vytisknout velikost písma Výroba Porsche Boxster a Cayman sa presťahuje domov do Zuffenhausenu

Výroba Porsche Boxster a Cayman sa presťahuje domov do Zuffenhausenu

Automobilka Porsche chce v nasledujúcich rokoch investovať viac ako jednu miliardu eur do modernizácie a rozšírenia svojich výrobných závodov. Porsche si sľubuje zefektívnenie výroby, zníženie dopadu výroby na životné prostredie a tiež úsporu prostriedkov.

Vedľa tovární v Zuffenhausene na predmestí Stuttgartu prejde modernizáciou aj obchodné a marketingové oddelenie značky v Ludwigsburgu a taktiež vývojové a testovacie stredisko vo Weissachu.

Závod v Zuffenhausene, kde sa vyrába predovšetkým model Porsche 911, sa rozšíri o kompletnú výrobnú linku na modely Boxster a Cayman. Tie zatiaľ vyrába továreň v Osnabrücku, v minulosti ich pre Porsche montovala spoločnosť Valmet vo Fínsku.

Zuffenhausen sa dočká aj novej linky na výrobu motorov a tiež úplne novej karosárne. Prestavbou prejde aj vývojové oddelenie vrátane testovacieho areálu vo Weissachu. Ak investičný plán schváli dozorná rada značky, malo by byť všetko hotové do roku 2020.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY