vytisknout velikost písma Výroba Porsche Boxster a Cayman sa presťahuje domov do Zuffenhausenu

Výroba Porsche Boxster a Cayman sa presťahuje domov do Zuffenhausenu

Automobilka Porsche chce v nasledujúcich rokoch investovať viac ako jednu miliardu eur do modernizácie a rozšírenia svojich výrobných závodov. Porsche si sľubuje zefektívnenie výroby, zníženie dopadu výroby na životné prostredie a tiež úsporu prostriedkov.

Vedľa tovární v Zuffenhausene na predmestí Stuttgartu prejde modernizáciou aj obchodné a marketingové oddelenie značky v Ludwigsburgu a taktiež vývojové a testovacie stredisko vo Weissachu.

Závod v Zuffenhausene, kde sa vyrába predovšetkým model Porsche 911, sa rozšíri o kompletnú výrobnú linku na modely Boxster a Cayman. Tie zatiaľ vyrába továreň v Osnabrücku, v minulosti ich pre Porsche montovala spoločnosť Valmet vo Fínsku.

Zuffenhausen sa dočká aj novej linky na výrobu motorov a tiež úplne novej karosárne. Prestavbou prejde aj vývojové oddelenie vrátane testovacieho areálu vo Weissachu. Ak investičný plán schváli dozorná rada značky, malo by byť všetko hotové do roku 2020.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY