vytisknout velikost písma Výroba supersedanu Lexus IS-F bola tiež ukončená

Výroba supersedanu Lexus IS-F bola tiež ukončená

Osemvalcový supersedan Lexus IS-F bol vlastne prvým skutočne športovým vozidlom tejto automobilky. Jednalo sa o veľmi zaujímavé auto a po príchode upravenej verzie so samosvorným diferenciálom išlo o skutočného súpera pre ikonické BMW M3 alebo divoký Mercedes C 63 AMG.

Lenže výroba tohto supersedanu bola teraz ukončená. Má to však logiku, lebo na trhu už je nový Lexus IS a automobilka vraj pripravuje duchovného nástupcu rýchleho sedanu aj napriek tomu, že sa prvá generácia veľmi dobre nepredávala. Lexus za sedem rokov predal iba 11 000 áut.

Majitelia alebo fanúšikovia tak nemusia veľmi zúfať, navyše je v ponuke nové kupé Lexus RC-F s päťlitrovým osemvalcom s výkonom 450 koní a s pohonom zadných kolies. Až príde nová generácia Mercedesu C 63 AMG, budú vlastne značky Lexus a Audi posledné, ktoré vám ponúknu v športovom sedane alebo kupé poctivý atmosférický motor. A to predpokladáme, že budúce Audi RS5 už bude mať turbo.

V hre je tiež stále sériová produkcia superšportu odvodeného od konceptu LF-LC, čo má byť duchovný nástupca desaťvalcového LFA, ktoré sa už nevyrába. Športové autá značky Lexus tak čaká pomerne svetlá budúcnosť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY