vytisknout velikost písma Výroba Land Roveru Defender skončila. Predávať sa ale bude ďalej

Výroba Land Roveru Defender skončila. Predávať sa ale bude ďalej

Dlhých 68 rokov trval príbeh Land Roveru Defender. Súčasná generácia vychádzajúca z pôvodných Land Rover Series ale definitívne skončila, britská automobilka v piatok oficiálne zastavila výrobu. Hoci sa Defender už vyrábať nebude, stále si budú môcť záujemcovia kúpiť v podstate nové auto priamo od Land Roveru.

Land Rover venoval posledný deň výroby oslave Defenderu, na ktorej sa zišlo na sedemsto súčasných aj bývalých zamestnancov. Tým úplne posledným Defenderom sa stala verzia 90 Heritage Soft Top.

Príbeh Defenderu sa začal písať v roku 1948, kedy sa predstavil model Series I. Postupné vylepšovanie prinieslo Series II a III. Meno Defender ako také sa prvýkrát objavilo v roku 1990. Od úplného začiatku bolo vyrobených viac ako dva milióny kusov.

Hoci sa Defender ako taký prestane v Európe vyrábať, istá možnosť, ako kúpiť v podstate nové auto, tu stále je. Land Rover spolu s koncom Defenderu predstavil aj program Jaguar Land Rover Heritage Restoration.

Tím dvanástich odborníkov, pričom desať z nich pracovalo vo výrobe Defenderu, sa bude starať o renováciu Land Roverov Series a ich následný predaj. Záujemcovia si tak síce nemôžu kúpiť novo vyrobené auto, k dispozícii ale budú kompletne zrenovované kusy. Opravovať sa bude v Solihulle.

Na novú generáciu Defenderu si musíme ešte chvíľu počkať. Land Rover bude už nástupcu svojej legendy vyrábať v novej továrni na Slovensku a tá sa má otvoriť v roku 2018.

Okrem rozsiahlej galérie nájdete nižšie aj niekoľko videí pripomínajúcich históriu Defenderu. Napríklad reklama, kde sa Defender vyšplhá na priehradu, naozaj stojí za to.

LR_DEF_Celebration_Event_290116_01_(125993).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_02_(125997).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_03_(125992).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_04_(125998).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_05_(125995).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_06_(125994).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_07_(125999).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_08_(125996).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_09_(126000).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_10_(126001).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_11_(126002).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_12_(126003).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_13_(126040).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_14_(126041).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_15_(126042).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_16_(126044).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_17_(126043).jpgLR_DEF_Event_290116-18_(126066).jpgLR_DEF_Event_290116-19_(126079).jpgLR_DEF_Event_290116-20_(126065).jpgLR_DEF_Event_290116-21_(126074).jpgLR_DEF_Event_290116-22_(126069).jpgLR_DEF_Event_290116-23_(126073).jpgLR_DEF_Event_290116-24_(126067).jpgLR_DEF_Event_290116-25_(126080).jpgLR_DEF_Event_290116-26_(126071).jpgLR_DEF_Event_290116-27_(126075).jpgLR_DEF_Event_290116-28_(126070).jpgLR_DEF_Event_290116-29_(126077).jpgLR_DEF_Event_290116-30_(126072).jpgLR_DEF_Event_290116-31_(126078).jpgLR_DEF_Event_290116-32_(126068).jpgLR_DEF_Event_290116-33_(126076).jpgLR_DEF_Event_290116-34_(126081).jpgLR_DEF_Event_290116-35_(126084).jpgLR_DEF_Event_290116-36_(126082).jpgLR_DEF_Event_290116-37_(126085).jpgLR_DEF_Event_290116-38_(126083).jpgLR_DEF_Event_290116-39_(126086).jpgLR_DEF_Event_290116-40_(126096).jpgLR_DEF_Event_290116-41_(126099).jpgLR_DEF_Event_290116-42_(126089).jpgLR_DEF_Event_290116-43_(126097).jpgLR_DEF_Event_290116-44_(126090).jpgLR_DEF_Event_290116-45_(126104).jpgLR_DEF_Event_290116-46_(126094).jpgLR_DEF_Event_290116-47_(126098).jpgLR_DEF_Event_290116-48_(126091).jpgLR_DEF_Event_290116-49_(126102).jpgLR_DEF_Event_290116-50_(126095).jpgLR_DEF_Event_290116-51_(126103).jpgLR_DEF_Event_290116-52_(126093).jpgLR_DEF_Event_290116-53_(126100).jpgLR_DEF_Event_290116-54_(126092).jpgLR_DEF_Event_290116-55_(126101).jpgLR_DEF_Event_290116-56_(126105).jpgLR_DEF_Event_290116-57_(126107).jpgLR_DEF_Event_290116-58_(126106).jpgLR_DEF_Event_290116-59_(126108).jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY