vytisknout velikost písma Výroba Bentley Bentayga bola zahájená. Zákazníci sa dočkajú v januári

Výroba Bentley Bentayga bola zahájená. Zákazníci sa dočkajú v januári

Bentley koncom minulého týždňa oficiálne spustilo sériovú výrobu modelu Bentayga. Z výrobnej linky v Crewe tak zišli prvé exempláre zatiaľ najrýchlejšieho SUV na trhu. Zákazníci, ktorí nečakali a vozidlo si objednali pri prvej príležitosti, sa dočkajú už v januári budúceho roka.

Bentley prezentuje projekt Bentayga, ktorý bol mimochodom zahájený pred viac ako štyrmi rokmi, ako jednu z najväčších investícií v dejinách značky. Celkovo sa investície vyšplhali na 840 miliónov libier a vzniklo cez 1500 pracovných miest.

Prvý výsledok finálnej sériovej výroby vyšiel z továrne v Crewe v piatok 27. novembra. Konkrétna Bentayga dostala lak karosérie vo farbe Anthracite, výroba zabrala približne 130 hodín. Ako sme písali nedávno, Bentley má v pláne výrobu ešte ďalej rozšíriť o ostrejšie variantu, ktorá by mala zvládnuť viac ako 320 km/h a ktorá dostane karosériu v štýle BMW X6.

bb_6.jpgbb_4.jpgbb_1.jpgbb_2.jpgbb_3.jpgbb_5.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY