vytisknout velikost písma Výrobca monopostov Caterham F1 vyhlásil bankrot

Výrobca monopostov Caterham F1 vyhlásil bankrot

Spoločnosť Caterham Sports Limited, ktorá stavia monoposty formule 1 pre tím Caterham, požiadala súd o ochranu pred veriteľmi. Nie sú peniaze a spoločnosť sa môže ocitnúť v likvidácii. Nielen, že by to mohlo znamenať nezamestnanosť pre veľa ľudí, ale tím Caterham by nemal kde stavať nové auto pre budúcu sezónu. 

Tím Caterham (formálne pomenovaný ako 1 Malaysia Racing Team), automobilka stavajúca cestné repliky Lotusu 7 a výrobca monopostov sú tri úplne rozdielne firmy, takže pád jednej by nemal ovplyvniť fungovanie ostatných. No pretekársky tím by sa aj tak dostal do problémov, pretože by bol nielen bez áut, ale aj bez náhradných dielov. 

Spoločnosť Caterham Sports Limited údajne previedla dve stovky pracovných zmlúv svojich zamestnancov na pretekársky tím, no to neznamená, že súd neurčí spoločnosti správcu, ktorý začne rozpredávať jej majetok, aby uspokojil veriteľa. 

Tím Caterham počas svojej päťročnej existencie ešte nezískal ani jeden bod do pohára konštruktérov, najlepšie sa umiestnil na 11. mieste, jednu priečku za poslednou bodovanou.

foto: Caterham F1

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY