vytisknout velikost písma Výročná Abarth 595 pripomína históriu škorpióna v novom videu

Výročná Abarth 595 pripomína históriu škorpióna v novom videu

Značka Abarth sa počas rokov značne vzdialila od pôvodného zamerania, na svoje korene ale nezabúda.

Carlo Abarth pôvodne založil svoju spoločnosť so škorpiónom v znaku kvôli stavbe pretekárskych áut. Neskôr pridal tiež výrobu dielov na zvýšenie výkonu pre cestné vozidlá.

Fiat jeho firmu kúpil na začiatku 70. rokov a jej význam sa postupne znižoval až do roku 2007, kedy jej materská automobilka dopriala znovuzrodenie a udelila jej štatút samostatnej značky.

Dnes Abarth ponúka ostré modely Abarth 500 a Abarth Punto v niekoľkých variáciách. Na autosalóne vo Frankfurte predstavil päťstovku vo výročnej edícii Abarth 595 50th Anniversary, ktorá vás prevedie týmto spomienkovým videom.

A čoho sa päťdesiate výročie týka? V roku 1963 bol na autosalóne v Turíne predstavený pôvodný Abarth 595. Kým vtedy číslo v jeho názve udávalo zdvihový objem motora, jeho dnešný menovec je poháňaný preplňovaným motorom 1,4 l. Pôvodný Abarth 595 zvládol s výkonom 27 koní nanajvýš 120 km/h, výročná novinka môže vďaka sile 180 koní uháňať rýchlosťou veľa cez 200 km/h.

Výročná séria modelu Abarth 595 50th Anniversary je obmedzená na 299 kusov.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY