vytisknout velikost písma Výroba modelu Phaeton skončila. Továreň bude propagovať elektromobily

Výroba modelu Phaeton skončila. Továreň bude propagovať elektromobily

V piatok 18. marca Volkswagen prišiel so svojim spôsobom smutnou, ale celkom očakávateľnou správou. Po dlhých štrnástich rokoch skončila výroba toho najluxusnejšieho, čo kedy nosilo značku VW. Zo známej "priehľadnej" továrne vyšiel úplne posledný Phaeton.

Model Phaeton bol veľmi špeciálny a okrem iného mal aj svoju vlastnú špeciálnu továreň, kde napríklad zákazníci mohli sledovať výrobu svojho konkrétneho exemplára. Okrem nie úplne slávnych predajov pomohla ku koncu luxusného sedanu aj kauza Dieselgate.

Známu továreň teraz čakajú veľké zmeny. Od 29. marca bude na desať dní uzavretá a potom sa z nej v podstate stane výkladná skriňa čistej mobility. Návštevníci si tu budú môcť vyskúšať budúce technológie na vlastnej koži.
Volkswagen tu plánuje organizovať rôzne podujatia a odovzdávať sa tu budú aj nové automobily zákazníkom. Aké bude ďalšie skutočne využitie, to sa ešte len uvidí.

vs_1.jpgvs_2.jpgvs_3.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY