vytisknout velikost písma Výroba supersedanu Lexus IS-F bola tiež ukončená

Výroba supersedanu Lexus IS-F bola tiež ukončená

Osemvalcový supersedan Lexus IS-F bol vlastne prvým skutočne športovým vozidlom tejto automobilky. Jednalo sa o veľmi zaujímavé auto a po príchode upravenej verzie so samosvorným diferenciálom išlo o skutočného súpera pre ikonické BMW M3 alebo divoký Mercedes C 63 AMG.

Lenže výroba tohto supersedanu bola teraz ukončená. Má to však logiku, lebo na trhu už je nový Lexus IS a automobilka vraj pripravuje duchovného nástupcu rýchleho sedanu aj napriek tomu, že sa prvá generácia veľmi dobre nepredávala. Lexus za sedem rokov predal iba 11 000 áut.

Majitelia alebo fanúšikovia tak nemusia veľmi zúfať, navyše je v ponuke nové kupé Lexus RC-F s päťlitrovým osemvalcom s výkonom 450 koní a s pohonom zadných kolies. Až príde nová generácia Mercedesu C 63 AMG, budú vlastne značky Lexus a Audi posledné, ktoré vám ponúknu v športovom sedane alebo kupé poctivý atmosférický motor. A to predpokladáme, že budúce Audi RS5 už bude mať turbo.

V hre je tiež stále sériová produkcia superšportu odvodeného od konceptu LF-LC, čo má byť duchovný nástupca desaťvalcového LFA, ktoré sa už nevyrába. Športové autá značky Lexus tak čaká pomerne svetlá budúcnosť.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY