preplňovaným motorom 1,4 l. Pôvodný Abarth 595 zvládol s výkonom 27 koní nanajvýš 120 km/h, výročná novinka môže vďaka sile 180 koní uháňať rýchlosťou veľa cez 200 km/h.

Výročná séria modelu Abarth 595 50th Anniversary je obmedzená na 299 kusov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY