vytisknout velikost písma Výroba Porsche Cayenne prekročila hranicu 600 000 kusov

Výroba Porsche Cayenne prekročila hranicu 600 000 kusov

Cayenne sa pri svojom úplne prvom príchode na trh stretol s veľkou vlnou kritiky, lenže čas ukázal, ako vydarený ťah to vtedy od automobilky Porsche bol. Dnes už môže o správnosti zavedenia SUV do ponuky tejto značky pochybovať len málokto. O predajnom úspechu svedčí okrem iného aj aktuálna správa, podľa ktorej sa výroba tohto modelu dostala cez 600 000 kusov.

Konkrétny exemplár, ktorý nesie poradové číslo 600 000, je červený Cayenne GTS. Porsche tiež upozorňuje na fakt, že len za tento rok bolo v továrni v Lipsku vyrobených viac než 51 000 kusov modelu Cayenne. Ten je súčasne tiež najpredávanejším modelom automobilky za posledných dvanásť rokov. Uvidíme, či ho v budúcnosti o toto prvenstvo dokáže pripraviť menší Macan.

Modernizované Porsche Cayenne GTS sa predstavilo začiatkom novembra na autosalóne v Los Angeles. V rámci faceliftu odišiel do dôchodku atmosférický osemvalec a na jeho miesto sa nasťahoval dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,6 litra.

cayenne6001.jpgcayenne_gts_1.jpgcayenne_gts_2.jpgcayenne_gts_3.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY