vytisknout velikost písma Výroba Land Roveru Defender skončila. Predávať sa ale bude ďalej

Výroba Land Roveru Defender skončila. Predávať sa ale bude ďalej

Dlhých 68 rokov trval príbeh Land Roveru Defender. Súčasná generácia vychádzajúca z pôvodných Land Rover Series ale definitívne skončila, britská automobilka v piatok oficiálne zastavila výrobu. Hoci sa Defender už vyrábať nebude, stále si budú môcť záujemcovia kúpiť v podstate nové auto priamo od Land Roveru.

Land Rover venoval posledný deň výroby oslave Defenderu, na ktorej sa zišlo na sedemsto súčasných aj bývalých zamestnancov. Tým úplne posledným Defenderom sa stala verzia 90 Heritage Soft Top.

Príbeh Defenderu sa začal písať v roku 1948, kedy sa predstavil model Series I. Postupné vylepšovanie prinieslo Series II a III. Meno Defender ako také sa prvýkrát objavilo v roku 1990. Od úplného začiatku bolo vyrobených viac ako dva milióny kusov.

Hoci sa Defender ako taký prestane v Európe vyrábať, istá možnosť, ako kúpiť v podstate nové auto, tu stále je. Land Rover spolu s koncom Defenderu predstavil aj program Jaguar Land Rover Heritage Restoration.

Tím dvanástich odborníkov, pričom desať z nich pracovalo vo výrobe Defenderu, sa bude starať o renováciu Land Roverov Series a ich následný predaj. Záujemcovia si tak síce nemôžu kúpiť novo vyrobené auto, k dispozícii ale budú kompletne zrenovované kusy. Opravovať sa bude v Solihulle.

Na novú generáciu Defenderu si musíme ešte chvíľu počkať. Land Rover bude už nástupcu svojej legendy vyrábať v novej továrni na Slovensku a tá sa má otvoriť v roku 2018.

Okrem rozsiahlej galérie nájdete nižšie aj niekoľko videí pripomínajúcich históriu Defenderu. Napríklad reklama, kde sa Defender vyšplhá na priehradu, naozaj stojí za to.

LR_DEF_Celebration_Event_290116_01_(125993).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_02_(125997).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_03_(125992).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_04_(125998).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_05_(125995).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_06_(125994).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_07_(125999).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_08_(125996).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_09_(126000).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_10_(126001).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_11_(126002).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_12_(126003).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_13_(126040).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_14_(126041).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_15_(126042).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_16_(126044).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_17_(126043).jpgLR_DEF_Event_290116-18_(126066).jpgLR_DEF_Event_290116-19_(126079).jpgLR_DEF_Event_290116-20_(126065).jpgLR_DEF_Event_290116-21_(126074).jpgLR_DEF_Event_290116-22_(126069).jpgLR_DEF_Event_290116-23_(126073).jpgLR_DEF_Event_290116-24_(126067).jpgLR_DEF_Event_290116-25_(126080).jpgLR_DEF_Event_290116-26_(126071).jpgLR_DEF_Event_290116-27_(126075).jpgLR_DEF_Event_290116-28_(126070).jpgLR_DEF_Event_290116-29_(126077).jpgLR_DEF_Event_290116-30_(126072).jpgLR_DEF_Event_290116-31_(126078).jpgLR_DEF_Event_290116-32_(126068).jpgLR_DEF_Event_290116-33_(126076).jpgLR_DEF_Event_290116-34_(126081).jpgLR_DEF_Event_290116-35_(126084).jpgLR_DEF_Event_290116-36_(126082).jpgLR_DEF_Event_290116-37_(126085).jpgLR_DEF_Event_290116-38_(126083).jpgLR_DEF_Event_290116-39_(126086).jpgLR_DEF_Event_290116-40_(126096).jpgLR_DEF_Event_290116-41_(126099).jpgLR_DEF_Event_290116-42_(126089).jpgLR_DEF_Event_290116-43_(126097).jpgLR_DEF_Event_290116-44_(126090).jpgLR_DEF_Event_290116-45_(126104).jpgLR_DEF_Event_290116-46_(126094).jpgLR_DEF_Event_290116-47_(126098).jpgLR_DEF_Event_290116-48_(126091).jpgLR_DEF_Event_290116-49_(126102).jpgLR_DEF_Event_290116-50_(126095).jpgLR_DEF_Event_290116-51_(126103).jpgLR_DEF_Event_290116-52_(126093).jpgLR_DEF_Event_290116-53_(126100).jpgLR_DEF_Event_290116-54_(126092).jpgLR_DEF_Event_290116-55_(126101).jpgLR_DEF_Event_290116-56_(126105).jpgLR_DEF_Event_290116-57_(126107).jpgLR_DEF_Event_290116-58_(126106).jpgLR_DEF_Event_290116-59_(126108).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY