vytisknout velikost písma Výroba Land Roveru Defender skončila. Predávať sa ale bude ďalej

Výroba Land Roveru Defender skončila. Predávať sa ale bude ďalej

Dlhých 68 rokov trval príbeh Land Roveru Defender. Súčasná generácia vychádzajúca z pôvodných Land Rover Series ale definitívne skončila, britská automobilka v piatok oficiálne zastavila výrobu. Hoci sa Defender už vyrábať nebude, stále si budú môcť záujemcovia kúpiť v podstate nové auto priamo od Land Roveru.

Land Rover venoval posledný deň výroby oslave Defenderu, na ktorej sa zišlo na sedemsto súčasných aj bývalých zamestnancov. Tým úplne posledným Defenderom sa stala verzia 90 Heritage Soft Top.

Príbeh Defenderu sa začal písať v roku 1948, kedy sa predstavil model Series I. Postupné vylepšovanie prinieslo Series II a III. Meno Defender ako také sa prvýkrát objavilo v roku 1990. Od úplného začiatku bolo vyrobených viac ako dva milióny kusov.

Hoci sa Defender ako taký prestane v Európe vyrábať, istá možnosť, ako kúpiť v podstate nové auto, tu stále je. Land Rover spolu s koncom Defenderu predstavil aj program Jaguar Land Rover Heritage Restoration.

Tím dvanástich odborníkov, pričom desať z nich pracovalo vo výrobe Defenderu, sa bude starať o renováciu Land Roverov Series a ich následný predaj. Záujemcovia si tak síce nemôžu kúpiť novo vyrobené auto, k dispozícii ale budú kompletne zrenovované kusy. Opravovať sa bude v Solihulle.

Na novú generáciu Defenderu si musíme ešte chvíľu počkať. Land Rover bude už nástupcu svojej legendy vyrábať v novej továrni na Slovensku a tá sa má otvoriť v roku 2018.

Okrem rozsiahlej galérie nájdete nižšie aj niekoľko videí pripomínajúcich históriu Defenderu. Napríklad reklama, kde sa Defender vyšplhá na priehradu, naozaj stojí za to.

LR_DEF_Celebration_Event_290116_01_(125993).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_02_(125997).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_03_(125992).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_04_(125998).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_05_(125995).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_06_(125994).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_07_(125999).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_08_(125996).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_09_(126000).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_10_(126001).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_11_(126002).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_12_(126003).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_13_(126040).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_14_(126041).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_15_(126042).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_16_(126044).jpgLR_DEF_Celebration_Event_290116_17_(126043).jpgLR_DEF_Event_290116-18_(126066).jpgLR_DEF_Event_290116-19_(126079).jpgLR_DEF_Event_290116-20_(126065).jpgLR_DEF_Event_290116-21_(126074).jpgLR_DEF_Event_290116-22_(126069).jpgLR_DEF_Event_290116-23_(126073).jpgLR_DEF_Event_290116-24_(126067).jpgLR_DEF_Event_290116-25_(126080).jpgLR_DEF_Event_290116-26_(126071).jpgLR_DEF_Event_290116-27_(126075).jpgLR_DEF_Event_290116-28_(126070).jpgLR_DEF_Event_290116-29_(126077).jpgLR_DEF_Event_290116-30_(126072).jpgLR_DEF_Event_290116-31_(126078).jpgLR_DEF_Event_290116-32_(126068).jpgLR_DEF_Event_290116-33_(126076).jpgLR_DEF_Event_290116-34_(126081).jpgLR_DEF_Event_290116-35_(126084).jpgLR_DEF_Event_290116-36_(126082).jpgLR_DEF_Event_290116-37_(126085).jpgLR_DEF_Event_290116-38_(126083).jpgLR_DEF_Event_290116-39_(126086).jpgLR_DEF_Event_290116-40_(126096).jpgLR_DEF_Event_290116-41_(126099).jpgLR_DEF_Event_290116-42_(126089).jpgLR_DEF_Event_290116-43_(126097).jpgLR_DEF_Event_290116-44_(126090).jpgLR_DEF_Event_290116-45_(126104).jpgLR_DEF_Event_290116-46_(126094).jpgLR_DEF_Event_290116-47_(126098).jpgLR_DEF_Event_290116-48_(126091).jpgLR_DEF_Event_290116-49_(126102).jpgLR_DEF_Event_290116-50_(126095).jpgLR_DEF_Event_290116-51_(126103).jpgLR_DEF_Event_290116-52_(126093).jpgLR_DEF_Event_290116-53_(126100).jpgLR_DEF_Event_290116-54_(126092).jpgLR_DEF_Event_290116-55_(126101).jpgLR_DEF_Event_290116-56_(126105).jpgLR_DEF_Event_290116-57_(126107).jpgLR_DEF_Event_290116-58_(126106).jpgLR_DEF_Event_290116-59_(126108).jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY