vytisknout velikost písma Výroba novej Hondy NSX začne v apríli. Európa sa dočká na jeseň

Výroba novej Hondy NSX začne v apríli. Európa sa dočká na jeseň

Honda oznámila začatie sériovej výroby novej generácie modelu NSX. Stane sa tak v priebehu apríla, pričom vozidlo sa bude vyrábať v Performance Manufacturing Centre v Ohiu. Prvé sériové exempláre dorazia do Európy na jeseň.

Centrum Performance Manufacturing (skrátene PMC) bolo postavené špeciálne pre nové NSX. Vzhľadom na konštrukciu obsahujúcu hneď štyri motory asi nikoho neprekvapí, že výroba rozhodne nie je jednoduchá. Honda využije v nemalej miere ručnú výrobu a na kompletizáciu vozidla (motor, podvozok, elektronika, interiér, panely karosérie...) potrebuje u nového NSX štrnásť hodín.

Samostatnou kapitolou je potom dvakrát preplňovaný šesťvalec, ktorý je vyrábaný mimo PMC. Zostavovaný je ručne, kedy malá skupina špecialistov zvládne dokončiť jeden motor za šesť hodín. Každá vyrobená Honda NSX prejde ešte testovaním na valcoch, kde prejde svojich prvých 240 km.

nsx_1.jpgnsx_2.jpgnsx_3.jpgnsx_4.jpgnsx_5.jpgnsx_6.jpgnsx_7.jpgnsx_8.jpgnsx_9.jpg
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY